Nu Online
Momenteel zijn er 513 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schoonmoeder meenemen bij kiezen kleed?

22-10-2008 10:15:31
Hallo bruidjes,
Vragen jullie je aanstaande schoonmoeder mee bij het kiezen van een kleedje ? Ik had graag geweten waarom wel of niet ?
Groetjes !

Anja
25-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 28 | Gelezen: 607

Leen
25-4-2009
 Meld misbruik22-10-2008 10:25:52

hallo,

ik heb mijn schoonmoeder niet meegenomen om te gaan kiezen; niet omdat we niet overeenkomen, maar wel omdat het voor haar nu ook specialer zal zijn op onze trouwdag.

Ik ga er wel voor zorgen dat zij mee gaat voor het kostuum te kiezen voor mijn vriend (ik vertrouw op haar goede smaak) zodat ook zij betrokken is bij de voorbereidingen.

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik22-10-2008 10:34:44

Hallo,

Ik moet zaterdag gaan passen (spannend :-)) en mijn schoonmoeder komt mee. Dan weet ze in welke stijl mijn kleed zal zijn, wat handiger is bij het kiezen van een kostuum voor mijn vriend. Dan zijn kleed en kostuum wat op elkaar afgestemd :-) Denk dat het anders nog moeilijker is om te kiezen.

Groetjes,
Katrien
19/06/2009

Valérie
3-12-2009
 Meld misbruik22-10-2008 10:35:19

Ik heb het aan mijn schoonmoeder gevraagd en ze zei zelf dat ze het als verrassing wilde laten de dag zelf. Ik had haar wel meegenomen naar een bruidsmodeshow.

Joke
30-5-2009
 Meld misbruik22-10-2008 11:02:01

Hallo Anja

Ik heb mijn schoonmoeder niet mee gevraagd. Ik heb mijn moeder en mijn beste vriendin (= getuige) meegevraagd. Ik kom wel goed overeen met mijn schoonmoeder maar zij heeft toch een andere smaak dan mij en ik wou er echt een gezellige namiddag van maken met de mensen die ik het beste ken, mijn moeder en mijn vriendin. Mijn moeder gaat wel mee met mijn vriend en zijn moeder om zijn kostuum te gaan kiezen.

Je moet gewoon je gevoel volgen, heb je haar er echt graag bij of niet. Het is tenslotte een belangrijke dag en jij moet je er goed bij voelen.

Groetjes

Joke

Kirsten
9-5-2009
 Meld misbruik22-10-2008 11:03:54

mijn mama is overleden, daarom is mijn tante (haar zusje) mee gaan kiezen. Ik heb mijn schoonmoeder ook mee gevraagd omdat ik de mening van verschillende generaties wou (mijn tante is een stuk jonger dan mijn mama). Ze was heel blij dat ik haar meevroeg, en ik ben blij dat ik het gedaan heb!

groetjes
Kirsten

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik22-10-2008 11:11:26

Ik heb mijn schoonmoeder meegenomen. Ze heeft zelf geen dochters en ik wou haar de kens niet ontnemen om zoiets mee te maken. Ik vond het zelf heel leuk dat 'alle' vrouwen meewaren, mijn zus, mijn mama en mijn schoonmama.

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik22-10-2008 11:18:56

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag. Ik kom wel overeen met mijn schoonmoeder, maar ik zou zijn naar mijn gevoel liever niet meevragen. Ik denk wel dat ze misschien op haar teen getrapt kan zijn. Ik vind haar commentaar op zich niet zo erg, maar ik vrees gewoon dat als mijn moeder en schoonmoeder alletwee meegaan dat het dan echt een 'kiekenskot' gaat zijn en dat die twee de hele tijd gaan giegelen en niet echt hun mening gaan (durven) geven. Mijn schoonmoeder heeft alles al eens meegemaakt met de trouw van haar dochter. Ik zal haar misschien wel achteraf een foto laten zien van mijn kleed zodat ze de kleur en stijl weet om het kostuum met mijn vriend te gaan kiezen.
Ik zou ze dus liefst niet mee vragen, maar ik denk wel dat ze het er moeilijk mee zou hebben en dat vind ik dan ook weer vervelend. Ik weet het dus nog niet echt...

Caroline 12/09/09

Lientje
8-11-2008
 Meld misbruik22-10-2008 11:19:53

Ik mag er niet aan denken. Maar dat ligt eerder aan de situatie dan aan het principe hoor. Als mijn schoonmoeder een ander type mens zou zijn, dan nam ik ze wellicht graag mee. Ik heb het overwogen, omdat ze ook geen dochters heeft, maar het ging me echt een brug te ver. Ze had het wellicht fantastisch gevonden maar ik ben er vrij zeker van dat er voor mij en mijn mamma dan niks meer aan was geweest. Zij heeft een totaal andere stijl en smaak (die zelfs mijn vriend lelijk vind) en ze is gefixeerd op geld dus de prijs zou dan wel heel belangrijk geworden zijn...

Ik ben gewoon met mijn mamma gegaan, niet teveel verschillende meningen, en dat was voor ons het beste. Van al die verschillende meningen zou ik toch in de war raken en wij zijn eerder mensen die iets zien, het mooi vinden en beslissen. Zij zou wellicht 10 winkels willen afgaan. op 2,5u waren wij er al uit! Toen heb ik er wel mee in mijn maag gezeten maar uiteindelijk (zeker na al wat ze ondertussen al uitgestoken heeft) ben ik blij dat ik het niet gedaan heb.

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik22-10-2008 12:10:55

Hey

ik heb mijn schoonmoeder niet meegenomen toen ik mn kleedje gaan passen ben om de eenvoudige reden dat ze gewoon niet kan zwijgen. Ik mag er niet aan denken dat mn verloofde op voorhand zou weten hoe mn kleed eruit ziet, ik zou zot worden... Ze weet ook dat dat de reden is waarom ze niet mee mocht.

Los daarvan zou ik haar toch niet meegenomen hebben omdat ik vind dat dit een moeder - dochter moment is. Ik ben dus samen met mn mama en zus gegaan en dat was super. Meer moest dat niet zijn, het is zo al moeilijk genoeg ;-)

Een tussenoplossing is haar meenemen naar bvb je eerste / 2de / ... pasbeurt, dat heeft mn beste vriendin gedaan.

Geniet er vooral van en neem mee wie je mee wilt nemen. Het is een magisch moment...

Groetjes
Karolien.

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik22-10-2008 12:22:56

Lieve dames,
ik ben mijn jurk gaan kiezen met mijn beste vriendin en dat was echt perfect. Zelfs mijn moeder, laat staan mijn schoonmoeder weten niet hoe mooi mijn jurk is !!! Bij het minste twijfel of vragen of je haar moet meenemen, NIET DOEN !!! Er kan alleen maar wrevel van komen dan.
groetjes, Nathalie
04/04/2009

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik22-10-2008 12:51:09

Ik sluit me volledig aan bij Karolien.
Ook mijn schoonmoeder kan helemaal niet zwijgen!! Ik nam ze eens mee naar een opendeurdag waar ik toevallig toch 3 kleedjes paste, 1tje daravan stond me wel aan en dat had ze gezien.
Savonds zitten we bij mijn vriend thuis en ik moest effe naar toilet. Op die 5 (!!!!!) minuten heeft ze hem alles zitten vertellen van dat kleed: hoe mooi het wel niet was en hoe slank ik er mee was en blablabla... (mss goed bedoeld, maar zo wist hij ook dat het geen kleed met een hoepelrok of A-lijn was)... Dus neen! Ik neem ze niet meer mee.

Ondertussen heb ik mijn droomkleedje gevonden, samen met mijn moeder, en dat moment is onvergetelijk. Het beeld van mijn moeder met de tranen in haar ogen als we de keuze maakten: dit kleedje wordt het... magisch gewoon!!

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik22-10-2008 13:36:56

30 oktober ga ik passen en ik vraag mijn schoonmoeder mee. Dit was voor mij al heel snel duidelijk omdat mijn moeder 2 jaar geleden overleden is. Ik kom supergoed met mijn schoonmoeder overeen. Mijn zus en schoonzus gaan ook nog mee. Ik heb al superveel zin in de gezellige dag! Met ons vieren naar Leuven, gaan lunchen en dan nog in Antwperpen gaan passen...
Maar het ligt er natuurlijk gewoon aan, wat voor band je hebt met je schoonmoeder. Ik zou me niet verplicht voelen als ik jou was. Denk je dat haar mening belangrijk is voor jou? Kan ze zwijgen? Gaat ze mee het kostuum van je aanstaande kiezen? Kan je moeder goed met haar om?
Allemaal dingen waar je rekening mee moet houden...

Veel plezier bij het passen, ik kijk er zelf al naar uit!!

Sanne (25/07/09)

Anja
25-4-2009
 Meld misbruik22-10-2008 14:02:50

Dag allemaal,

Ik vroeg het omdat ik zelf met twijfels zit. Mijn moeder vindt dat ik mijn aanstaande schoonmoeder moet vragen om haar erbij te betrekken, maar zelf zie ik dat minder zitten.
Niet dat we niet goed overeen zouden komen, maar mijn schoonmoeder zegt wel duidelijk haar mening (maar zonder te kwetsen hoor) en ik wil beletten dat ik mijn keuze daardoor laat beïnvloeden - ik weet van mijzelf dat ik er toch aandacht aan zou schenken. Bovendien heeft zij zelf nog een dochter met wie ze ooit wel kleedjes zal kunnen gaan kiezen. En ik denk dat mijn en haar stijl wel overeenkomen, maar als het aankomt op kiezen tussen 2 of 3 kleedjes ik misschien toch een ander zou nemen dan zij zou kiezen. Verder denk ik dat, mocht ze het niet eens zijn met mijn keuze, ze niet zal kunnen zwijgen tegenover mijn verloofde dat ze het toch graag anders had gezien...

Zij gaat wel mee om het jacquet te kiezen van mijn verloofde. Misschien vraag ik haar toch voor de 2e pas. Maar misschien kan ik zelf ook mee voor het jacquet, dan is het niet nodig dat zij mijn kleed al heeft gezien...

Groetjes en al bedankt voor jullie reacties !

Valérie
3-12-2009
 Meld misbruik22-10-2008 14:05:03

@ Caroline M,

ben jij niet toevallig de vriendin van tim? :-)
Dan heb ik je op de trouwbeurs gezien.

Groetjes,
Valérie

els
1-5-2009
 Meld misbruik22-10-2008 14:51:11

ik heb mijn moeder, zus en schoonmoeder meegenomen. En wat een succes, het was heel erg leuk!
Mijn moeder en schoonmoeder hebben een totaal verschillende smaak, maar das helemaal geen probleem. Ze moeten een kleedje kiezen dat helemaal bij u past, niet bij hen en dat is bij ons heel goed gelukt.
Ik wou mijn schoonmoeder er heel graag bij hebben. We komen heel goed overeen en ze heeft enkel 2 zonen, dus zal ze ook nooit de kans hebben om met haar dochter een kleedje te gaan kiezen. Ik wou haar die kans niet ontzeggen.

Groetjes!

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik22-10-2008 14:52:51

@ Valérie

Ik ben niet de vriendin van Tim en ik ben nog niet naar een trouwbeurs geweest. Ik ben van Sint-Niklaas en trouw op 12/09/09.
Het is niet altijd gemakkelijk dat hier vooral de voornamen worden vermeld. ;-)

Groetjes,

Caroline Maris

Kathy
23-5-2009
 Meld misbruik22-10-2008 15:35:02

Hallo,

Eerlijk gezegd, had ik het geweten, dan zou ik gewoonweg niemand meer meegevraagd hebben. Ik was de dinsdag al alleen gaan passen en had bij het eerste kleed al mijn droomkleed gevonden. De donderdag daarop ben ik nog eens met mijn mama, tante (eigenlijk m'n tweede mama, de tweelingzus van mijn mama) en nichtje gaan passen. En ik was zwaar teleurgesteld in de reacties. Ik weet ondertussen wel ze nooit zullen veranderen, maar toch had ik een klein beetje gehoopt dat ook mijn mama eens een traantje zou wegpinken. Integendeel, ze zagen liever 'beige', bah. Ik ben nu gelukkig al wat ouder en sterker geworden, maar toch doen die momenten me verdriet. Toen ik deze zomer vertelde dat ik zwanger was van m'n tweede kindje was het ook weer niet goed, net zoals bij het eerste. En het toppunt is dat ik mijn tweede kindje nu nog verloren ben aan 3 maanden.

Dus doe wat je hart je ingeeft en laat je niet omringen door mensen die je een slecht gevoel kunnen of zouden geven.

Kay

herlinde
1-3-2009
 Meld misbruik22-10-2008 20:19:53

anja,
ik was dus zeker niet van plan om mijn schoonmoeder mee te nemen. het is een goed mens, maar nogal bazig en heel anders van karakter dan mijn ma en ik. maar het probleem deed hem voor: ze begon er zelf over en zei dat ze verlangde tot ze mij zag met trouwkledij aan en vroeg wanneer ik ging passen en zo... kortom, ze nodigde zichzelf uit! ik zag er tegenop, ook mijn ma was ontgoocheld dat ons momentje met 2 niet doorging, maar echt, de voormiddag zelf is supergoed meegevallen. de 2 moeders praatten met elkaar en het viel goed mee, ook dezelfde smaak en ze gaf goede tips. dus achteraf gezien zat viel het zeer goed mee en ben ik blij dat ze is meegeweest. ze heeft ook zelf geen dochters en ze was zeer dankbaar dat ze mee mocht.
het maakte onze band sterker.

groetjes

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik23-10-2008 8:50:58

Ik heb gisteren met mijn vriend besproken of ik zijn moeder zou meevragen of niet. Hij zij dat ik dat zelf mocht bepalen en dat hij er geen probleem mee had als ik haar niet zou meevragen. Hij weet ook hoe onze moeders zijn als ze elkaar zien (precies 2 puber van 15) en hij vindt dat ik best rustig mijn kleed kan kiezen. Hij weet dat ik een twijfelaar ben en dat het waarschijnlijk zo al moeilijk genoeg zal worden. Ik vind het al een hele geruststelling dat hij achter mijn visie staat en deze mee kan ondersteunen mocht zijn moeder er iets over vragen.

groetjes, Caroline

lesley
20-6-2009
 Meld misbruik23-10-2008 9:51:29

Anja,

Ik ben de eerste keer gaan kijken naar een trouwkleed met mijn moeder, dochterke en schoonmoeder.
Mijn schoonma wou dit echt, want ze heeft enkel 3 zonen en heeft altijd een dochter gewild, daarom heb ik haar ook meegevraagd, omdat ik wist hoe graag ze dit wou!
Ik ben een 2e keer gaan kijken en heb dan mijn trouwkleed gevonden, spijtig genoeg kon mijn schoonma er die dag niet bijzijn en heeft ze mijn kleed dus nog niet gezien.
Dit is iets wat je zelf moet beslissen, als je liever alleen met je moeder gaat, dan moet iedereen dat respecteren, het is tenslotte jouw trouwdag!

Anja

Meld misbruik23-10-2008 16:50:26

het is jouw trouwdag !
Maar aanzie je schoonmoeder niet als je eigen moeder
Heb dit ook gedaan en ze is mee gaan kijken naar kledij... alles ging goed maar uiteindelijk begon ze zich te moeien met vanalles! Hou er rekening mee dat het jouw feest is en jij en je verloofde alles beslissen en dat een ander (zoals mijn schoonma deed) niet plots beslist over vanalles. Veel plezier alvast

Valerie
18-9-2009
 Meld misbruik23-10-2008 17:07:25

Hoi Anja,

Ik heb een zeer goede band met mijn zus en mama, en volgens mij is het kiezen van een trouwjurk iets intiem. Zoiets doe je met personen die je 'echt' kennen, en best met zo weinig personen. Mijn schoonmama is een goed mens en zal wel nieuwschierig zijn...maar dat is dan ook deel van het surprise-effect, wauw-effect op je trouwdag zelf. Maar dit is dan ook mijn mening... Veel geluk met de keuze in je zoektocht!

Grtz Valerie

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik23-10-2008 17:11:42

ik heb het niet gedaan omdat ik absoluut niet overeenkom met mijn schoonmoeder en zij toch een andere smaak heeft. op de ochtend van de trouw zei ze over mijn kleed: "amai, mooi is da nie" :) tja... je voelt toch zelf wel aan of je haar meewil of niet, é! als je haar niet meeneemt en ze wil het wel is het miserie en neem je haar wel mee maar jij wil dat eigenlijk niet is het ook miserie! kies dus gewoon wat je zelf wil, miserie heb je toch! da was voor mij de gouden regel gedurende alles en ik raakte er heelhuids door en had de dag van mijn leven!!

regina
10-4-2010
 Meld misbruik23-10-2008 18:18:52

Hey

Blijkbaar heb ik nogal geluk met mijn schoonmama. Ik heb er een heel goeie band mee. Dus heb ik ze ook al eens meegenomen toen ik ben gaan passen. Ook mijn schoonzus en getuige waren erbij. Zolang mijn aanstaande het kleed nog niet ziet, denk ik dan maar. Veel succes met het kiezen!!

Lesley
7-8-2009
 Meld misbruik24-10-2008 11:49:35

Hey

Mijn mama gaat mijn kleed zelf maken, dus ga ik mijn schoonmoeder wel meevragen op een pasbeurt in een winkel (om zeker te zijn dat het model dat ik wil me staat)... Ze zal mijn kleed dus niet zien, maar wel een idee hebben wat ik wil...

Lesley
7-8-2009
 Meld misbruik24-10-2008 11:49:37

Hey

Mijn mama gaat mijn kleed zelf maken, dus ga ik mijn schoonmoeder wel meevragen op een pasbeurt in een winkel (om zeker te zijn dat het model dat ik wil me staat)... Ze zal mijn kleed dus niet zien, maar wel een idee hebben wat ik wil...

Hanne
5-7-2008
 Meld misbruik29-10-2008 0:15:48

Ik heb mijn schoonmoeder niet meegevraagd om te gaan kiezen, dat was een feestelijke en intieme aangelegenheid voor mijn mama en twee zusjes.
Ik heb haar wel meegevraagd op de 2de pas en ze was heel content dat ze meemocht naar de tweede pas. Ik was toen alleen met haar. Ze hoefde zelf ook niet mee naar het kiezen. Dat vond ze zowiezo toch iets voor de mama en de zussen..

groetjes Hanne

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-11-2008 11:53:17

hey Anja

Ik wou eerst mijn schoonmoeder meevragen omdat het er niet naar uit ziet dat haar dochter ooit trouwt.
Mijn moeder was daar echter door op haar tenen getrapt en ik heb besloten ze niet mee te nemen.
Mijn schoonmoeder was hierdoor wat triestig, maar ze verstond het wel. Ik heb uit medelijden dan gezegd dat ik een foto ging tonen van mijn trouwkleed.
Ik heb dat uiteindelijk gedaan, maar heb er nu spijt van.
Enkele weken voor de trouw heeft zij haar kledij gekocht. Ze heeft daar maanden over tegen mij gezaagd omdat ze niet wist wat of hoe en als ze het dan uiteindelijk had, was ik reuzebenieuwd!
Weet je wat ze zei: 'Ah nee ik zeg of toon het niet! Want het moet een verrassing blijven voor op de trouw'
Klinkt kinderachtig, maar ik stond daar met mijn mond vol tanden en werd echt razend van binnen! Niet dat mij haar kledij zo erg interesseerde, maar het feit dat ze mij de oren van de kop zaagt om mijn kleed wel te mogen zien!
Ik ben daar echt van verschoten!
Dus denk er goed over na :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info