Terug naar overzicht
Hey,Ik ben 06/09 gebtrouwd en mijn schoonmoeder is 2 jaar geleden gestorven. Wij hadden in ons welkomstwoord:".....we denken in het bijzonder ook aan de mama van Pieter die er vandaag niet meer kan bij zijn. We voelen dat ze trots is op ons en dat ze zeker een gids zal zijn in ons verdere leven".We hadden ook een foto van haar staan en met de offerande hebben de bruidskindjes de hosties en de wijn naar voor gebracht samen met een bloemstukje. Dat stukje werd dan naast haar foto gezet.Ook tijdens de voorbeden heb je eens stukje dat aan de overledenen gewijd is. Maar dat was eerder een klassiek teksje waarin we haar nog eens vermeldden.Zoals je zegt: het is niet de bedoeling er te veel nadruk op te leggen want dan wordt je alleen maar triestig, maar je mag die mensen natuurlijk niet doodzwijgen op zo'n belangrijke dag in je leven.Groetjes, Katleen
wij hadden tijdens de voorbeden:bidden wij ook als een verre groet voor...ik vond dat persoonlijk heel mooi en 'licht'...
Bij ons ging het over de liefde, dat ze ook moeilijke momenten moet overwinnen en dat die moeilijke momenten overlijdens kunnen zijn. Daarna ging het erover dat we even bij de afwezigen willen stil staan, de namen werden vernoemd (niet te veel tralala erbij).