Terug naar overzicht
In ieder geval: de suite in beide situaties als eerste, zou ik zeggen.Ik heb (als dansgast) al beide formules meegemaakt. In het geval je als laatste mag, gaf dit voor mij het gevoel dat je echt niet gewenst bent. Je komt dan al heel laat aan, zonder eten en mag dan nog de kruimeltjes van de rest opeten. (Zo'n dessertbuffet ziet er op het einde helemaal geplunderd uit...) Het was precies alsof we enkel dienden om een cadeau af te geven en als vulling voor de dansvloer.In het ander geval, als je als eerste mag, vind ik het wel beter. Het gaf mij dan wel eerder het gevoel dat er iets niet klopte, maar misschien kwam dat doordat we ook voor de suitetafel mochten gaan.Misschien is er een oplossing door een tafel van de dansgasten te laten afwisselen met de eetgasten?Je merkt het misschien wel: ik ben niet zo voor de extra dansgasten. Maar dit zijn in ieder geval mijn ervaringen er mee.Groetjes!
Hey iedereen, Hoe je dat het beste doet, is misschien een vraag die je beter aan de mensen van de feestzaal vraagt. Zij kunnen dat misschien uit ervaring beter inschatten. @ Marie, Als zo'n dessertenbuffet er geplunderd uitziet als je na de mensen van het avondfeest passeert, dan is dat een teken dat de feestzaal zijn werk niet doet. Bij ons garandeerde de uitbater nl. dat de laatste die aan het buffet zou passeren, evenveel keuze zou hebben als het bruidspaar en dat was ook het geval. Bij ons zag het buffet er ten allen tijden uit om door een ringetje te halen!Dus, goeie afspraken maken met de feestzaal, zou ik zo zeggen...Groetjes en veel succes!Inesreeds 20 dagen getrouwd
Hallo, wij waren onlangs op een feest waar ook mensen pas tegen het dansfeest kwamen, maar voor het dessertenbuffet werd een kwis gedaan de tafel groep die won mocht eerst dat was ook best leuk en grappig, aangezien het geen familie van ons was en ze niet naar ons feest gaan komen denk ik dat we het ook gaan doen anders is het herhaling, bovendien zijn wij niet zo dansers dus hoe langer de avond op zich duurt hoe minder we moeten dansen hihihi, nee het is ook eens wat anders.sylvia
@ Inesgoede afspraken maken helpt niet altijd.Het koppel had tegen die uitbaters ook gezegd dat de dansgasten eerst mochten gaan, maar uiteindelijk hebben ze het zo niet gedaan. En eens dat het dessertenbuffet in beweging is en het koppel merkt dat het niet is zoals ze wilden is het vaak al te laat.Ik heb idd ook al dessertbuffetten gehad waar je, als je de tweede keer passeert, nog niet ziet dat er iets weg is, maar zekerheid daarover heb je nooit...Groetjes!
Dag Bart,bij ons ging het als volgt. De gasten van het dessertenbuffet kwamen aan om 22u. Wij gingen hen verwelkomen in een aparte ruimte en dronken een glas. Rond 22u30 zijn wij met hen eerst gaan aanschuiven aan het dessertenbuffet. We moesten hiervoor wel niet door de zaal en hun tafels stonden dicht bij het dessertenbuffet. Daarna werden de andere gasten die al aan tafel zaten, tafel per tafel uitgenodigd voor het dessert, te beginnen bij de eretafel. Ik vond deze formule best geslaagd. succes!