Nu Online
Momenteel zijn er 338 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kerk vastleggen

26-10-2008 14:20:45
hey iedereen! Misschien een idiote vraag, maar hoe leg je best de kerk vast? Ik was deze week eens langsgegaan aan de kerk, maar die was dicht. Blijkbaar is ze enkel open tijdens de mis. Moet ik dan wachten tot de mis gedaan is en dan op de pastoor wachten? Ik heb echt geen idee.
groetjes!

regina
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 351

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik26-10-2008 14:39:51

Hey Regina

Eerst en vooral, stomme vragen bestaan er niet. Net als jij wisten wij niet hoe we de kerk moesten gaan vastleggen. Ik had al eens gevraagd op het stadhuis, maar daar zeiden ze dat ik bij de pastoor moest zijn, iets wat nogal logisch is als je voor de kerk zocht te trouwen. Dus wat hebben wij gedaan. Eerst en vooral nagegaan wie de priester van de parochie is en proberen aan een telefoonnummer te geraken. Daarna hebben wij gewoon met hem de datum vastgelegd. Wij huwen op 30 mei 2009 en mogen nu half november terugbellen om verder af te spreken. Wel spannend allemaal. Alvast veel succes met je zoektocht.

Groetjes Caroline

Els
4-7-2009
 Meld misbruik26-10-2008 15:07:47

Eventjes bellen naar de pastoor en dan hoor je wel wat er moet gebeuren.

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik26-10-2008 17:07:41

aangezien wij in een andere parochie trouwen dan we wonen, heb ik eerst de toestemming moeten vragen van de deken. daarna zijn we gewoon naar de pastorij gegaan om eens te gaan praten met de pastoor. ik ben blij dat we dit zo gedaan hebben, we zouden het ook via de telefoon kunnen regelen hebben, maar dan zag ik de pastoor al eens, en hij ons ook, dus dat maakt toch ook al een goede indruk, niet?

veel succes met de voorbereidingen!!! geloof me, het vliegt voorbij!

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik27-10-2008 9:29:32

Hoi Regina,

Ik had daar ook geen idee van en heb via de website van onze gemeente het telefoonnummer van de pastoor gevonden.
Uit alle verhalen die ik al gehoord had, veronderstelde ik dt we dan ook nog bij hem persoonlijk moesten gaan en zo...
Hoij vroeg gewoon wanneer en om hoe laat we wilden trouwen, heeft dat vastgelegd en gezegd dat we in mei (we trouwen in september) een smoesten terugbellen om samen te komen met de trouwboekjes van onze ouders zodat hij onze geboorteaktes kon opvragen en het nodige kon doen.
Hij heeft niet gesproken van "verlovingslesen" en wat wel en niet voor het misboekje, dus wij zijn daar ongelooflijk gelukkig mee !!!

Dus, gewoon bellen en de pastoor zal het je wel vertellen.

BTW : wij trouwen ook in een andere parochie dan waar we gedommicilieerd zijn.
Ik vroeg dan ook aan onze pastoor of we daar iets voor moesten doen en hij zei van niet.
Dus dat was ook al opgelost.

Veel succes en geniet van het voorbereidingsjaar ! Ik heb de indruk dat de tijd vliegt, dus...

Groetjes
Sofie

Lieve
27-6-2009
 Meld misbruik27-10-2008 23:31:53

Hey,

Ik heb de gegevens van onze pastoor gevonden op www.kerknet.be . (Op de homepage staat er een landkaartje met daarboven 'uw parochie', klik op je provincie, en dan op je parochie klikken, en dan vind je de gegevens van de pastoor) Ik heb zijn emailadres daar gevonden, en heb hem een mailtje gestuurd. In dat mailtje heb ik gezegd dat we op 11 juli willen trouwen om 14 uur en gevraagd of dat nog beschikbaar was. Ik heb hem dan ook gevraagd hoe we hier best zouden voor afspreken. Ik had geluk, want hij heeft direct teruggemaild. Hij zei dat hij de kerk ondertussen had gereserveerd, en hij vroeg om eens samen te komen. Hij heeft enkele data voorgesteld. Volgende week worden we bij hem verwacht voor een gesprekje. Ik weet niet goed waaraan ik me moet verwachten, maar ben al blij dat de kerk vastligt.
Dus gewoon gegevens van de pastoor opzoeken, en dan mailen of bellen.

Groetjes en veel succes! xxx

regina
10-4-2010
 Meld misbruik28-10-2008 8:40:20

Dank u wel dames ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...