Terug naar overzicht
hallo,Je kan je dresscode vaag houden, zoals: glitter en glamourof hollywood of zoje zou versteld staan hoe vindingrijk de mensen zijn, en zo bepaal je toch voor een deel hun kleding.GroetjesHeidi13/09/2008
Ik heb al uitnodigingen gekregen waar gewoon onderaan in kleinere letters opstond: avondkledij gewenstIk vind dat eigenlijk niet raar hoor om dat zo letterlijk te vragen, als dat is wat jij wil, moet je dat zeker doen!grtjs
wij gaan er op zetten: DRESS TO IMPRESSdan weten mensen dat ze zich mogen laten gaan he :-)
Ik wil ook een dresscode op mijn trouwfeest. Wij dachten aan: "...als sterren op een rode loper..." Ik ga dan ook wel een rode loper voorzien.
Hallo Nathalie, Ik vind het een superidee. Maar... vertel het eerst aan de mensen van de suite, tenslotte moeten zij ook die stijl in de eerste plaats volgen en als ze daar geen budget voor hebben... Bij ons bv had mijn mama een echt suitekleed aan, mijn schoonmoeder daarentegen een bijna enkellange zwarte rok, een bloes en een vestje, schoonzus een kort zwart cocktailkleedje, andere zwangere schoonzus een bruine lange broek met zo'n groen kleedje erop en eerlijk... ze waren allemaal mooi op zich, maar het paste totaal niet bij elkaar en da was wel jammer. Inge
hey NathalieDat je een dresscode wil kan niemand je verwijten, maar wees ervan bewust dat sommige mensen niet altijd het budget hebben om zich in heel mooie avondkledij te steken. Het kan voor sommigen een afknapper zijn...Soit daardoor moet je u natuurlijk niet laten doen.Schrijf exact wat je wil op de uitnodiging. Er is niets irritanter dan vage woorden te gebruiken, iedereen interpreteert dat immers anders. Stijl Hollywood staat ook op uitnodigingen waarbij je een hollywoodpersonage moet nadoen, dus dat vind ik al niet duidelijk genoeg. Stadskledij is niet hetzelfde als Chique hé.Zet er gewoon op: Chique kledij of Galakledij verplicht.Als je de mensen de keuze laat dan gaan er altijd bijzitten die het niet doen.En aangezien je dat niet wil moet je daar heel duidelijk over communiceren.Veel succes!