Nu Online
Momenteel zijn er 363 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ik zie het nie meer zitten

28-10-2008 13:07:58
hallo mensen ik trouw volgend jaar op 12.09.09 maar tis nog 11maand en tis el vanalles geweest tprobleem is da langs de bruidegom zine kant betalen de ouders alles + ze betalen ons vervoer mijn kleed onze ringen ale om een verhaal kort te maken ik moet mijne kant die iik uitnodig betalen maar diene is nie content mee da diene zo iedereen moeit hem dus heb ik veel zin om gewoon naar het stadhuis te gaan en daar te trouwen en fini want doordat zijn ouders bijna alles betalen moet je ook mee alles akkoord zijn bijvoorbeeld nu willen ze in den bruidswagen mij moeder steken zo da mijne vriend zijn grootouders bij zijn ouders kunnen zitten ale tis vanalles mijn zus is kwaad omdat ik mijn beste vriendin als getuige vraag en zo kan ik blijven doorgaan en ik vind ook alles zo verschrikkelijk duur herkent iemand deze situatie of heeft er iemand tips voor een leuk maar budgetvriendelijk feest grtjs

wendy
12-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 952

stefanie
25-9-2009
 Meld misbruik28-10-2008 13:15:40

hoi hoi
Wij trouwen op 25 09 09 en der is idd vanalles dat moet geregeld worden hé. Alleen vind ik dak gelijk nu nog ni veel kan doen ...
Das idd ni zo leuk he da je schoonouders zich zo moeien, maar aan de andere kant wees blij da ze betalen. mijn schoonfamilie betaald nx... en toch willen ze zich ook moeien das ook ni leuk hoor!

grtxxx

stefanie
25-9-2009
 Meld misbruik28-10-2008 13:15:41

hoi hoi
Wij trouwen op 25 09 09 en der is idd vanalles dat moet geregeld worden hé. Alleen vind ik dak gelijk nu nog ni veel kan doen ...
Das idd ni zo leuk he da je schoonouders zich zo moeien, maar aan de andere kant wees blij da ze betalen. mijn schoonfamilie betaald nx... en toch willen ze zich ook moeien das ook ni leuk hoor!

grtxxx

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik28-10-2008 13:21:06

Hoi Wendy,

Oei, oei, 't is echt wel de bedoeling dat de aanloop naar je huwelijk en zeker het feest en het huwelijk erna een en al rozegeur en maneschijn wordt.
Nu kan ik mij wel inbeelden hoor dat twee mensen zich verenigen en de familie daar nu totaal geen zin in heeft.
Welnu, ook wij zaten met twee tegenstrijdige families...
Op 18/10/08 zijn we getrouwd (met uiteindelijk onze ouders en zussen met aanhang) enkel voor de wet. (dus ook niks superchique kleren enz...)
Het was stressy, de weken ervoor, constant denken van of de familie het feest wel zal overleven...
Over een jaartje doen wij een ceremonie in het buitenland met enkel onze goede vrienden.
Nu had ik evengoed uitnodigingen gemaakt voor de 18de, bedankingetjes, gastenboek, enz...
En ik moet zeggen HET WAS SUPER!!!
enkel dagen ervoor heb ik mij echt ingesteld van foert, hun doen wat ze willen, maar dit is mijn en mijne schat en onze kindjes... ons feest,onze dag en ik heb die ingesteldheid gelukkig kunnen behouden.
Mijn schat zijn familie kwam niet samen bij ons thuis, maar stond ons al op te wachten ad gemeente en was er na de plechtigheid ook meteen vandoor en stond ons zodoende ook al op te wachten ad feestzaal, maar eigenlijk, die dag kon alles mij gestolen worden...
Ik had op voorhand ad fotograaf gezegd geen familiefoto's te nemen en daar heeft zij zich zo min of meer aan gehouden.
Terwijl iedereen (20pers.) aan 't aperitief zat gingen wij foto's nemen en de spanning was wel wat te snijden toen we terug kwamen, maar met wat eten en drinken erbij kwam alles wat los.
Nu moest ik mijn zus vragen als getuige (van mijn ouders) en dat heb ik met veel tegenzin gedaan, hou dit vast, dat je je vriendin als getuige hebt, want ik had spijt dat ik mijn vriendin (die wel is komen kijken) niet langs mij had zitten.

Voor budgetvriendelijke tips...
Uitnodigingen met wat creativiteit kan je zelf maken
Bruidsboeket en bloemstuk op de wagen hadden wij besteld (kom je algauw aan 150 euro), voor onze ceremonie maak ik de stukken zelf, gezien in een boek van bruidsboeketten...

Ik wens je alvast veel succes!!!
Het loopt allemaal wel los hoor!!!

Kim
12-9-2009
 Meld misbruik28-10-2008 13:27:45

Hoi,

Wij trouwen op dezelfde dag.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van allemaal samen eens rond tafel te gaan zitten. Ik vind het geen gegeven dat je zomaar met alles moet akkoord gaan, omdat zij dit betalen. Het is jouw huwelijk en niet het hunne. Ik zou gewoon vriendelijk zeggen ik wil het graag zo of zo.
Bij ons is het gewoon zo dat mijn vriend zijn ouders alles voor hun familie betalen en mijn ouders alles voor die van ons. Wij kiezen ook gewoon de menu weliswaar in overleg, maar wij moeten er in de eerste plaats tevreden mee zijn. Onze vrienden en al de rest betalen we gewoon zelf.
Het is dus echt zoeken naar budgetvriendelijke zaken, want we willen graag naar de dominicaanse op huwelijksreis.
Zo hebben we fotografie luna gevonden die perfect in ons budget vielen dankzij hun winterpromotie. Ik was ook eerst van plan om te trouwen in een suitekleed, maar hier ben ik van afgestapt. Ik ga gewoon een bruidswinkel binnenstappen en zeggen kijk ik wens niet boven dat bedrag te gaan en we gaan ook kijken in de soldenperiodes. Lukt dit niet bekijk ik tweedehandse jurken of laat ik ze maken. Het moet maar lukken binnen dat bedrag.
Mijn vriend zijn kostuum gaan we mss huren of kopen in een outlet in Antwerpen.
De ringen wilden we eerst bij fede di oro kopen, omdat je daar echt voordelige exemplaren hebt, achteraf zijn we hierop teruggekomen en we gaan nu voor de ringen van Wim Meeussen dat is tenslotte hetgene waar je echt jaren geniet van moet hebben. Duurder, maar ik ben daar nu al iedere week extra voor aan het sparen. Alles wat ik kan laten in de week, laat ik en dat gaan naar ons ringenpotje.
Onze bloemenstukken voor op de tafels laten we doen in een tuinbouwschool en voor het bruidsboeket kijk ik gewoon rond waar in de buurt het meevalt.
Ons vervoer hebben we vergeleken, echt weken over gedaan en we hebben gekozen voor een limo van 8 man. Geen geruzie over wie waar moet zitten. Gewoon ouders, getuigen, wij en ons bruidsmeisje. Andere familieleden volgen met hun wagen.
Je moet gewoon veel googlen op internet, je vind ongelofelijk veel info hier op het forum en denk er gewoon aan dat het jullie dag is en niet die van iemand anders.

Als je wil mailen, mag je dit gerust doen
groetjes
Kim
kdesutter@techdata.be

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik28-10-2008 16:07:10

Hey,

wij trouwen ook volgend jaar op 12/09 in Sint-Niklaas. Bij ons was het moeilijke onderdeel de zaal te kiezen. Daarvoor moest ik al een voorlopige gastenlijst hebben om te kunnen kijken naar zalen met de juiste capaciteit. Dat zijn al discussies geweest met mijn schoonmoeder.... die zou gewoon jan en alleman uitnodigen. Ik vind dat die echt heel ver gaat. Het is niet zo dat zij echt voor haar gasten betaald. We krijgen gewoon het bedrag van het voorhuwelijkssparen. Dat is gewoon een startkapitaal en er is nooit vooraf gezegd dat dat echt voor een huwelijk diende gebruikt te worden. We hadden dat vorig jaar bij mijn vriend zijn 25ste verjaardag ook al kunnen krijgen. We hebben dat toen bewust niet gedaan. We hebben vorig jaar ons huis verbouwd en daarvoor hebben we het startkapitaal van mijn ouders gebruikt dus die leggen nu niet meer bij voor de trouw (enkel mijn kleed). We hebben uiteindelijk voor een zaal gekozen die groot genoeg is... Nu is de discussie eigenlijk gewoon voor enkele maanden uitgesteld, want vanaf dat de uitnodigingen dienen verstuurd te worden, zal alles terug naar boven komen. Ik heb daar echt geen zin in en krijg al een maagzweer als ik er nu aan denk. Het probleem is ook dat de broer en zus van mijn vriend al getrouwd zijn en wat je dan steeds te horen krijgt is.... bij Bart en Ann mochten die wel komen en was het zus en zo. Ik krijg er soms echt een punthoofd van! Buiten de gasten heb ik nog niet zoveel confrontaties met mijn schoonmoeder gehad. Met de andere dingen zoals fotograaf heeft ze haar niet gemoeid. Je ziet dat je dus niet allen staat met strubbelingen tijdens de voorbereiding. Denk er gewoon aan dat het jouw dag is en dat je moet doen waar je je goed bij voelt. Het lastige is wel dat je nog verder moet met die familie en dat je er wel voor dient te zorgen dat er geen definitieve breuken ontstaan, want het blijven altijd de ouders van je vriend. Het is een evenwicht dat je moet proberen vinden. Ik weet het; gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zorg dat jij en je toekomstige op dezelfde lijn blijven staan zodat jullie met een gezamenlijk standpunt naar buiten kunnen komen.
Veel succes ermee en probeer toch te genieten van de voorbereidingen.
Groetjes, Caroline

natascha
12-9-2009
 Meld misbruik28-10-2008 17:01:08

Hoi

Wij hebben dit probleem niet echt omdat wij alles zelf moeten betalen.
Ga ook kijken voor een tweedehands kleedje, en mijn aanstaande trouwt in een leuke jeans, wat ze ook zeggen,
Je moet je eigen blijven als je trouwt.
Wij hebben ondertussen onze datum wel moeten verzetten naar 12 september, dus ook een andere zaal moeten boeken, omdat er een ruzie in de familie was over de datum.
Tot hiertoe valt het allemaal goed mee.
En denk eraan, het is jullie feest, niet van je ouders, ...
Wij hebben ook vrienden als getuige gevraagd.
Mensen waar je iets aan hebt, en die altijd voor je klaarstaan, dat kun je van familie niet altijd zeggen.
Dus prijs je ook een beetje gelukkig dat je niet alles moet betalen zoals wij.
Wij hebben namelijk ook 160 gasten op ons feest.
Wij besparen op vervoer, kledij, eten, geen kerk, ...
Voor ons hoeft het niet zonodig met alles erop en eraan.

Heel veel succes met de verdere planning!!
Het is jullie feest !!!

Natascha
12-09-1009

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik29-10-2008 11:05:05

Wendy,

Het is JOUW dag meid.
Ik heb ook conflicten gehad met mijn en zijn ouders.
Het is logisch dat ze het willen sturen als ze er zoveel geld voor neerleggen.
Waarom weiger je hun geld dan niet?
Betaal alles zelf, dan heb je er de bovenhand in.
Dit zal voor een woordenwisseling zorgen, maar het is wel de bedoeling dat die dag wordt zoals jij die wil en niet zoals zijn ouders willen. HEt is heel tof van hen dat ze dat willen betalen, maar het is een vergiftigd geschenk hé.
Denk er eens goed over na en praat er met je verloofde over.
BEslis wat jullie gaan doen en als je zelf alles wil betalen om te kunnen kiezen dan zeg je dat gewoon zo tegen je schoonouders. Ze zullen zeker dwaas zijn, maar als ze het echt goed menen leggen ze zich daarbij neer. Weet dat je nooit voor iedereen kan goeddoen, er zal er altijd eentje klagen -in mijn geval was dat mijn moeder- dus zie dan maar dat je goed doet voor jezelf en je man in spe.

Groetjes
Liesbeth

anke

Meld misbruik30-10-2008 10:57:10

hoi hoi,,

ook wij hebben de schoonmoeder moeten temmen (we willen een leuk feest (geen feest waar het prijskaartje duidelijk voelbaar is) en nu regelen we alles zelf ,,en ook betalen want ik wil niet dat iemand anders beslist hoe mijn dag eruit ziet ,,
als ze willen mee betalen goed (mijn ouders het eten ,zijn moeder de drank en zijn vader de huwelijkstaart)en zo zijde dan ook nieks verplicht aan hen omda ze maare en klein stukje mee betalen...

jessica
8-8-2009
 Meld misbruik5-6-2009 0:19:19

hey Anke,

Ik verkoop mijn trouwjurk voor 300 euro (of een redelijk tegenbod), nieuwprijs was 850 euro. Als je interesse hebt, stuur me dan een mailtje op de_kuup@hotmail.com

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...