Terug naar overzicht
Dag Debby,wij hebben onze eerste afspraak gehad bij onze pastoor en hebben onze kindjes (11 maanden en 2 jaar) zelfs meegenomen. Doordat we al kinderen hebben, moeten we geen verlovingsweekend doen!De pastoor stelt dan papieren op met je gegevens en doet ook de aanvraag (van doopbewijs) bij de pastoor waar je gedoopt bent (de juiste gegevens staan in het trouwboekje van jullie ouders), hij moet niet alleen de naam van de parochie hebben, maar ook het adres en door wie jullie gedoopt zijn. En hij zet er ook in waar je woonde, toen je geboren bent.We kregen dan een boek mee met allemaal teksten in en een blad met de juiste volgorde om de mis samen te stellen (en we kregen ook de boodschap dat we alleen maar uit dat boek mogen kiezen!). Voor de rest een gewoon gesprek over ons beroep! (Heeft ongeveer een kwartier geduurd.)In januari volgt ons tweede gesprek en dan wordt er dieper ingegaan op vragen zoals waarom we willen trouwen,... Tegen dan moet onze mis af zijn en gaan we die ook overlopen. En dan komen ook alle praktische dingen aan bod. Dit zou volgens hem een uur duren.Veel succes,Kelly16/5/2009
Wat ik me afvroeg, begint de pastoor bij de eerste afspraak altijd over het verlovingsweekend? Wij zijn al een eerste keer daar geweest en hij heeft er toen niets over gezegd terwijl we dat wel verwacht hadden. Kan iemand me hierop een antwoord geven?Vermits wij niet in de kerk van onze gemeente trouwen moeten wij zelf onze doopakte opvragen, maar dat is nl geen probleem.Wij hebben ook verschillende misboekjes meegekregen zodat we makkelijker zelf ons misboekje konden opstellen.Ook mogen we dan kiezen of we een huwelijksviering met of zonder eucharistieviering willen. Er zijn gewoon een paar zaken die er sowieso in moeten staan (trouwgeloftes, eerste lezing).Groetjes,Katrien19/06/2009
bij ons vroeg die enkel onze doopactes mee te brengen. was hele toffe babbel. zo een weekend moeten wij absoluut niet doen, hij stelde dat zelfs niet voor hoor.verder hebben wij en stuk of 20 misboekjes meegkregen. we hebben het een kwartiertje gehad over onszelf, wat we deden enzo en voor de rest ene misopstelling overlopen. onze priester is echt waanzinnig grappig. we moeten ons misboekje maar binnengooien als het klaar is :-)