Terug naar overzicht
Dag Sofie,Ik dacht dat het meisje steeds aan de linkerkant van de jongen stond. Waarom weet ik niet. Maar ik ben er zeker van dat het huwelijk even goed geslaagd zal zijn als je het niet volgens de 'regels' doet, hoor.groetjes,Liesbeth
Hallo Sofie,Of je het volgens de 'regels' doet of niet moet je natuurlijk zelf weten maar hier zijn ze:Bij het binnengaan van gemeentehuis en kerk loopt/zit de bruid Rechts van de bruidegom! Het idee erachter is dat wanneer jullie dan naar het gemeentehuis/kerk komen, jij als bruid je linkerhand aan je toekomstige geeft en je boeket in je rechterhand houdt. Tijdens de mis zegt de priester"geef elkaar de rechterhand..enz" waarna jullie de ringen wisselen en die aan mekaars rechter ringvinger schuiven. Vanaf dan behoort je rechterhand zogezegd tot je man, want je hebt hem die geschonken. Dan loop je dus links van hem, met je boeket in je linkerhand en je rechterhand geef je aan hem.Voila, dat is de regel en de gedachte erachter!Je ziet zelf maar of je het zo doet of niet!!Vele groetjes,cindyal 38 dagen getrouwd