Terug naar overzicht
Hier is deze info ook nog steeds welkom (heb een paar weken geleden een topic geplaatst maar geen reactie op gekregen)...inge_de_rycke@hotmail.comBij een dienst is er geen communie maar voor de rest weet ik niet wat het verschil precies is...Groetjes,Inge
Zover ik weet is er geen verschil buiten de communie...
Dag Sabine,Moest je een voorbeeld ontvangen hebben van een misboekje zonder eucharistie (viering), zou je dat dan willen doorsturen naar mij? Ik zit namelijk met hetzelfde...Bedankt!Sofiesofiekeb@hotmail.com
Sofie,Ik heb voorlopig nog geen voorbeeldjes van een viering (zonder eucharistie), maar vanaf ik er heb stuur ik ze zeker door!groetjessabine
Hallo,Bij een misviering zonder eucharistie valt eigenlijk het gedeelte van de hostie en wijn weg. Voor de rest blijft de opbouw van de mis hetzelfde. Hieronder alle onderdelen van een misviering (die tussen haakjes vallen weg als je mis zonder eucharistie neemt = punt 9 t/m 12):1. Verwelkoming2. Oproep tot bekering3. Openingsgebed4. Eerste Lezing5. Tussenzang6. Evangelie7. Huwelijkssluiting A. Ondervraging B. Huwelijksverbond C. Ringen D. Inschrijven in het huwelijksregister + huwelijkskaars8. Voorbeden (9. Gebed over de gaven) (10. A. Prefatie) (B. Eucharistisch gebed) (11. Huwelijkszegen) (12. Vredewens en Communie)13. Slotgebed14. ZegenGroetjes Tina