Nu Online
Momenteel zijn er 588 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen voor kerk alsje partner niet gedoopt is

27-6-2005 10:19:30
Hey,

zijn er mensen die gaan trouwen voor de kerk maar waar één van de twee niet gedoopt is?
Moesten er zo mensen van omstreken wemmel -grimbergen-nossegem bij zijn willen jullie dan laten weten in welke kerk?
Zou namelijk niet altijd evident zijn dat de pastoor je wilt trouwen.
mercikes he

Barbara
27-5-2006
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 506

Els
1-4-2006
 Meld misbruik27-6-2005 11:48:02

enkele maanden geleden was er hier een topic over... normaal gezien mag de pastoor daar niet lastig over doen, het is dan wel zo, dat enkel de gedoopte partner voor de kerk trouwt eigenlijk!

Sabine
1-7-2007
 Meld misbruik27-6-2005 15:03:01

Hallo,

Ik denk ook dat dat geen probleem is. Ik ben een tijdje geleden naar een kerkelijk huwelijk geweest waar één van de gehuwden niet gedoopt was, het was dan geen huwelijksmis maar een huwelijksceremonie (als ik me goed herinner wil dit zeggen dat bepaalde rituelen zoals de communie worden overgeslagen). Van het koppeltje hebben ik achteraf gehoord dat het een erg conservatieve priester was, dus ik denk niet dat ze dat mogen weigeren.

groetjes,
Sabine

nathalie
10-12-2005
 Meld misbruik27-6-2005 18:38:21

Hoi

wij zitten met het zlefde probleempje... alhoewel...

Ik heb pastoor gebeld en gevraagd hoe hij er tegen over stond, mijn vriend is namelijk joods en toch willen we voor de katholieke kerk trouwen...
Pastoor vond het wel wat maar wilde wel eerst alles bij het bisdom navragen (heb hier nog geen antwoord over) het wordt in ieder geval een trouw-dienst zonder eucharistie.

Heel veel succes, ik denk dat je beste gewoon de pastoor belt en vraagt wat hij er van vindt.

Groetjes

stefanie

Meld misbruik27-6-2005 21:55:18

Barbara,

lijkt me geen probleem. Je vindt alles tot in de kleinste detail beschreven op volgende link:

http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/huw...

Hopelijk ben je er iets mee,
groetjes, Stefanie

Barbara
27-5-2006
 Meld misbruik27-6-2005 23:39:58

hey bedankt.
De site die je doorgaf is echt duidellijk.
Nu weet echt dat het normaal geen probleem is dus nu gaan we er gewoon voor.

Dadakes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...