Terug naar overzicht
enkele maanden geleden was er hier een topic over... normaal gezien mag de pastoor daar niet lastig over doen, het is dan wel zo, dat enkel de gedoopte partner voor de kerk trouwt eigenlijk!
Hallo,Ik denk ook dat dat geen probleem is. Ik ben een tijdje geleden naar een kerkelijk huwelijk geweest waar één van de gehuwden niet gedoopt was, het was dan geen huwelijksmis maar een huwelijksceremonie (als ik me goed herinner wil dit zeggen dat bepaalde rituelen zoals de communie worden overgeslagen). Van het koppeltje hebben ik achteraf gehoord dat het een erg conservatieve priester was, dus ik denk niet dat ze dat mogen weigeren.groetjes,Sabine
Hoi wij zitten met het zlefde probleempje... alhoewel...Ik heb pastoor gebeld en gevraagd hoe hij er tegen over stond, mijn vriend is namelijk joods en toch willen we voor de katholieke kerk trouwen...Pastoor vond het wel wat maar wilde wel eerst alles bij het bisdom navragen (heb hier nog geen antwoord over) het wordt in ieder geval een trouw-dienst zonder eucharistie.Heel veel succes, ik denk dat je beste gewoon de pastoor belt en vraagt wat hij er van vindt.Groetjes
Barbara, lijkt me geen probleem. Je vindt alles tot in de kleinste detail beschreven op volgende link:http://users.telenet.be/pastonet/liturgia/vieringen/huw... Hopelijk ben je er iets mee,groetjes, Stefanie
hey bedankt. De site die je doorgaf is echt duidellijk.Nu weet echt dat het normaal geen probleem is dus nu gaan we er gewoon voor.Dadakes