Terug naar overzicht
Hey,als leerkracht Nederlands ga ik voor 'dessertenbuffet': samenstelling bestaande uit: dessert + buffet; eerste deel (dessert) is een zelfstandig naamwoord met enkel een meervoud op 'en', (is dus geen werkwoord of bijvoeglijk naamwoord); dus als tussenletters moet je 'en' gebruiken: totaal: dessertENbuffet.(Tweede redenering: inhoudelijk: er komt meer dan 1 dessert op het buffet: dessertenbuffet)Misschien een iets meer theoretische uitleg, maar hopelijk kan je hiermee verder.Groetjes,ElsP.S. Je kan ook altijd spellingen controleren op http://woordenlijst.org/ de officiële website van het taaluniversum
Eerlijk gezegd heb ik nog nooit ergens dessertenbuffet gezien... Volgens mij is het ook gewoon dessertbuffet. Zo komt het ook op onze menu te staan.Groetjes, Sarahwww.30mei2009.bruiloftsite.nl
Misschien ben je meer overtuigd ams er een tweede leerkracht Nederlands bevestigt?Het is volgens mij ook dessertenbuffet. en daar is niets raars aan :-)Groetjes,Nathalie27/06/09Nog steeds op zoek naar originele livemuziek voor in de kerk.
de regel die els aanhaalt is de regel van de tussen-n ... die zou enkel opgaan indien je twijfelt tussen dessertebuffet of dessertenbuffet (of koninginnedag of koninginnendag om zomaar iets aan te halen.)Daarenboven heeft dessert 2 meervouden ... desserten en desserts.De meest eenvoudige referentie is gewoon de 2 woorden in google stouwen. Het een komt 2100 keer voor, het andere vlot 33000 keer, meelopen met de groten hoop dus ... dessertbuffet.cheers, dj LeBart
Het groene boekje zegt dessertbuffet en dat heeft altijd gelijk ;-)GroetjesLiesbeth
Bedankt iedereen voor de reacties!Het zal zeker dessertbuffet worden op onze uitnodigingenGroetjes Bart&Laila