Nu Online
Momenteel zijn er 224 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje zelf maken (computer-programma)

2-11-2008 15:22:42
hoi iedereen,

Ik ga mijn misboekje zelf maken. Uiteraard op computer.
In welk programma maken jullie je misboekje?

Gr

Karen

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 688

Annelies
4-7-2008
 Meld misbruik2-11-2008 18:40:18

Hey Karen

Ik heb ons misboekje gewoon in Word gemaakt hoor!

Groetjes Annelies

Karen

Meld misbruik2-11-2008 19:00:13

bestaat er geen programma dat ineens de layout van zo een boekje maakt?
Pagina's,dat het bedrukt wordt aan beide kanten,...

Ellen
23-5-2013
 Meld misbruik2-11-2008 22:00:28

misschien microsoft publisher.. dit moet je apart downloaden want dit staat niet standaard op je pc..

Leen
25-4-2009
 Meld misbruik3-11-2008 10:27:58

Karen,

Afhankelijk van je printer kan je gewoon afdrukken in "booklet" formaat.
Je typt dan gewoon de tekst doorlopend en bij het printen kies je dan voor properties (naast de printer) en dan voor het tabblad "finishing" of iets gelijkaardig, verschilt natuurlijk voor elk merk printer.
Je zal waarschijnlijk wel enkele proefdruks moeten maken, want je kan deze lay-out niet zien in het afdrukvoorbeeld.

veel succes
Leen

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik3-11-2008 11:18:51

Ja, in principe kan je dat inderdaad ook allemaal in word. Je moet gewoon eens heel goed alle knopjes en instellingen bekijken bij "pagina-instellingen" en bij de opties van je printer.

Je kan best eerst naar Bestand (file) --> paginainstellingen (page setup) gaan, en daar bij "meerdere pagina's" (multiple pages) kiezen voor "gespiegeld (ofzo)" (mirror margins in mijn Engelse versie).
Als je dan Invoegen (insert)--> paginanummers (page numbers) kiest, komen die automatisch langs de buitenkant van je pagina's te staan! (Met andere woorden, een keer rechts, een keer links).
Pas je je marges aan (vb. meer witte plaats langs de binnenkant van je boekje dan aan de buitenkant), dan wordt dat ook allemaal mooi gespiegeld.

'k Hoop dat je hier wat hulp aan hebt...

Groetjes
Nele

PS: Als je nog zo'n vragen hebt, post ze maar hier op het forum! Ik kom hier regelmatig kijken, en heb wel al wat ervaring met Word om veel problemen te kunnen oplossen :)

Sarah
30-10-2009
 Meld misbruik6-11-2008 15:42:51

Je kan dit perfect doen met Word, maar als je echt een programma wil kan je altijd pagemaker gebruiken, let wel even op de prijs van de licentie...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...