Nu Online
Momenteel zijn er 227 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Domicilëring ergens anders voor stadhuis!

3-11-2008 9:39:10
Hey lieve meiden,

Ik heb een vraagje, wij wonen in Hoboken en zouden daar ook voor het stadhuis moeten trouwen.Onze kerk is midden in het stad (Antwerpen).Nu was mijn vraag hoe lang op voorhand moet je man of jezelf in Antwerpen wonen om daar in het stadhuis te mogen trouwen en is het mogelijk als je ondertrouw hebt gedaan, je dan terug naar je oud adres "verhuist" en je dan alsnog in Antwerpen kan trouwen?

En heeft er nog iemand dit gedaan?

groetjes,

Debby
8-8-2009

Debby
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 479

Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik3-11-2008 11:02:52

Een vriendin van mij zat ook met dit probleem, en als ik me niet vergis moet je er gewoon voor zorgen dat je op moment van het huwelijk daar moet gedomicileerd zijn. Maar om dit aan te tonen moet je er natuurlijk alw el wonen op moment van aangifte.

Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik3-11-2008 11:16:00

Dag Debby,

Wij hebben hetzelfde gedaan, nl. één van de twee (in dit geval ikzelf) heeft zijn domicilie gewijzigd.
Wij moesten dit toch een 3-tal maanden voor het huwelijk doen (wij trouwen 22/11 en ik heb eind augustus mijn domicilie gewijzigd).
Je mag niet terug 'verhuizen' eens je ondertrouw gedaan is, je moet wachten tot na de trouw uiteraard.
Persoonlijk heb ik daar (tot hiertoe) geen problemen mee ondervonden, behalve de papierwinkel (politie komt kijken of je er wel woont, adreswijziging op de identiteitskaart, sommige post (belastingen, ziekenfonds) komt toe op dat "nieuwe" adres).

Succes !
Cindy

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik3-11-2008 11:25:37

hey Cindy,

Dus als ik het goed begrijp, als wij trouwen op 8-8-2009 en wij doen ondertrouw 6 maand en 2 weken op voorhand (heb daarvoor naar het stadhuis van Antwerpen gebeld!) dan kunnen we in Antwerpen trouwen hé ;-)

Was dit ook in Antwerpen van jullie?

groetjes,

Debby
8-8-2009

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik3-11-2008 13:49:54

Dag Debby,
ik heb zelf op het Districtshuis gewerkt dus deze info is echt correct (en heb het zelf trouwens toegepast) je ziet dat je adres (van de bruid) in Antwerpen staat op de dag dat je je aangifte (ondertrouw) gaat doen en klaar is kees. Je kunt zelfs diezelfde dag je adres laten veranderen naar waar je echt woont ! ;-)
Veel succes !
Nathalie
04/04/2009

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik3-11-2008 13:55:15

Hey Nathalie,

Op het gemeentehuis in Antwerpen zeiden ze dat het niet uitmaakt wie in Antwerpen gedomiciliëerd is ..maar blijkbaar is het toch de bruid dan...
En wat van papierwerk brengt dat mee?Ziekenkas gaat vanzelf maar wat dan nog?

groetjes,

Debby
8-8-2009

Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik3-11-2008 13:59:11

Debby,

'k Begrijp niet goed hoe je aan 6 maanden en 2 weken komt ?
Volgens mij kan je in Antwerpen trouwen (bij ons is het een klein dorpje in Vlaams-Brabant :-)als

- 1 van de 2 minstens x-maanden vooraf (na te vragen bij de gemeente) gedomicilieerd is in Antwerpen én er gedomicilieerd blijft tot minstens de dag van het huwelijk

- je de ondertrouw doet minstens 2 weken voor het huwelijk (en ik denk dat ondertrouw kan vanaf 6 maanden vooraf)

En na de trouw kan (of beter moet :-) je dan gewoon je domicilie terug veranderen.

Komt allemaal goed :-)

Cindy

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik3-11-2008 14:01:14

Cindy,

Die mevrouw aan de telefoon van de dienst huwelijken, zei dat ik ondertrouw kon doen 6 maanden en 2 weken op voorhand en dat staat ook zo op de site van www.antwerpen.be ;-)

Ik snap het allemaal niet meer zene haha

groetjes,

Debby
8-8-2009

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik3-11-2008 16:32:05

Hey Debby,

Vergeet niet, als je van plan bent je domicilie aan te passen naar Antwerpen, dat de wijkagent wel eens zal komen controleren of je daar ook echt woont. Dus als dat niet het geval is, zou dat misschien voor problemen kunnen zorgen?

Groetjes
Nele

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...