Terug naar overzicht
Hey Patricia, ik vind dit niet raar dat je op je teen getrapt bent. Maar je kan het misschien anders bekijken: als je dit geld gebruikt om zijn costuum/schoenen/ring e.d. te betalen, is dit sowieso ook een cadeau voor jou, want dat moeten jullie beiden die kosten niet meer maken. Het is en blijft een vervelend punt: wie krijgt geld van zijn/haar ouders en wie niet en hoeveel? Een mooi bedrag is altijd een geweldig cadeau, maar kan weleens tot discussies en vervelende situaties leiden en dat is wel jammer.
Hallo, Ik begrijp je wel, maar is het dan niet aan jou om dit aan je toekomstige te zeggen dat je dat niet fijn vindt, het kan best dat hij helemaal niet van zin is om het alleen aan zichzelf te besteden.Er zijn altijd mensen die zeggen hier voor jou maar bij ons is al lang alles van ons, maakt dus niet uit wie van ons wat krijgt het komt toch allemaal in een pot ook a zegt de schenker hier voor jou alleen.Maar ik versta je dus wel ik zou ook niet zo happy zijn, en zoals hierboven gebruik het eventueel voor zijn kostuum of iets wat jullie uitendelijk beide ten gunste komt.Sylvia
Ja, dat is wel waar. Hij zal dat geld wel gebruiken voor onze trouw denk ik, maar ik stoor mij gewoon aan het feit dat ze dat geld aan hem alleen willen geven en niet aan ons. Mijn ouders zouden geven wat ze kunnen, en die van hem ook, maar dan wel aan hem en niet aan onze trouw. Vind dat toch een groot verschil.Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, maar het is gewoon het idee dat het stoort eerlijk gezegd.
Dag Patricia,ik vind het helemaal niet raar dat je op je teen getrapt bent, het is wel een foute boel hoor. Maar inderdaad zoals Vera ook al reageert, die financiële kwesties brengen heel wat zorgen met zich mee. Ik heb dit met mijn ex ook meegemaakt, zijn ouders hadden een financiële meevaller en dus kon er voor zowel zoon als dochter 100 000 frank af(nog in de tijd van de Belgische franken) en mijn toenmalige vriend heeft toen een auto gekocht (die 100 000 was het voorschot) met mamaa aan zijn zijde. Het ging er haar vooral om dat ik totaal geen geniet van die centen kon hebben. Ik vind dit te vergelijken; als ze een bedrag bijleggen is het aan jullie om te beslissen wat mee gedaan 'mag' worden. Langs de andere kant hebben ze er natuurlijk het raden naar wat jullie er exact mee doen en is het sowieso goed dat er bijgelegd wordt ! Ik wou dat ik hetzelfde kon zeggen.Groetjes Nathalie
Bij ons is de situatie een beetje vergelijkbaar: ik krijg niets van mijn ouders en mijn vriend zijn ouders gaan "zijn" deel betalen dus zijn kleren en de mensen die hij uitnodigt. De andere helft betaal ik. We hebben er ook al verschillende discussies over gehad want ik ga al mijn spaargeld uitgeven aan onze trouw en dus niets over hebben behalve een deel van hetgeen we krijgen van de mensen... en dan verwacht ik wel dat ik meer krijg van dat deel dan mijn vriend. We trouwen met scheiding van goederen dus zal dat achteraf ook niet veranderen...Groetjes,Inge
@ PatriciaIk snap volkomen dat je op je teen getrapt bent. Maar zoals hieronder al werd gezegd, je kan er nog altijd mee doen wat je wilt. Inge haar verhaal vind ik veel erger. Dus gewoon laten doen en dan het geld toch uitgeven aan de trouw (als je vriend daarmee akkoord gaat uiteraard)@ Inge, ik vind dit echt kei-erg voor jou. Bij ons krijgt mijn vriend drie keer zoveel als ik van mijn moeder (die ook niet meer kan geven), maar wij doen gewoon de kosten van het feest min hetgeen we krijgen en het overblijvend deel gedeeld door 2. Moest mijn vriend zeggen dat ik dan dat overblijvend deel zelf zou moeten betalen, zou ik het daar heel erg moeilijk mee hebben.
Hallo Patricia, Ik begrijp dat dit vervelend is voor jou, maar je toekomstige zal dit misschien ook toch in het 'potje' steken (hoop ik voor jou) zodat jullie alles kunnen delen en gebruiken waarvoor nodig?Iedereen geeft natuurlijk wat hij/zij wilt. Bij ons thuis gaan mijn ouders ook veel meer geven dan zijn ouders, maar uiteindelijk weten alleen jullie twee wie wat geeft en heeft niemand anders daar zaken mee. Gaat je ventje het gekregen geld van zijn ouders alleen voor zichzelf gebruiken? Als jullie dit niet doen, dan hoeven zij dat toch niet te weten. Mijn ouders en schoonouders weten niets van onze financiële situatie af en ik wil dat ook zo houden. Dus als ik van jou was, alles bijéén doen in ene pot. Jullie trouwen samen en doen met jullie geld/cadeaus wat jullie willen, niet?groetjes