Terug naar overzicht
Dag Lies,Ikzelf wou mijn kleedje ook laten kuisen en ben om raad gaan vragen bij een droogkuis. Ik moest mijn kleedje laten zien want het hangt een beetje af van de stof etc. De mensen van de droogkuis hebben me afgeraden om mijn kleed te laten droogkuisen omdat het aan de zoom/sleep te vuil is en dit niet meer proper geraakt en omdat ze vrezen dat bepaalde details aan het kleed zouden kapot gaan (kleedje van Linea met parels op de rug -zouden smelten- en kleine pluimjes in de roosjes - zouden ook eraf geraken. Ik heb er dus voor gekozen om het dan maar niet te kuisen, om er zeker niets aan kapot te maken. Anderzijds hingen er in de droogkuis wel andere kleedjes, maar die waren eenvoudiger van snit, zodat er iegenlijk niet veel kapot kon gaan. Ik zou dus met je kleedje bij de hand eerst om advies gaan vragen bij een droogkuis.Groetjes,Kim
Ik weet niet of mijn antwoord helpt, maar mijn beste vriendin heeft haar trouwkleed zelf gewassen en het is er piekfijn uitgekomen!
Het mijne is met kant dus ik zou het zelf NOOIT durven wassen.Toch maar naar de droogkuis doen denk ik..
Ik heb mijn kleed naar de droogkuis gedaan.Het was ook heel vuil, zeker aan de onderkant. Ik heb wel mijn bloem van mijn kleed moeten halen, maar het is er heel mooi terug uitgekomen.Heb er geen spijt van.ps: heb 100 euro betaald voor een driedelig pak en hemd en een trouwjurk in 2 delen te laten 'droogkuisen'maar zoals kim zegt: je kan beter op voorhand navragen. En als ze het niet doen, kan je nog de vuilste kanten zelf proberen te wassen in bad of zo...GroetjesHeidi13/09/2008
Dank je voor jullie tips. Ik zal het zeker toch maar eerst eens goed navragen dan, met m'n kleedje bij de hand. Want er zitten ook zo wel wat versierinkjes enzo aan.Maar Heidi, kan je me evt. toch de gegevens van jouw wasserij bezorgen? Dank je!Groetjes,Lies.