Terug naar overzicht
hallo,Ik dacht dat als je ook voor de kerk trouwt, de ringen altijd in de kerk worden gegeven. Volgens mij moet je dit op het gemeentehuis expliciet vragen indien je niet voor de kerk trouwt.Wij geven ze alleszins in de kerk.groetjesLeen
Hey,als je zowel voor de gemeente als voor de kerk trouwt worden de ringen normaal aangeschoven tijdens de huwelijksviering in de kerk.Groetjes
Wij mochten dat gewoon kiezen. Uiteindelijk hebben we voor de ceremonie gekozen omdat dat toch het gedeelte is wat wij het belangrijkste vinden en wat het speciaalst is voor ons. Twee keer aandoen zou ik niet doen; dat komt in mijn ogen geforceerd/nep over dan. Maar iedereen zijn keuze!
het is de gewoonte van de ringen in de kerk aan te doen, uiteindelijk worden ze daar ook gezegend.Maar als jullie dit niet willen zal je dat wel kunnen vragen.
Effe een opmerking: ringen zijn niet verplicht, noch voor de gemeente noch voor de kerk. Je kan perfect trouwen zonder. Het is natuurlijk wel een mooi symbool. Wij hebben de ringen in de kerk aan elkaar gegeven.
Elkaar ringen geven is een kerkelijk gebruik. Pastoor zegent ze ook.