Nu Online
Momenteel zijn er 162 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het moet toch effe van mijn hart!

7-11-2008 19:22:35
Hey,

Ik weet dat je eigenlijk geen zaken zwart mag maken, maar nu heb ik toch weer wat meegemaakt! Ik moet het echt effe kwijt. Ik had een zaak in Nederland gevonden die trouwjurken verkoopt tot €550 en nieuwe design collecties tot 750€. Zo staat het op de site en op haar kaartje. Ze heeft zeker 5 keer laten horen dat ze de zaak helemaal alleen runt om het goedkoop te houden en adt zo toch ò zoveel werk heeft! Toen ik haar zei dat mijn budget €500 was, trok ze grote ogen en zei: ja, met alle accesoires zoals onderrok, verstelwerk, lingerie en schoenen kom je er nooit! Ik zei haar dat ik alleen voor het kleed kwam en vroeg haar of ze me nog wou helpen? Uiteindelijk heb ik 4 kleedjes aangehad, allemaal lelijk en heb bij elk kleed wel moeten horen dat het binnen het budget moest kunnen! Ze zei ook dat ze nieuwe collecties heeft en dat de foto's die ik bij had (afgedrukt van de site) allemaal dure nieuwe waren. Terwijl ik weet dat diezelfde jurken er van de zomer ook al op stonden, dus zeker geen nieuwe collecties zijn!
Mijn nichtje, ons bruidskindje, en het dochtertje van mijn vriendin waren er ook bij en dat liet ze al horen nog voor ik binnenkwam dat dat eigenlijk niet gewenst was. Toen mijn vriendin vroeg om even de details van het laatste kleed op te schrijven zei ze: "Als je belt zal ik wel weten over wie het gaat, want hier komt niemand met zo'n laag budget!" Ik vraag mij toch af waar die 400 jurken onder de €550 dan wel hangen! Wat een misleidende reclame en afzetterij! Nu ik weet dat mijn budget vrij beperkt is, maar dat is nog geen reden om zò arrogant te zijn! Het was echt zo van : als je niet wil spenderen, kan je niks komen doen. Ik heb echt het gevoel dat als je wil trouwen je het geld maar door de ramen naar buiten moet gooien! Ik ben heel kwaad en teleurgesteld buitengegaan.

Groetjes Inge 25/04/2009

Inge
24-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 626

natascha
12-9-2009
 Meld misbruik7-11-2008 19:30:02

Hoi Inge

Ben blij met je verhaal.
Ik denk dat ik de zaak ken, wou er ook langs gaan, maar bij deze dus niet meer.
Ik hoop dat je een jurk vind onder de 500 euro.
Ik ben ook op zoek voor dat bedrag, heel moeilijk.
Als je iets gevonden hebt laat het me dan effe weten dan weet ik ook waar ik moet zoeken!!

Veel zoekplezier
Natascha
12-09-2009

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik7-11-2008 19:34:52

Hoi
Het is jammer dat je zoiets moet meemaken, zeker omdat zoiets leuk zou moeten zijn. Ik ben zelf nog niet zo lang bezig met al het geregel maar ik heb al door dat trouwen een hele business is en dat het -zoals alles zeker- alleen om geld draait.
Ikzelf trouw vrij kleinschalig en dan voel je je wel snel tweederangs hoor. Mensen zijn vaak pas bereidwillig als ze geld ruiken of de bereidwilligheid vermindert snel als het hen zelf ook maar 1 centje meer zou kosten. Ik zou zeggen durf onderhandelen en als je je er niet goed bij voelt, zoek gewoon verder. Die mensen zijn je geld niet waard.
Succes

SOFIE

Meld misbruik7-11-2008 19:41:29

hallo Inge,

het is inderdaad niet leuk als je zo wordt behandeld. Iedereen zoekt een kleed in zijn eigen budget natuurlijk. Heb je al eens gekeken op de site van Claire de femme? hebben ze ook wel mooie jurken voor schappelijke prijzen.
Sommige bruidswinkels doen soms stockopruiming. Daartussen kan je soms ook heel mooie kleedjes vinden. Ik heb het mijne daar ook tussen gevonden en tis ééntje van de collectie 2008. ;-)
Een 3de optie is kiezen voor iets uit de suite collectie.
Ik weet zeker dat je wel je droomjurk zal vinden. Alvast nog veel plezier in je verdere zoektocht.

grtz
Sofie
29.08.09

Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik7-11-2008 20:36:02

mijn zus vond begin dit jaar een kleedje van 350 euro bij Couture Anny in Gent. Misschien een poging waard? Het was een heel mooi kleedje, hoor!!!

Succes!
Gwen

evy
1-3-2009
 Meld misbruik7-11-2008 20:51:06

Jee zeg, zo wil niemand behandeld worden!!
Ben je al eens bij een turkse bruidswinkel gaan kijken? Ik kocht mijn kleedje daar. 700euro, iets boven jouw budget, maar ik heb er ook prachtige van 500 en zelfs 300euro aangehad.
Veel succes nog met je zoektocht!

Lien
16-2-2008
 Meld misbruik7-11-2008 21:11:29

Hey Inge, ik vind het jammer dat je zoektochtnaar het ideale kleed zo moet verlopen. Dat hoort plezant te zijn, echt genieten. Ik hoop dat je alsnog je droomjurk zal vinden.
Als tweedehands een optie is, dan mag je mij gerust mailen naar foto's van mijn jurk van Linea Raffaelli. Ik verkoop ze (met stola) voor 1/3 van de nieuwprijs.
advo_vandeweghe@hotmail.com
Groetjes en toch nog veel succes gewenst!

Caroline
9-5-2009
 Meld misbruik7-11-2008 21:15:05

Mijn kleed komt uit Aken. (tip via via) en kost minder dan jouw budget! Daar vinden ze dat heel normale prijzen en zijn ze heel behulpzaam en vriendelijk. We hebben ons in het Nederlands/gebroken Duits kunnen behelpen. k Wou absoluut geen kleed van 1000euro of meer zoals ik hier vaak lees. In mijn "goedkope" jurk voel ik me echt een princes.

katelijne

Meld misbruik7-11-2008 21:18:43

Hey,
ik weet niet van waar je bent, maar in LaSposa Outlet in Beveren-Leie kan je zeker ook eens gaan kijken! Twee zeer lieve dames (zij zullen je zeker niet buiten kijken, integendeel! ze helpen echt!), en er hangen kleedjes van 200, 300, 400, 500 en 700 euro!

Veel succes

Noemi
17-10-2009
 Meld misbruik8-11-2008 12:29:28

Hey

Inderdaad, dat moet geen leuke ervaring geweest zijn!
Niet getreurd, je vindt zeker wel iets! Een vriendin van mij is in 2007 getrouwd en zij ging langs bij Linea Rafaelli (Linx in Leuven) en vond daar een mooi kleedje voor ongeveer 500 eur. Het was een kleedje van de solden.
Veel succes!

Fiona
16-1-2009
 Meld misbruik9-11-2008 11:27:18

Heyhey,

Pff wat een afzetterij zeg! Ik hoop echt dat ik zoiets nooit moet meemaken!
Wij hebben van de week besloten om te gaan trouwen en willen onze trouw heel klein houden. We hebben namelijk net een huisje gekocht en zijn nog volop aan het verbouwen wat allemaal verschrikkelijk veel geld kost. Dus een dure jurk zit er voor mij ook echt niet in!! Mijn vriend heeft zelfs liever dat ik helemaal geen trouwkleed aan doe maar gewoon iets nieuws koop wat ik kan blijven dragen :( dat heeft me wel zwaar teleurgesteld. Want een trouw is tenslotte toch een beetje de dag van de vrouw!(vind ik toch) Hij is al eerder getrouwd geweest en heeft het allemaal super groots gedaan. Nu wilt hij precies niets meer :(
Dus ik hoop ook dat ik een goedkoop kleedje vind waar ik in kan trouwen en me een prinses voel dat ik achteraf misschien nog eens aan kan doen..

Groetjes en veel succes naar je verdere zoektocht!

sophie
10-7-2009
 Meld misbruik9-11-2008 12:10:49

hoi inge,
niet getreurt ik heb gisteren mijn kleedje gevonden en het kost me 450 euro voor kleedje alleen.heb het gekocht in moeskroen een klein winkeltje en is maar open van 14u tot 18u.Maar heel vriendelijk heb er zelf 5 gepast.
het winkeltje heet marice haute couture
straat Rue du christ 66
7700 mouscron
veel succes verder in je zoektocht.

Inge
24-4-2009
 Meld misbruik9-11-2008 13:18:43

Hey Fiona,

Tof om ook eens een tweede bruidje tegen te komen. Ik begrijp je helemaal. Mijn vriend, toekomstige, is ook al getrouwd geweest en als het aan hem lag deed hij het ook niet opnieuw. Gelukkig heeft hij beseft dat dit voor mij wel belangrijk is, en nu na enkele maanden gaat hij mee all-the-way. Tot mijn verbazing! Ik probeer het dan ook een beetje specialer te maken dan zijn eerste traditionele trouw, met bv. een vrijzinnige viering die we samen in elkaar steken. Ik probeer hem ook bij zoveel mogelijk dingen te betrekken als hij zelf wil. Ons budget is ook heel beperkt, zoals jij mss wel weet kan een scheiding vrij kostelijk zijn :-( Ik heb mijn kleedje dan in mijn eerste winkel besteld: budget-bruidskleding in Heinkenszand, Nederland. Kijk maar eens op de site. Zij verhuren ook en mijn kleed kost €500 verstellen, onderrok en droogkuis inbegrepen!
Groetjes... Inge 25/04/2009
Als je je hart eens wil luchten: ingemonden@hotmail.com

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-11-2008 15:28:47

hey Inge

Ik kan verstaan dat winkels zich liever bezighouden met bruidjes die €1000 of meer spenderen, maar dan moeten ze geen reclame staan maken met hun goedkope kleedjes!
Probeer het je niet te zeer aan te trekken en blijf zoeken en genieten van de zoektocht!
Zo een arrogante trien verdient je centen niet, er zijn bruidswinkels genoeg!

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik18-11-2008 18:02:38

ik weet perfect over welke winkel dit gaat, heb er dezelfde ervaring mee gehad!
pure afzetterij!
trek het je niet aan en zoek op je gemak verder en geniet ervan...
groetjes
Kim

Evelien
17-10-2009
 Meld misbruik11-12-2008 15:30:57

Hey Inge,

ligt die winkel in apeldoorn of eindhoven?Want daar wou ik namelijk binnenkort gaan kijken voor een kleedje. Wil je misschien de naam en plaats van de winkel zeggen? Heb schrik dat ik daar speciaal naar toe zou gaan en dat ik dan bij die winkel uitkom waar jij bent geweest en dat zie ik niet zitten.

Groetjes Evelien

Inge
24-4-2009
 Meld misbruik11-12-2008 20:05:58

Hey,

Nee, die winkel was in Wernhout, nabij Zundert. Maar het was niet mijn bedoeling om daar nu klanten weg te houden. Als daar jouw droomkleed tussenhangt, dan moet je voor die madam daar nu niet wegblijven.
Je moet enkel weten dat de jurken die zij verkoopt even duur zijn dan op een ander, ondanks de misleidende reclame. Vertrek dus niet met een klein budget, maar ja, dat is op de meeste plaatsen zo.
Veel plezier!

Inge 25/04/2009

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...