Nu Online
Momenteel zijn er 375 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

teleurstellende bruidsjurkjacht

8-11-2008 17:52:47
Vandaag was het mijn beurt om op jacht te gaan naar een kleedje. Ik had twee afspraken gemaakt, eentje bij Cermo in Turnhout en in de namiddag bij Lilianclaes in Herentals. Ik had deze afspraken 4 weken geleden gemaakt. Bij Cermo had ik expliciet gevraagd of ze één bepaald model van Rembo (nieuwe collectie en ook mijn droomjurk) zeker hadden, en dit was het geval omdat zij de enige conceptstore van Rembo zijn. Toen we daar vanmorgen aankwamen, bleek dat dit terug naar de fabriek was. Ze hebben mijn gegevens genoteerd en van zodra het terug binnenkomt, gaan ze mij contacteren. Verder had ik was het daar wel een hele positieve ervaring. 's Namiddags bij Lilianclaes was gewoon een ramp. De verkoopster vroeg mij wat ik graag zag, en ik toonde haar enkele foto's. Deze heeft zij amper bekeken. Ik legde nog eens uit wat ik echt wou en zij begon een paar kleedjes uit te zoeken die een beetje aan één van de verzoekjes deed. Ik sta bv totaal niet met een strapless jurk of met rechte bandjes. Mijn lichaam vraag een haltertop. Zij stelde mij voor om aan een strapless jurk een haltertop te naaien, maar het feit blijft dan wel dat de jurk zelf alle kenmerken van een strapless heeft. Dit past gewoon niet mooi aan mijn lichaam. Uiteindelijk zijn we daar 10 minuten binnen geweest en ik heb geen enkele jurk gepast. Ik weet dat ik geen onmogelijke zaken vroeg, want bij Cermo had ik een aantal kleedjes die heel mooi waren bij mijn lichaam gepast. Bij Cermo zeiden ze ook nog eens wat wel en niet bij mijn lichaam paste, en bij Lilianclaes keek ze daar helemaal niet achter toen ze kleedjes uithaalde. Is er nog iemand die zo'n negatieve ervaringen heeft gehad? Het was uiteindelijk wel een redelijk teleurstellende dag terwijl ik er zo naar uitgekeken heb. Iedere bruid kijkt toch echt uit naar het zoeken en passen van trouwjurken?

groetjes

Vanessa

Vanessa
24-10-2021
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 586

Lindsey
13-6-2009
 Meld misbruik8-11-2008 18:17:47

Hallo

Ik herken een beetje van je gevoelens. Niet dat ik exact hetzelfde heb meegemaakt maar ik ben een paar weken terug ook wat kleedjes gaan passen. Maar het probleem is dat die mevrouw helemaal niet zei wat wel of niet bij me pastte! De ideeën moesten allemaal van mezelf komen. Dit is anders ook niet leuk. Ook hongen alle kleedjes maar in 1 maat ( maatje 40) en aangezien ik geen maatje 40 heb kon ik dus gewoon in geen enkel kleed. Ze hield de jurk gewoon voor mij maarja zo kan je niet zijn of die al dan niet past he!
Geen nood bij me, ik laat mijn droomkleedje maken bij een naaister. Helemaal afgestemd op mijn lichaam.
Wat jou betreft... ik zou gewoon naar die eerste winkel terugggaan als je daar een goed gevoel bij hebt... tenslotte doet een goed gevoel bij het passen ook veel hé! Veel succes!

Vanessa
24-10-2021
 Meld misbruik8-11-2008 18:31:12

Hey Lindsey,
Ik heb ook geen maatje 40 hoor, en de verkoopster van Cermo heeft mij toch heel goed geholpen. De jurken werden ook voorgehouden, maar zij stond achter mij om alles mooi strak te houden zodat ik toch een idee had, en bij topjes stak ze er een tussenstuk in, zodat dit wel mooi aanpaste. Ik was van die eerste winkel echt wel tevreden, alleen spijtig van dat ene kleedje, maar zij gaan mij verwittigen als het terug binnen is (en ik kan dan nog eens lekker gaan passen hè ;-)). Ze hadden daar ook extra grote paskamers zodat je niet (soms halfnaakt omdat je het kleed niet mooi aankan) in de winkel moet rondlopen. De meisjes die de kleedjes wel konden aanpassen, kregen kleinere paskamers en moesten dan de spiegels in de winkel gebruiken.

Lindsey
13-6-2009
 Meld misbruik8-11-2008 19:20:58

Amaai daar hebben ze blijkbaar een goede service! Dan zou ik helemaal niet twijfelen en daar toch gaan! En je kleedje gaat dan nog binnenkomen ook! Super voor jou!

Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik8-11-2008 19:23:15

Hoi

Maxime couture in Mechelen en Aarstelaar heeft verkoopt ook Remob hoor :-). TOen ik vorig jaar ben gaan zien voor mijn kleedjes hadden ze daar alle modellen hangen!

Groetjes
Ilka

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik9-11-2008 10:24:06

Hey Vanessa, dat is inderdaad niet leuk, ik zou ook enorm teleurgesteld zijn. Ik kan niet zeggen dat ik tot nu toe een teleurstellende pasbeurt heb gehad. Ben in 3 winkels geweest en ga morgen naar de 4de. In elke winkel krijg je een andere service. Ik vind het vreemd dat de verkoopster die kleedjes gewoon vóór je gehouden heeft? Ik was laatst bij Pereboom in M'stricht en daar hadden ze veel maatjes 36 en 38, daar kan ik met mijn ronde maat 40 billen vrijwel niet in, maar toch heb ik ze mogen passen! Op een bepaald moment had ik een Cymbeline jurk aan waarvan de rok zo strak zat dat ik bijna niet op het bankje kon, maar toch mocht ik hem passen. Bij de andere twee winkels hadden ze voornamelijk maat 40 en die pastten me allemaal vrijwel perfect.
Het is heel vervelend als een verkoopster niet naar je luistert en alleen haar zin doet. Daar zou ik in ieder geval nooit meer terug gaan. Als ik je nog een tip mag geven: pin je niet te hard vast aan een bepaalde jurk die je op internet hebt gezien. Wie weet sta je veel beter met een andere jurk. Maar natuurlijk moet je je eerste keuze passen en dan kan je nog zien.
Veel succes nog met het passen en de zoektocht naar je droomkleedje!

Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik10-11-2008 9:00:44

Hey,

ik ben zaterdag ook op jurkjacht geweest. Ik ben 's ochtends naar Lilian Claes in Herentals geweest en ik was daar zeer tevreden van de service. Het is wel zo dat ze eerst met mij het hele rek heeft afgelopen en dat ik daar mocht uitnemen wat ik mooi en niet mooi vond. Dan heb ik zo'n tien kleedjes gepast denk ik. Op het einde bleven er nog 3 over die ik afwisselend heb aangedaan. Ze zijn daar toch 2,5 uur met mij bezig geweest. Ze waren helemaal niet opdringerig en ik heb niets besteld wat geen probleem was. Het zal een beetje afhangen van de verkoopster en van het moment dat je er bent misschien...
groetjes, Caroline

reinhilda

Meld misbruik20-11-2008 12:21:52

Ik heb nog een paar kleedjes hangen : maat 36 - 38 - 40,

Ze mogen weg voor 300 €

reinhilda@deblauwvoet.be

Je mag altijd komen kijken en passen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info