Terug naar overzicht
Misschien kan je anders een priester huren bij rent a priest of de goede herder of bij UVV. Zo kan je toch een inzegening hebben op een andere locatie dan de kerk. Misschien kan je het zelfs aan een kapelletje houden, of in de feestzaal.
Als je écht voor de kerk wil trouwen, dan zal dat niet kunnen op die dag. Dan zou ik gewoon op een andere dag trouwen. Een alternatieve viering kan idd geen probleem zijn!
Dag Regina,als goedeherder.be hebben wij inderdaad als huwelijksvierignen voorgegaan op stille zaterdag.Bij interesse ga eerst eens kijken op onze site en eventueel vraag je dan maar meer info!
hey ReginaHet is niet gebruikelijk dat er vieringen zijn op zo een dagen.De kans is dan ook klein dat je dit er zal kunnen doorduwen.maar ik zou zeker niet zomaar opgeven.Kies een vijftal kerken waar jij wel wil trouwen en neem contact op met de pastoor.Misschien zit er wel een tussen die het wil doen?Anders zal je idd een andere dag moeten prikken...
Hey,De dag voor pasen (stille zaterdag) wordt er inderdaad nergens vieringen gehouden. Dit heeft alles met het geloof te maken. Jezus is dan gestorven en verrijst maar de zaterdagnacht. Die dag is het dus een soort "rouw".Volgens mij zal je nergens een pastoor vinden die op die dag huwelijk voltrekt.Dit is net zoals je zou zeggen tegen een gelovige moslim dat die overdag moet eten tijdens de ramadam. Groetjes en veel succes!