Nu Online
Momenteel zijn er 301 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen kerk op stille zaterdag

12-11-2008 9:29:33
Huuulp! Wij willen trouwen op zaterdag 3 april 2010. Dan zijn we net 6 jaar samen. Geen probleem voor feestzalen enzo, enkel voor de kerk, want het is stille zaterdag (week voor Pasen) Daarom zijn er dus geen vieringen in de kerk. Ik voel me al helemaal bridezilla worden, maar ik wil echt op die datum zowel voor de wet als voor de kerk trouwen! Weet er iemand een oplossing???

regina
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1504

Ellen
2-5-2009
 Meld misbruik12-11-2008 10:40:29

Misschien kan je anders een priester huren bij rent a priest of de goede herder of bij UVV.

Zo kan je toch een inzegening hebben op een andere locatie dan de kerk. Misschien kan je het zelfs aan een kapelletje houden, of in de feestzaal.

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik12-11-2008 11:18:54

Als je écht voor de kerk wil trouwen, dan zal dat niet kunnen op die dag. Dan zou ik gewoon op een andere dag trouwen. Een alternatieve viering kan idd geen probleem zijn!

Johan

Meld misbruik12-11-2008 12:58:24

Dag Regina,
als goedeherder.be hebben wij inderdaad als huwelijksvierignen voorgegaan op stille zaterdag.
Bij interesse ga eerst eens kijken op onze site en eventueel vraag je dan maar meer info!

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik13-11-2008 14:49:35

hey Regina

Het is niet gebruikelijk dat er vieringen zijn op zo een dagen.
De kans is dan ook klein dat je dit er zal kunnen doorduwen.
maar ik zou zeker niet zomaar opgeven.
Kies een vijftal kerken waar jij wel wil trouwen en neem contact op met de pastoor.
Misschien zit er wel een tussen die het wil doen?
Anders zal je idd een andere dag moeten prikken...

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik15-11-2008 15:20:33

Hey,

De dag voor pasen (stille zaterdag) wordt er inderdaad nergens vieringen gehouden. Dit heeft alles met het geloof te maken. Jezus is dan gestorven en verrijst maar de zaterdagnacht. Die dag is het dus een soort "rouw".

Volgens mij zal je nergens een pastoor vinden die op die dag huwelijk voltrekt.

Dit is net zoals je zou zeggen tegen een gelovige moslim dat die overdag moet eten tijdens de ramadam.

Groetjes en veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...