Terug naar overzicht
in mijn planning heb je normaal een overzichtje van wat wanneer doen.
Met een trouwkleed mag je toch ook goed op voorhand mee zijn. Er zijn merken die 6 maand levering hebben en dan moet je kleed nog 2 of 3 maal aangepast worden. Een klein jaar op voorhand mag toch wel. De gemeente is afhankelijk, op sommige plaatsen kan je niet sneller dan een paar maanden op voorhand. Voor de kerk is een dik half jaar wel goed. Maar neem je meer, dan heb je ook weer meer tijd voor je boekje hé. Goed op tijd met alles vermijd stress op het einde.
Je hebt nog tijd, dus doe alles op je gemak.Feestzaal kan binnenkort al (februari, maart ofzo), kerk ook rond die tijd, en daarna zou ik beginnen met fotograaf, vervoer, ...In sommige gemeenten kan je pas vastleggen bij opmaken van de akte (6 maanden op voorhand), bij anderen kan dit vroeger.Ik zou ten vroegste in oktober of november 2009 gaan kijken voor een kleedje. Dan zijn de nieuwe collecties net binnen. Een verkoopster vertelde me inderdaad dat er soms 6 maanden levertijd is, maar het passen en aanpassen kan heel snel gaan als het moet, hoor. Als je te lang op voorhand kiest veramdert je smaak misschien nog. Ik vind de kleedjes die ik vorig jaar mooi vond (op foto's) nu niet meer de mooiste...Veel plezier ermee!
De feestzaal leg je best zo snel mogelijk vast. Dan ben je tenminste daar al zeker van. Fotograaf en DJ heb ik een jaar op voorhand vastgelegd. Dat was ook goed op tijd. Met jouw datum kan je best in oktober en november achter een kleed gaan kijken. Dan zijn de nieuwe collecties uit en ben je goed op tijd. Geniet ervan!
Hey Vicky!Proficiat met jullie verloving!Ook wij trouwen pas in 2010, op 17 juli meerbepaald. We doen dit net omdat we zo meer tijd hebben om alles rustig en naar believen te kunnen regelen.Vandaag hebben we onze zaal bevestigd (Zandberghoeve in Oedelem) en ook onze DJ (Sweeby van Poll van Ghent) ligt al vast.Ook de fotograaf zou ik nog geregeld willen hebben tegen eind januari.Want we moeten eerlijk zijn, als je te lang wacht dan zijn de besten waarschijnlijk al bezet. Zo hebben wij 2 zalen bekeken waar we te horen kregen dat onze datum al volzet was.Enfin, voor een goede richtwijzer hierbij kijk je maar eens op deze site onder 'mijn planning'. Daar hebben wij ons ook op gebasseerd, zo ongeveer...Veel plezier nog bij de voorbereidingen!Groetjes,Natalie