Nu Online
Momenteel zijn er 260 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat doen in tussentijd?

16-11-2008 17:32:46
Hoi iedereen!
Volgend jaar vier september gaan mijn vriend en ik trouwen. We trouwen die dag enkel voor de wet, dus we kunnen alles rustig aandoen.
Om 11 uur zouden we foto's willen gaan laten maken. Rond half twee zouden we dan terug kunnen zijn.
Om drie uur trouwen we voor de wet, dus hebben we tussen half twee en half drie een uurtje om ons wat te verfrissen en snel iets te eten.
Aangezien we enkel voor de wet trouwen, willen we er iets speciaals en persoonlijks van maken, dus trekken we toch een uurtje hiervoor uit.
Om vier uur komen we dan uit het gemeentehuis.
Om half zeven worden de gasten verwacht in de feestzaal, maar wat gaan we nu tussenin doen?
Stel dat we om half vijf bij mijn schoonoiuders thuis kunnen zijn. We zouden daar dan misschien een tentje kunnen opzetten (in geval van slecht weer) en een kleine receptie houden voor de mensen die mee naar het gemeentehuis zijn gekomen (dus sowieso familie en eventueel de vrienden die ook zijn komen kijken). Op dat moment kunnen we dan ooki nog foto's nemen van ons met onze ouders, grootouders, getuigen enzovoort.
Maar wat zouden jullie voorstellen om te doen op die receptie? Ik bedoel dan voor hapjes en drankjes?
Ik had al eens gekeken voor een chocolade fontein, maar dit is nogal prijzig vind ik persoonlijk...
Heeft iemand nog andere leuke originele ideeën??

Groetjes en alvast bedankt!!
gwendolyn

Gwendolyn
4-9-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 567

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik16-11-2008 19:54:06

Dag Gwendolyn
Wij trouwen ook op 04/09!
Ook onze dagindeling is vergelijkbaar met die van jullie. Wij trouwen voor de wet om 14u30, einde om 15u15, enkele foto's aan het gemeentehuis en om 16u gaan wij naar de feestzaal om rond 17u te beginnen met het eten, om 19u receptie etc...Wij hebben speciaal ons uur voor de gemeente hierop afgestemd. Wat je dus eventueel kan doen, is de trouw voor de wet nog een beetje later leggen? (indien nog mogelijk voor de gemeente uiteraard)
Indien dat niet gaat, zou ik niet teveel eten voorzien want iedereen zal dan al naar een receptie gaan. Ik zou vooral een aperitiefje voorzien dan. Ondertussen kunnen er ook nog wat familiefoto's genomen worden. Of je kan bv als vervoermiddel een huifkar huren ipv een auto en dan een rondritje met de huifkar maken intussentijd. 't Is maar een gedacht hé!
Wijzelf hebben nog een ander probleem: onze fotograaf blijft tot na het diner en gaat dan weg. Ik vind het jammer dat er dan geen foto's zullen zijn van de receptie of van het avondfeest. En een videograaf huren vind ik vrij duur.
Weet iemand alternatieven??

Gwendolyn
4-9-2009
 Meld misbruik16-11-2008 19:59:48

Oh hoe tof dat je op dezelfde dag trouwt!
Het trouwen voor de wet later zetten, is niet mogelijk voor het gemeentehuis, drie uur is het laatste uur op vrijdag.
Maar ik denk idd ook niet teveel eten voorzien neen, want iedereen mag ook naar het avondfeest komen waar ook gegeten wordt dus. Ik had al gedacht aan een chocoladefontein, maar dit is nogal prijzig!
Hoever sta jij al met de voorbereidingfen? Wat heb je al gereed?
Groetjes!!

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik16-11-2008 20:09:58

Hoi
We hebben nog niet zoveel geregeld omdat onze feestzaal pas sinds vorige week definitief vastligt.
Voor de rest: gemeentehuis ligt vast (we trouwen enkel voor de wet), op 06/12 start ik de trouwjurkenzoektocht, fotograaf ligt zo goed als vast, en binnenkort begin ik rond te bellen voor een DJ. Een ceremoniemeester huren we niet in. En ik denk ook niet dat we een wagen of zo gaan huren om het budget een beetje te bewaken. Dus dan denk ik dat de dringendste zaken hiermee geregeld zijn.
Dan kijken we op het gemakje voor een kostuum en de ringen.
En jij?
xxx

Katrien
5-9-2009
 Meld misbruik16-11-2008 20:15:01

En niet te vergeten: mijn schoonbroer is graficus en heeft reeds een ontwerp klaar voor de uitnodigingen! Ben ontzettend benieuwd!
En mijn zus is modiste en zij maakt voor iedereen een hoedje. Vind het tof dat dergelijke toch een persoonlijke toets geven!
En aangezien we nogal creatief zijn aangelegd, zullen we zelf instaan voor de tafelversiering, menu, enveloppentaart ed., maar daar moeten we nog ideeën voor bedenken!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...