Nu Online
Momenteel zijn er 351 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Getuige

17-11-2008 21:57:41
Hey,

Paar maand geleden heb ik een vriendin van me als getuige gevraagd. Ze is altijd een goede vriendin geweest, leek me. Nu echter, laat ze bijna niks meer van haar horen, ze vraagt niet echt hoe het gaat met de trouw, de datum voor de vrijgezellen gaat ze duidelijk kiezen op het moment dat ze tussendoor eens tijd heeft, en nog veel meel. Op zich allemaal niet zo erg, maar eerlijk ben ik toch teleurgesteld in haar. Ik had gehoopt een heleboel leuke dingen met haar samen te regelen (kijken naar kleedjes, bijbabbelen over de organisatie van alles), maar dat is dus helemaal niet het geval, integendeel. Is dit normaal? Overdrijf ik? Wat moet ik doen?

Cynthia
16-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 419

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik17-11-2008 22:58:10

Hoi Cynthia,
Ik heb ook een vriendin als getuige. En zij is ook niet echt betrokken bij de planning en organisatie. Maar ik heb dat eigenlijk nog nooit als een probleem ervaren. Ik weet dat ze het erg druk heeft en het is tenslotte zij niet die trouwt...
Misschien moet je haar eens aanspreken over je verwachtingen want voor hetzelfde geld denkt ze zoals ik en heeft ze totaal niet door dat er een probleem is!
Erover zwijgen zal je frustratie alleen maar vergroten. En een goede vriendin zal waarschijnlijk alle begrip voor je hebben. :)
Groetjes,
Ann (21-O2-09)

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik17-11-2008 23:06:32

Ik heb nog geen getuige gevraagd, maar het enige wat ik dan van die persoon verwacht, is dat ik over mijn trouw mag zagen, dat die een fijn vrijgezellenavond op poten zet, en dat die gewoon happy is voor mij.
Toch moet ik erbij zeggen, dat ik heel hard op mijn tanden bijt om niet teveel over de trouw te praten, want voor buitenstaanders, hoe close ook, is het niet hetzelfde, is het niet zo spannend. Op den duur gaan mensen denken "daar is ze weer" en dat wil ik vermijden. Ik zeg niet dat jij dat doet, helemaal niet, ik weet gewoon hoe ik zelf ben. Toen mijn broer trouwde heb ik me daar ook niet mee gemoeid, of echt naar gevraagd, al heb ik daar nu een beetje spijt van, maar ik beleefde dat toen helemaal anders...
liefs, en nog veel plezier!
www.saraenrodney.bruiloftsite.nl

Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik18-11-2008 8:58:05

Veel vriendinnen sturen af en toe een mailtje, komen eens langs en dan hebben we het er wel eens over maar, k ga daar nu ook weer geen uren over zitten zagen. Maar nu echt helemaal in maanden niks van je laten horen, tenzij ik zelf eens bel, is mss als vriendin en niet als getuige al onbeleefd. Bovendien moet ik samen met haar mijn vrijgezellen organiseren enkel de mail met datum ging ze sturen. Dus Sara, als dat het enige is, ...Nu ja, zoals k zei, op zich niks er, maar k vind het spijtig dat ik haar gekozen heb. Aangezien ik zo veel meer heb aan andere vriendinnen.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik18-11-2008 11:15:07

niet normaal denk ik.. mijn beste vriendin alias mijn getuige

- heeft uren naar mijn verhalen geluisterd (was bridezilla numero uno)
- wist heel het menu
- is mee geweest voor kleedje
- heeft mijn vrijgezellen geregeld
- heeft weken gezocht naar een passende outfit voor haarzelf
enzovoort enzovoort

ik zou ook teleurgesteld geweest zijn als ze geen interesse zou gehad hebben

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik18-11-2008 11:21:33

Het is idd wel jammer, zeker omdat je waarschijnlijk heel anders zou zijn als getuige. Kan je geen 2de getuige vragen? Ik heb nog geen getuige gekozen, en dit is wel een van de redenen, ikzelf zou het ook jammer vinden. Babbel er eens over met haar, dat kan veel oplossen. Misschien wil ze zich niet opdringen?
Laat dit je plezier in de voorbereidingen niet te hard verpesten!
Groetjes x
www.saraenrodney.bruiloftsite.nl

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik18-11-2008 13:33:22

hey Cynthia

Spreek haar daar eens over aan!
Mensen kunnen niet vatten hoe belangrijk zo een gebeurtenis voor je is.
Een bruid kan zelf ook niet vatten hoe vaak ze over de bruiloft etc praat :-)
HEt is een beetje geven en nemen, maar als beste vriendinnen moet je elkaar toch kunnen vertellen dat je bepaalde aandacht mist?
De ene gaat daar al wat feller in op als de andere hé...
Probeer er je niet te druk in te maken en je misschien te viseren op vriendinnen die er wel alles over willen horen.
En geloof me die vind je zeker en vast :-))

Bianca
9-6-2009
 Meld misbruik18-11-2008 15:44:51

Hoi,Cynthia,

ik heb mijn schoonzus gevraagd als getuige.En spijt dat ik daar al van heb gehad!Je kunt het je niet inbeelden!Ze is jaloers,wil constant haar verbeteringen aanbrengen,haar drie kindjes zijn bruidskindjes,maar zij bepaald wat ze dragen (niet hetzelfde als die van ons dus!)Etc.etc.
ik heb me al gek gezocht naar een redenom van haar af te geraken als getuige,ook al is dat not done.Ze gaat onze dag verknoeien,ik weet t nu al!!!
Dat terwijl ik een keigoeie vriendin heb die er altijd voor me is!!Ik ben echt stom geweest!
Dus ik kan me perfect inbeelden wat jij voelt:je voelt je allleen,mist de steun van een goeie vriendin en bent net als ik bang dat t in het honderd loopt!!!ik ken da!
En ik denk nog veel van ons!
Groetjes,Bianca

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik18-11-2008 16:50:44

Ik heb mn zusje gevraagd als getuige, dus die is sowieso al nauw betrokken bij de voorbereidingen. Maar moet zeggen dat ik het meeste met mn vriendinnen bespreek.

Mijn beste vriendin is anderhalve maand geleden getrouwd, dus we waren samen verloofd. Ik moet zeggen dat wij heeel veel samen gedroomd hebben, elkaar raad gegeven hebben, ook al was ik geen getuige. We hebben avonden bij elkaar gezeten om over de trouw te praten, te vergelijken.... En dat doen we nog steeds. Onze mannen hebben dat heel goed gepland, en hadden geen gezaag. ;-)

Maar los daarvan, zouden we dat ook gedaan hebben. Nu was het gewoon ideaal. Een getuige zou moeten staan springen en je heel de tijd bijstaan, maar dat doen ze niet allemaal, dat is gewoon zo. Misschien moet je er haar eens over aanspreken, ze beseft het mss niet.

Succes en maak er het beste van, beste vriendinnen kunnen alles tegen elkaar vertellen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...