TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
nele
20-5-2006
|
4-7-2005 17:11:23
hey evy,
wij zitten met een gelijkaardig probleem. Binnen de familie van mijn vriend zijn er enkele problemen, voornamelijk met 1tante, haar man en kinderen. Iedereen praat er kwaad over en ik moet toegeven het zijn ook niet de vriendelijkste mensen die je tegenkomt. Maar iedereen blijft hen uitnodigen, beetje hypocriet vind ik, dus zitten wij ook met dilemma, volgen we de rest van zijn familie en doen we lekker schijnheilig of nodigen we ze niet uit, iets wat iedereen wel op prijs zou stellen maar zelf niet zou doen.
nele
|
|
Tanja
1-8-2005
|
4-7-2005 21:19:22
Evy,
Kan je niet gewoon jullie eigen gastenlijst samenstellen en die genodigden zelf betalen. Dan kan niemand er wat van zeggen...en je zet die mensen diplomatisch uiteen. Natuurlijk meot je er ook rekening mee houden dat het niet de bedoeling kan zijn dat er ruzie wordt gemaakt..wat blijkbaar nogal eens wil gebeuren zeker als er wat gedronken wordt. sterkte
|
|
An
24-9-2005
|
5-7-2005 7:22:44
Hangt ervan af waarover die discussie bestaat. Hebben die mensen je schoonouders echt onrecht aangedaan of gaat het gewoon over een onozel menongsverschil. Als er echt iets serieus is gebeurd, zou ik voor mijn schoonouders kiezen, uiteindelijk blijven het de ouders van je toekomstige of ze nu betalen of niet. Het zal hen ook niet om het geld gaan waarschijnlijk, maar om het principe. Hoe is de band van je vriend met die bepaalde familieleden? Als het voor hem niet meer zijn dan "een paar tantes en nonkels waar mijn ouders het moeilijk mee hebben", zou ik ze zeker niet uitnodigen. Hoe diep zit die "familieruzie"? Het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat je schoonouders niet kunnen genieten van het huwelijk van hun zoon of dat er ruzie ontstaat op het feest. Mensen uit elkaar houden zoals Tanja voorstelt is niet simpel en je habt die dag wel wat anders aan je hoofd dan die mensen in het oog te houden. Beslis wat voor jullie belangrijk is. Hebben jullie die mensen er héél graag bij, nodig ze dan uit. Je kan mss met die paar mensen nadien eens gaan eten ofzo en het aan hen uitleggen. Ik zeg het er hangt veel van af hoe je zelf tegenover die mensen staat. In ieder geval, inderdaad, ik vind ook het moeilijkste van heel den trouw plannen de gastenlijst, maar heb mezelf al moed ingesproken met deze gedachte: mensen die kwaad zijn omdat ze niet worden uitgenodigd zijn het niet waard om uitgenodigd te worden, want dan zijn het zeker al geen vrienden. Die vergeven het je wel. Je kan gewoon niet iedereen vragen.
Enfin, veel suc6 nog. En vergeet vooral niet te genieten van je dag met al de familiezorgen!
|
|
Ingrid
21-5-2005
|
5-7-2005 11:07:09
Hey Evy,
Wij hadden ongeveer hetzelfde probleem. Behalve dan dat wij alles zelf betaald hadden en dus ook zelf beslisten wie we uitnodigden. Nu, mijn schoonvader heeft met de helft van zijn broers en zussen ruzie om een erfeniskwestie. Maar de meter van mijn man is een van die zussen. Wij hebben toch beslist om ze uit te nodigen, omdat we hopen dat volwassenen slim genoeg zijn om geen ruzie te veroorzaken en al zeker niet op een trouwfeest. De meter, van haar kant, verzekerde ons dat ze niet voor ruzie zou zorgen en mijn schoonvader zei hetzelfde.
Alles verliep goed tot de meter met man in kwestie aankwam. Ze heeft mijn schoonvader geen dag gezegd (daar kon hij nog mee leven), maar ook niet aan mijn schoonmoeder (en daar lag het probleem). Omdat ze zijn vrouw zo onbeleefd behandeld hadden, pikte mijn schoonvader dit niet en is naar buiten gegaan om even af te koelen. Jammer genoeg is het op dat moment aan onze oren gekomen, doordat mijn schoonmoeder het mij is komen vertellen. Dat vond ik wel een beetje jammer, omdat we er perfect buiten hadden kunnen blijven. Ik heb mijn schoonzus naar haar vader gestuurd om het op te lossen, maar mijn man is ook naar buiten gegaan om met hem te spreken. Dat is wel jammer, want het had allemaal zonder ons lastig te vallen, kunnen gebeuren.
Uiteindelijk hebben ze erover gepraat, maar allez, ik hoop dat uw volk verstandiger is, zenne...
Groetjes, Ingrid
|
|
Els
1-4-2006
|
5-7-2005 11:48:02
Bij mij ligt het probleem net wel iets anders, mijn ouders betalen ook mee, maar ikzelf zal niet iedereen van de familie uitnodigen... Ik wil absoluut geen ruzie op mijn huwelijk, en ik wil enkel mensen die ik graag heb, de anderen blijven maar lekker thuis...
|
|
annelies
8-7-2005
|
5-7-2005 17:16:52
Wij hadden een beetje hetzelfde probleem. Wij hebben toch iedereen uitgenodigd... de mensen waarmee er ruzie is komen wellicht toch niet, maar zo laat je zien dat JIJ zelf geen problemen met hen hebt.
Komen ze toch, dan betalen we ze zelf.
Hopelijk ben je er iets mee! liefs, annelies
|
|
Evy
26-8-2006
|
11-7-2005 15:38:35
Hallo allemaal, Bedankt voor jullie reacties, ik ben echt wel opgelucht dat jullie ook zoiets meemaken of mee gemaakt hebben. Ik ben er echt wel wijzer van geworden. Hoe we het nu definitief gaan doen, weet ik nog niet. Ik denk dat we het gaan regelen zoals Annelies. Dat is mischien nog het verstandigste en ik hoop dan dat de familie ook hun verstand gebruikt. Ik denk wel dat mijn schoonmoeder in spé eerst alle kleurtjes krijgt, maar ik denk/hoop ook dat ze begripvol zal zijn voor onze beslissing. Zoals jullie al aangeven, het is inderdaad "Onze Dag" en een familieruzie kan je dan inderdaad missen. Enfin, ik zal het er vanavond (nog maar) eens over hebben met mijn vriend en dan overleggen met zijn ouders. Nogmaals bedankt allemaal voor jullie verhaal/suggesties... groetjes Evy
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|