TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Cindy
22-11-2008
|
19-11-2008 10:03:19
Dag Wendy,
Mijn metekindje leest ook voor tijdens de mis. Ik heb gekozen voor 'Lieve woordjes' van Carl Norac. Het is een eerder lang verhaal (hij zal het volledig lezen, hij is 8), maar je kan het altijd inkorten.
Hij zal dit voorlezen na de communie, als 'bezinningstekstje'.
Succes ! Cindy 22-11-2008 (nog 3 dagen !!)
|
|
daisy
25-9-2009
|
19-11-2008 14:03:27
hallo, mijn dochertje van 6jaar(als we trouwen bijna 7 jaar) gaat het verhaaltje vab hazeltje en haas voorlezen , ik vind dit iets leuk en de tekst is ook niet te moeilijk. groetjes daisy 25/09/2009
|
|
Kaat
6-12-2008
|
19-11-2008 18:09:49
Hoi Wendy, mijn broertje is zes en zal ook een tekstje voorlezen op onze trouw binnen twee weken. Omdat ik denk dat hij zenuwachtig zal zijn, hebben we een kort tekstje uitgezocht:
Eén kusje op je haren twee kusjes op je mouw drie kusjes om te zeggen hoeveel ik van je hou! Vier kusjes op je wangen, vijf kusjes in je nek Zes kusjes om te zeggen, ik vind je helemaal te gek! Zeven kleine kusjes omdat ik je al zó lang ken, en acht voor al de dingen die ik nog vergeten ben!
We hebben dit vlak na de eerste lezing geplaatst, deze tekst wordt gelezen door mijn zus. Zo staat hij niet helemaal alleen vooraan in de kerk en kan mijn zus hem indien nodig nog een beetje helpen bij zijn tekstje. Veel succes! Groetjes Kaat
|
|
Els
|
19-11-2008 22:00:28
Hoi!
Toen wij vier weken geleden trouwden, hebben onze bruidsmeisjes de openingstekst gedaan. Ze zijn nog klein, Sita 6 jaar - Demi 4 jaar - Yona 2,5 jaar maar ze deden dat elk op hun eigen manier en het was zo schattig..... Als je wilt mail ik ons boekje even door. Het is wel een tekstje aan ons aangepast, dus ik weet niet of het dat is wat je zoekt...
Laat maar iets na in ons gastenboek op: www.elsenphilip.bruiloftsite.nl
Succes!
Groetjes, Els
|
|
Wendy
14-8-2008
|
20-11-2008 15:56:09
Hoi bruidjes, zelf ben ik al 98 dagen gelukkig getrouwd :-))) Tijdens onze huwelijksmis hadden onze twee kinderen Jens (8) en Luna (5), het verhaal gebracht van "Raadt eens hoeveel ik van je hou". Maar dan een heel ingekorte simpele versie. Ze hadden elk een haasje gemaakt door lijfje, armpjes en beentjes apart te tekenen en te schilderen. Alle lichaamsdelen werden dan uitgeknipt en geplastificieerd. De delen werden aan elkaar vastgehecht met splitpennen zodanig dat de armpjes en beentjes konden bewogen worden. Op de achterkant van hun haasje hadden ze met symbooltjes de tekst die ze moesten lezen. Iemand anders deed dan de intro als volgt;
Er waren eens haasje Geert en haasje Wendy. Op een dag vroeg haasje Geert: raadt eens hoeveel ik van je hou. Dat is erg moeilijk, zegt haasje Wendy Jens = haasje Geert: Ik hou van jou van hier tot aan de deur Luna = haasje wendy: En ik hou van jou van hier tot aan de auto Jens: en ik hou van jou van hier tot thuis Luna: en ik hou van jou van hier tot aan de maan Jens: Ik hou van jou van hier tot aan de maan en terug. En het is daarom dat ik vandaag nog met je trouw.
Begeleidster zegt dan: en zo leefden haasje Geert en haasje Wendy nog lang en gelukkig.
Teksten zijn volledig toepasbaar op elk koppel, en aan de hand van de symbooltjes is het voor de kindjes makkelijk om in zenuwtoestand toch nog een mooie tekst naar voor te brengen. Ik heb op dit stukje heel veel complimentjes gekregen.
Groetjes,
Wendy
|
|
annelies
24-5-2009
|
20-11-2008 19:41:22
Mijn neefje (ook 6jaar), zal net nog niet kunnen lezen, maar zal dit tekstje van buiten opzeggen bij het aansteken van de kaars:
Wij steken deze kaars aan En hopen dat hij nooit meer uit zal gaan En net als jullie liefde voor elkaar Zal duren voor honderd jaar
|
|
Wendy
26-3-2009
|
25-11-2008 10:38:48
Bedankt allemaal voor de inspiratie! groetjes Wendy
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag