Terug naar overzicht
hey,je kan eens informeren bij uvv (www.uvv.be )dat is unie voor vrijzinnigen, of anders ergens bij de goede herder, die helpen je dan met het in elkaar steken van je viering.Alvast veel succes
Ik dacht dat het geen probleem was als één van de twee niet gedoopt is.Mijn vriendin haar man is protestants en zij zijn wel voor de rooms-katholieke kerk mogen trouwen.
Hey Daphné,Ben je wel zeker dat je niet voor de kerk kunt trouwen? Ik denk dat onze pastoor eens gezegd heeft dat je wel kan trouwen voor de kerk als er één partner wel gedoopt is en één niet. Je moet het maar eens navragen!In het verleden is er hier al eens een gelijkaardige vraag gesteld, hier is de link:http://www.wijtrouwen.com/main/vilforvie.asp?msgid=1113... groetjes,Windy
een gemengd huwelijk kan idd ook
Wij hadden een viering met rent-a-priest. Echt een aanrader.Groetjes,elisadiana1@hotmail.com
hangt ervan af wat je wil. Wil je echt als 2 christenen door het leven dan is er de optie om jouw toekomstige nog te laten dopen. Trouwen met een niet-christen kan inderdaad ook maar ik denk dat je dat beter eens aan een priester vraagt. De priester had ons dit ook uitgelegd maar ik ben het grootste deel ervan vergeten omdat wij alle 2 gelovig zijn en dit dus niet voor ons van toepassing was. Rent-a-priest heeft niets te maken met de kerk en heeft dus voor christenen geen spirituele betekenis alhoewel zo'n viering ook heel mooi kan zijn.
Dag Daphné,Een huwelijk tussen een christen en een niet-gelovige (of andersgelovige) is wel degelijk mogelijk voor de kerk.Je dient dit aan de priester voor te leggen en deze kan een vrijstelling vragen aan het bisdom.Groetjes