Nu Online
Momenteel zijn er 558 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

1ste gesprek priester

20-11-2008 10:04:04
Hoi allemaal

Volgende week dinsdag hebben wij een eerste afspraak met onze priester. Kan iemand mij vertellen wat dit inhoudt, want ik begin mij natuurlijk al zorgen te maken over de vragen die hij zal stellen.
Groetjes Caroline

Van Gelder
18-8-2018
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 623

Nele
28-2-2009
 Meld misbruik20-11-2008 10:14:45

Dit valt allemaal wel goed mee hoor! Wij hadden ons ook al voorbereid op de vraag 'waarom willen jullie voor de kerk trouwen', maar voor hem was de belangrijkste vraag: waarom willen jullie trouwen. Wij maar van 'we zijn al zo lang samen', 'alles gaat goed', gelukkig samen',... en t enige wat hij wou horen was: 'zien jullie mekaar graag?'... hebben we achteraf nog zo om gelachen!
gewoon eerlijk zijn, meestal zijn dat vredelievende mensen!

;))
Nele
28/02/2009

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik20-11-2008 10:24:40

Hoi Nele

Ja, dat is waar. Achteraf kan je er meestal eens goed om lachen. Ik zit mij waarschijnlijk nodeloos druk te maken, maar je hoort soms de wildste verhalen over priesters en de vraag: Waarom willen jullie trouwen? dat je wel ongerust zou worden. Alvast bedankt voor je geruststellende woorden.

Groetje Caroline
30/05/2009

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik20-11-2008 13:20:48

Dat valt idd heel goed mee. Heel vriendelijke mensen doorgaans. De eerste keer dat wij bij de priester zijn geweest hebben we meer over onze hobbys en zijn reis zitten babbelen en ook nog wat over de praktisch kant van het ineen boksen van een huwelijks viering. De tweede maal heeft hij met ons het misboekje overlopen. Dit was gelukkig ok. En ook de vragen: waarom trouwen, gaan jullie kinderen aanvaarden, trouwen jullie uit vrije wil,... Gewoon heel spontaan antwoorden. Ik was ook wat zenuwachtig op voorhand. Nergens voor nodig.

Els
4-7-2009
 Meld misbruik20-11-2008 17:55:19

Hoi!

Hoeveel tijd op voorhand is dit eerste gesprek?

dankje

Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik20-11-2008 21:15:08

Hoi Els

Wij trouwen eind mei en moesten half november terug contact opnemen, maar dat schilt misschien van parochie tot parochie. Om zeker te zijn, kan je beter eens even bellen.

Groetjes Caroline

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info