Terug naar overzicht
Dit valt allemaal wel goed mee hoor! Wij hadden ons ook al voorbereid op de vraag 'waarom willen jullie voor de kerk trouwen', maar voor hem was de belangrijkste vraag: waarom willen jullie trouwen. Wij maar van 'we zijn al zo lang samen', 'alles gaat goed', gelukkig samen',... en t enige wat hij wou horen was: 'zien jullie mekaar graag?'... hebben we achteraf nog zo om gelachen!gewoon eerlijk zijn, meestal zijn dat vredelievende mensen!;))Nele28/02/2009
Hoi NeleJa, dat is waar. Achteraf kan je er meestal eens goed om lachen. Ik zit mij waarschijnlijk nodeloos druk te maken, maar je hoort soms de wildste verhalen over priesters en de vraag: Waarom willen jullie trouwen? dat je wel ongerust zou worden. Alvast bedankt voor je geruststellende woorden.Groetje Caroline30/05/2009
Dat valt idd heel goed mee. Heel vriendelijke mensen doorgaans. De eerste keer dat wij bij de priester zijn geweest hebben we meer over onze hobbys en zijn reis zitten babbelen en ook nog wat over de praktisch kant van het ineen boksen van een huwelijks viering. De tweede maal heeft hij met ons het misboekje overlopen. Dit was gelukkig ok. En ook de vragen: waarom trouwen, gaan jullie kinderen aanvaarden, trouwen jullie uit vrije wil,... Gewoon heel spontaan antwoorden. Ik was ook wat zenuwachtig op voorhand. Nergens voor nodig.
Hoi!Hoeveel tijd op voorhand is dit eerste gesprek?dankje
Hoi ElsWij trouwen eind mei en moesten half november terug contact opnemen, maar dat schilt misschien van parochie tot parochie. Om zeker te zijn, kan je beter eens even bellen.Groetjes Caroline