Nu Online
Momenteel zijn er 397 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Recent overlijden verwerken in huwelijksmis

6-7-2005 9:18:08
Hoi iedereen,

Vorige week moest ik afscheid nemen van iemand die mij héél dierbaar is en waarvan ik super veel hou.
Ik weet sowieso dat ik haar zal missen op ons huwelijk binnen een paar weken.

Kent iemand een mooi tekstje die ik kan gebruiken? Of heeft iemand dit ook reeds meegemaakt en wat deden jullie ermee op jullie huwelijk?

Groeten
Sophie

Sophie

Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 529

Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik6-7-2005 10:06:44

hoi Sophie

Eerst en vooral: innige deelneming, en veel sterkte.
Ik raakte een paar jaar geleden iemand kwijt die zo goed als mijn moeder was. Ik wil haar dus zeker op de één of andere manier in herinnering brengen tijdens mijn huwelijk, hoewel ik bang ben dat het veel te emotioneel zal worden, omdat heel veel anderen haar ook goed kenden en missen natuurlijk. Dus ik weet het nog zo goed niet. Misschien richt ik wel een woordje tot haar in mijn speech, of lees ik een gedichtje voor. Of ik denk in stilte aan haar, zoals ik nog elke dag doe.

Ik wens je in elk geval veel sterkte en hoop dat je een goede oplossing vindt. Als je eens wil kijken, op www.gedachten-gedichten.nl staan mooie gedichtjes.

groetjes
Gaelle

cindy
10-6-2006
 Meld misbruik6-7-2005 10:43:50

hoi sophie

ik wens je veel sterkte zenne.

ik heb zelf men mama verloren en ga die ook tijdens ons mis een belangrijk plaatsje geven.
ik heb een tekst gemaakt voor men mama maar hij ligt thuis.

dus als ja die eens wil lezen kan ik die wel eens mailen zenne.

en anders zou ik zeggen laat gewoon u gevoel spreken en schrijf iets persoonlijks.

grts cindy

An
24-9-2005
 Meld misbruik6-7-2005 10:53:21

De broer van mijn verloofde is een paar jaar geleden verongelukt. We gaan die dag een corsage brengen naar het kerkhof, zodat hij ook een beetje bij de suite hoort.
Achteraan in ons boekje danken wij priester, ouders, bruidskindjes en dan ook mijn zussen en zijn broer met naam vermeld voor de mooie momenten samen en verder tijdens de voorbeden enzo meer algemeen. Zijn vriendin komt ook zeker naar ons feest.
Zo'n dingen zijn niet gemakkelijk en zeker niet als de wonde nog vers is, maar wij hebben er bewust voor gekozen om het bij hier en daar een kleine vermelding te houden. We denken sowieso al elke dag aan hem en die dag zal hij zeker bij ons zijn, maar we willen het ook weer niet te emotioneel maken voor onszelf en ook voor zijn familie natuurlijk. Je moet zien dat je dat op het moment zelf de baas kan, want je huwelijk wordt sowieso al een dag vol gevoelens.
In ieder geval veel sterkte.

Ann
2-7-2005
 Meld misbruik6-7-2005 11:45:44

Wij hebben tijdens de voorbeden volgende tekst erin verwerkt:
Laten we in stilte denken aan diegenen die ons zo nabij waren en die er vandag zo graag hadden willen bij zijn, maar die veel te vroeg afscheid hebben genomen. In het bijzonder aan Bomma en Peter die hier toch aanwezig zijn in het hart van iedereen. Dat we hen blijven herinneren en nooit vergeten wat ze voor ons betekenen.

Groetjes,
Ann
Reeds 4 dagen getrouwd!

Els
1-4-2006
 Meld misbruik6-7-2005 12:09:25

op valentijn verloor ik mijn vader, terwijl ik altijd nog had gehoopt dat hij bij in mijn viering kon zijn... ik ben van plan een roos op het altaar te zetten met een kaarsje bij, en hem dan in een voorbede met een kort tekstje naar hem gericht en een liedfragment er toch nog bij te betrekken...

Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik6-7-2005 17:34:50

Dag Sophie

Mijn innige deelneming. Dit moet niet gemakkelijk zijn voor je dus ik wens je veel sterkte toe.

Mijn vriend heeft zijn beide ouders verloren, maar ik weet ook niet hoe we dat gaan inpassen, vermits hij er liever niet aan denkt of over spreekt. Juist omdat het te diep zit. Als je het aankan kan je misschien een gedichtje of tekst voordragen. Anders kan je haar ook vermelden in jullie boekje. Zeker als het nog niet lang geleden is en het zeker nog niet verwerkt is, is het moeilijk om iets voor te dragen. Tenslotte wil je toch dat iedereen naar buiten komt met een positief gevoel en niet depri.

Wij gaan dat ook oplossen door positieve en swingende liedjes te draaien. Je kan misschien ook een liedje aan haar opdragen.

Groetjes en veel sterkte

Vicky

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...