Nu Online
Momenteel zijn er 226 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

allerlei vraagjes

25-11-2008 18:27:22
hallo allemaal,
zijn er nog onder jullie die trouwen in 2010? Kzit me allerlei vraagjes: wanneer je best aan alles begint zoals feestzaal, fotograaf, kledij, ...(hebben beiden wel een druk leventje) We hebben ook al beslist om enkel voor de wet te trouwen is het dan gepast om een trouwkleed/jurk te dragen of best iets anders?? groetjes 10/07/2010

pareit
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 387

liesbeth
26-6-2010
 Meld misbruik25-11-2008 18:51:17

HOi, wij trouwen ook in 2010 en zijn nu gewoon wat aan het uitkijken, rondvragen en zien of onze meningen samenvallen, enkel de trouwzaal ligt van ons al vast omdat deze snel volboekt is. echt concreet zullen we pas 1jaar voordien beginnen,
grote zaken zoals dj, ceremoniemeester en wagens, fotograaf en videograag misschien iets vroeger.

Een vriendin van mij huwde in 2007 ook enkel voor de wet, zij droeg een wit bruidskleed, de suite kwam in een oldtimer bus toe aan het gemeentehuis, niemand die dit raar vond,
en dan nog het is jouw huwelijk, doe waar jij je goed in voelt!

veel succes en plezier met het plannen

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik25-11-2008 19:48:31

Hoi

Wij trouwen volgend jaar op 15 mei (aanzoek was februari) en ik ben dezelfde maand nog begonnen met allerlei uit te zoeken. Het eerste wat wij hebben vastgelegd was de datum op het gemeentehuis (in sommige gemeentes kan je dit al een jaar op voorhand doen) en de feestzaal. We moesten zeker zijn van een datum voor de feestzaal vooraleer we het konden vastleggen op het gemeentehuis. En daarna volgt alles eigenlijk automatisch naargelang je er mee bezig bent. Wij hebben er niet voor gekozen om een professionele foto- videograaf te nemen, het is een vriend die de foto's gaat nemen, maar ik heb al dikwijls op het forum gelezen dat je daar best ook niet te lang met wacht.

Wat jouw kleedje betreft, het is jouw dag en draag wat jij wil en waar je je goed bij voelt. We trouwen ook enkel voor de wet en ik draag ook een lang kleed (geen wit weliswaar). En alhoewel ik in eerste instantie door sommige personen voor gek werd verweten om in het lang te gaan vinden ze het nu tof.

Geniet ervan zou ik zo zeggen en doe waar jij/jullie het best bij voelen.

Groetjes
Véronique C.

Natalie
17-7-2010
 Meld misbruik25-11-2008 20:59:29

Hey!

Wij trouwen op 17/07/2010, een weekje na jullie dus.

Wij hebben trouwens speciaal 2010 gekozen om alles rustig te kunnen plannen en een uitgebreide keuze te hebben. Want met 3 kids en elk onze job hebben we het dus meer dan druk genoeg he.

Wij hebben deze maand al onze feestzaal (Zandberghoeve in Oedelem) en de Dj (Sweeby van Poll Vanghent) vastgelegd.

In januari gaan we aangifte doen bij de gemeente en een fotograaf zoeken.

Ook wij trouwen enkel voor de wet en toch zal ik een bruidsjurk dragen, welke kleur ben ik nog niet uit, maar ik vermoed dat het toch een klassieke tint zal worden. Maar persoonlijk vind ik dat dat er toch echt wel bijhoort.

Voor de rest hebben we nog tijd genoeg he.

Enfin, nog veel plezier bij de voorbereidingen en alvast gefeliciteerd met jullie verloving!

Grts,
Natalie

Els
17-7-2010
 Meld misbruik26-11-2008 6:19:56

Hey!

En ook hey Nathalie!!! Wij trouwen ook op 17/07/2010!! (Kerk in Erpe-Mere, feestzaal in Merelbeke)
Bij ons ligt enkel de zaal nog maar vast en de fotograaf. Zijn aan het uitkijken voor vervoer, maar wegens een drukke periode nu op het werk, ligt die zoektocht even stil.
Bij ons heeft het ook een reden dat we pas in 2010 trouwen: we beginnen na de winter te bouwen, dus zullen daar al veel tijd en energie moeten in stoppen. Hopelijk hebben we daarna (of tussendoor) nog voldoende tijd om onze trouw dan ook verder voor te bereiden.
Ik zou toch ook gewoon mijn ding doen op het gemeentehuis: wil je een trouwjurk, zou ik het er zeker niet voor laten!! Lang leve de 'alles erop en eraan!'
Els
17/07/2010

Diane
16-5-2009
 Meld misbruik26-11-2008 11:13:08

Hallo,
je kan ook heel wat nuttige informatie vinden op ik-trouw.org (is een heel leuk en gezellig forum).
Groetjes
elisadiana1@hotmail.com

W.
28-8-2010
 Meld misbruik26-11-2008 12:29:43

Hallo!
Wij trouwen ook in 2010, nl op 28 augustus.
Ook wij starten volgend jaar met de bouw van ons huis, dus leek het ons opportuun om de trouwplannen wat achteruit te schuiven in de tijd.
Zoals reeds gezegd, heeft dit inderdaad het voordeel dat je alles rustig kan plannen en de keuze nog het meest uitgebreid is. Daar komt bij dat ik een type ben dat alles tot in de kleinste details wil plannen. Dit leek ons dan ook de beste beslissing.
Wij hebben al de feestzaal, fotograaf, dj, live muziek voor in de kerk en de ceremoniemeester.
En ivm jouw outfit voor de grote dag zou ik zeggen: ga voor die droomjurk hoor! Het is JOUW dag!

Vele groetjes!

pascal

Meld misbruik26-11-2008 13:36:51

Hallo
Als je enkel voor de wet trouwd zou ik niet veel speciaals doen,en kledij aanschaffen waar je daar achter ook nog iets aan hebt
grt

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik26-11-2008 14:10:13

hey

De kledij die jullie dragen kies je volledig zelf, of je nu voor de kerk trouwt of niet.
De vriendinnen die ik ken die niet voor de kerk trouwen droegen geen typisch trouw kleed, maar wel een mooi ensemble, maar waarom zou dat niet kunnen?
Als je dat echt wil, moet je dat doen.

Hoe vroeg op voorhand je met alles moet zijn, is wat afhankelijk van de maand waarin je trouwt en de dag waarop. De populairste en dus het snelste bezette combinatie is op een zaterdag van mei tot en met september.
Wij zijn eerst en vooral naar het gemeentehuis gegaan om te vragen of we mogen trouwen die dag. Ze leggen uw trouwdatum maar 6 maanden ervoor vast, maar het is altijd de moeite eens te gaan horen of er geen speciale gebeurtenissen op til staan, waardoor er niet gehuwd wordt.
Als je ook daarin trouwt zou ik zeker de feestzaal een jaar op voorhand regelen.
rond 10 mnd voor huwelijk: vervoer, dj, fotograaf en/of videograaf, eventuele locatie voor middageten, getuigen vragen, iedereen wat zeggen de datum vrij te houden, bruidsjurk en (eventueel) de kerk.
8 tot 6 mnd voor trouw: drukwerk, kledij man, ringen...
Probeer voor alles wat speling te creëren.
Je weet nooit dat Murphy een bezoekje brengt

Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik26-11-2008 15:55:40

Je draagt waar je zin in hebt, en wat in je budget past. Ik zie niet in als je enkel voor de wet trouwt, waarom je dat dan niet in een echt trouwkleed zou doen. Maar je hebt uiteraard natuurlijk de mogelijkheid om dat niet te doen...dus je kiest waar je je het beste bij voelt.

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik26-11-2008 16:29:24

Wij trouwen NIET voor de kerk en ik ga lekker in een trouwer-de-trouwer-de-trouwjurk naar het gemeentehuis. met alles erop en eraan! ik ben niet gelovig, maar wil wél een feest met alles erop en eraan en zéker een trouwjurk!!

(had er zelfs nog niet bij stil gestaan om het niet te doen....)

xx Sanne (25/07/09)

reinhilda

Meld misbruik1-12-2008 9:58:35

Bij de Blauwvoet in Balen houden ze zich aan de oude prijzen. Zij verhuren oldtimerbussen en oldtimer personenwagens. De prijzen gaan natuurlijk elk jaar een beetje de hoogte in. Als je dit jaar boekt voor een trouw in 2010 bestel je aan de oude prijs en zij houden zich daaraan. Zo zie je dat je in bepaalde gevallen toch ook wel voordeel kunt doen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...