Nu Online
Momenteel zijn er 414 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Help!!!! alles valt in het water!

26-11-2008 17:04:57
Ik wilde hier toch es efkes mijn hart luchten: mijn verloofde zit in een echtscheiding die ondertussen al ettelijke jaren aan de gang is. Wij hebben ons verloofd begin dit jaar omdat ons verzekerd werd door de advocaat dat de scheiding definitief rond ging zijn eind dit jaar. We hebben dus beslist in februari 2009 te huwen in de overtuiging dat alles tegen dan in orde zou zijn. Nu zijn we reeds eind november en hebben we nog steeds niets vernomen, noch van de advocaat, noch van het gerecht. Ik vrees dat alles een beetje nipt begint te worden en we heel de boel gaan moeten verplaatsen. De uitnodigingen zijn al gedrukt en alles ligt al vast. Dit is voor ons tot nu toe al heel zenuwslopend geweest en op den duur zie je het allemaal niet meer zitten. Maar we moeten positief blijven zeker?? Ook al huwen wij waarschijnlijk niet in februari... Triestige groetjes

Sofie
14-2-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1022

Nathalie
27-6-2009
 Meld misbruik26-11-2008 17:33:51

Dag Sofie, je zegt dat je nog niets vernomen hebt van de advocaat. Waarom bel je zelf niet even? dan weet je tenminste hoe je ervoor staat! voor hetzelfde geld zit de procedure in finale faze en lukt het toch nog allemaal.
ik hoop alleszins het beste voor jou!
Groetjes,
Nathalie

Sofie
14-2-2009
 Meld misbruik27-11-2008 9:55:43

Dat hebben wij gedaan, maar de advocaat had nog niets vernomen. Hij zei wel dat hij zeker is dat de uitspraak voor dit jaar nog is. Maar na die uitspraak moet je nog eens 4 weken termijn om in beroep te gaan in acht nemen + de papierwinkel van de burgerlijke stand + wij moeten minstens 2 weken op voorhand in ondertrouw gaan!

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik27-11-2008 10:10:23

Ik zou zowiezo alles verzetten..;een huwelijk in orde brengen, brengt al veel stress met zich mee...dat dit er echt niet meer bij moet!Altijd denken kunnen we trouwen..kunnen we niet trouwen!
Je moet er echt van kunnen genieten..en nu valt alles wel heel kort op elkaar...
Een vriendin van mij, die hare man was ook getrouwd en zat ook in een echtscheiding...en van zodra dat in orde was is zij getrouwd...nu 5 jaar later heeft ze er spijt van dat alles zo snel is gegaan...ze zei zelf dat ze nog met die echtscheiding een hele tijd bezig was en dat ze niet speciaal met den trouw bezig is geweest...daar heeft ze nu héél veel spijt van...ze zou het helemaal anders doen..even tijd tussen laten...vergeet niet jij wil gelukkig zijn, maar wat met zijn ouders en broers en zussen?Die zitten onrechtstreeks mee verwikkeld met alles hé ;-)
Ik wil zeker geen kritiek geven absoluut niet, maar ik zou het toch nog even uitstellen..al was het maar een maandje later... ;-)

groetjes,

Debby
8-8-2009

Sofie
14-2-2009
 Meld misbruik27-11-2008 10:27:27

Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het ook jammer dat de voorbereiding van ons huwelijk voornamelijk opgaat in stress rond die scheiding. Ik heb me er al mee verzoend om alles af te blazen en een verdere datum te prikken. Maar ik maak mij zorgen over het nog vinden van een goede feestzaal in 2009, meestal moet je dat al een jaar op voorhand of zo boeken en dan nog...

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik27-11-2008 10:48:45

De zaal die je nu hebt, heeft die geen plaats vrij in 2009?
Of anders eens rondbellen en aan de hand van de data's dat ze geven, dan je huwelijksdatum vastleggen...waar zoek je een zaal?

groetjes,
Debby
8-8-2009

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik27-11-2008 16:06:59

hey Sofie

Ik vind het erg jammer voor je!
Maar ik zou toch ook het zekere voor het onzekere nemen en de dag verleggen.
Een maand of twee kan genoeg zijn hé.
Ik denk wel dat er in april nog redelijk wat dagen vrij zijn.
HEt zijn vooral de maanden mei tot september die heel snel volzet zijn hé.
Of anders op een vrijdag trouwen?
Die zijn minder volzet als de zaterdagen naar het schijnt.
Veel geluk!
En geniet nog van jullie voorbereidingen, ook al komt er nu die echtscheidingsstress bij kijken!

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik1-12-2008 11:45:44

Hallo Sofie,

Ik las je vervolg en ging dus op zoek naar je eerdere berichtje, dat had ik gemist.
Nu wou ik je toch ook even een hart onder de riem steken. Uitstellen is nooit leuk, dat begrijp ik, maar het lijkt me toch leuker om zorgeloos de laatste 2 maand in te gaan. Allé ja, zorgeloos, lukt waarschijnlijk niet met de komende trouw, maar ik bedoel op de echtscheiding. En een zaal vinden moet echt wel lukken hoor. Wij zijn in begin mei 2008 beginnen organiseren en zoeken naar de zaal en alle andere bijkomstigheden. We wilden graag nog in 2008 trouwen en voor half oktober. En eind september zijn we zelfs op een zaterdag getrouwd, in de zaal die we eigenlijk het liefste wilden dan nog, dus met een beetje geluk lukt het wel. Ik duim voor je op een schitterende dag met de man van je dromen en zonder zorgen.
Inge
27/09/08

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...