TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
17-5-2008
|
27-11-2008 9:16:13
een envelopje is al wel minder direct als een rekeningnummer he?
Een huwelijksreislijst is ook wel leuk. Een gewone huwelijkslijst vind ik moeilijker, omdat je dan al dingen moet gaan verzinnen die je denkt nodig te hebben.
ofwel zo'n lijst van de colruyt, maar dat vind ik ook weer niet mijn ding
|
|
adelheid
7-3-2009
|
27-11-2008 9:18:58
Hey,
wij hebben een beperkte huwelijkslijst, aangezien wij ook liever geld ontvangen maar sommige mensen liever geen geld geven. Ons rekeningnr staat dus vermeld op onze uitnodigingen, maar bij familie/vrienden ouders wordt er een extra kaartje bijgestoken met de gegevens van onze huwelijkslijst zodat deze kunnen kiezen wat ze wensen te geven.
|
|
Evi
30-5-2009
|
27-11-2008 9:32:00
Wij hebben zelf niets aan een huwelijkslijst, dus bij ons geen lijst. Een rekeningnr plaatsen zijn wij ook radicaal tegen, omdat we dit onpersoonlijk vinden en tlijkt idd nog veel meer alsof mensen zich moeten 'inschrijven' voor het feest door betaling. Wij opteren voor een envelopke. mensen moeten niet met lege handen toekomen (wat wij ambetant vinden bij huwelijken met rek. nr.) en jij hebt wat je het liefste krijgt. Heb ook al verhalen gehoord dat bepaalde mensen helemaal niets geven als je met rekeningnr werkt. Jij denkt van die mensen gaan wel nog cadeautje storten na feest, maar komt er helemaal niet meer van. Mijn opinie dus: prefereer je geldcadeau, plaats 'cadeautip: envelopje' op je uitnodiging.
|
|
Leen
25-4-2009
|
27-11-2008 9:49:23
Hallo,
Ik zou gewoon beide doen. Maar als je een rekeningnummer te direct vindt, zet dan liever een envelopje, dat komt (vind ik) beter over. Je kan er ook altijd een gedichtje bijzetten, er staan al veel ideetjes op deze site.
We hebben zelf een huwelijksreislijst gelegd en dan zetten wij de website of een envelopje. Zo krijg je toch altijd wat je wil. We hebben er wel bijgezet waarvoor we dit geld willen gebruiken (onze tuin heeft een opknapbeurt nodig) zodat de mensen weten dat het goed besteed is.
Wat we ook gaan doen, is een kaartje sturen vanop onze huwelijksreis naar de mensen die hebben bijgedragen (vanuit de plaats waarvoor ze gesponsord hebben), 'k denk dat dit voor hun wel heel leuk is.
Veel succes er nog mee
groetjes Leen
|
|
Sanne
22-8-2009
|
27-11-2008 10:36:38
ik vind het ook dat dat wat opdringerig overkomt. ikzelf geef ook liever een cadeau dan geld. maar voor een huwelijk kan je meestal niet anders. wij trouwen in augustus en wonen ook al 2 jaar samen dus moeten we niets meer hebben. maar wij gaan op ons kaartje schrijven : Mocht u ons met iets willen verrassen. Hopen wij dat het in een envelopje zal passen.
dat dringt niet direct toe om geld te geven maar iets dat in een klein envelopje kan e. al is geld wel handig :) zeker in deze tijden!!!!!
nog een leuke: onze huisraad is al in kannen en kruiken, maar ons spaarvarken kan nog wel wat gebruiken.
wat wel wijst op geld!! alvast veel suc6
|
|
Vera
22-8-2009
|
27-11-2008 10:56:56
Wij gaan op de uitnodiging ook gewoon een envelopje zetten. Een huwelijkslijst is ook wel leuk, maar in principe gaan we als we trouwen al zowat alles hebben wat we nodig hebben. Ik zie daar weinig verkeerds in eerlijk gezegd. Bijna iedereen doet dit toch? Groetjes!
|
|
Inneke
19-9-2009
|
27-11-2008 11:57:32
Ik begrijp jullie probleem.
Bij vrienden van ons stond er duidelijk vermeld voor wat ze het geld gingen gebruiken.
En ik heb persoonlijk vragen bij die enveloppes. Wie gaat die bijhouden? Zien dat alle enveloppe's er 's avonds nog zijn en er geen envelope's verdwijnen??? Mmm ik denk dat wij het toch met een huwelijkslijst gaan doen en een rekeningnummer met een gezamelijk doel.
Veel succes
|
|
Katrien
22-8-2009
|
27-11-2008 13:44:00
Ik vind het ook heel opdringerig maar als je het meeste wil krijgen, moet je het zo doen. Want er zijn ook mensen die niet kunnen komen en die je wel geld gaan storten. Maar wij kiezen er niet voor, wij zetten er niets op en de meesten zullen natuurlijk wel geld geven denk ik (hoop ik)!
|
|
Arianne
1-8-2009
|
27-11-2008 15:48:36
Veel hangt van de situatie af... Als beginnend koppel kan een huwelijklijst even leuk zijn als geld. Aangezien je krijgt wat je zelf kiest. Maar wij zijn straks zes jaar samen waarvan 3 jaar op kot en 3jaar samenwonend. We kunnen nooit een hele lijst vullen. Maar we zijn aan het sparen voor een huis (zoals de meeste weten). Dus we zetten als cadeautip een gedichtje met ons rekeningnummer. Als je dit te direct vindt, kan je ook een ludieke lijst aanleggen bvb bij tupperware ofzo voor mensen die niet graag geld geven en toch ook een envelopje op de uitnodiging zetten. Ik vind het niet zo raar om geld te geven. Zoals hier al werd gesuggereerd, hebben wij ook al gestort op een rekening van vrienden naar wiens feest wij niet konden gaan wegens vakantieplannen.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
27-11-2008 16:00:52
Een rekeningnummer zetten en geld vragen is al lang geen taboe meer. Je moet de mensen vrijlaten om iets te geven. Zoiets als ' We hebben onze volledige uitzet al, maar wilt u ons toch iets schenken, dan vinden we het leuk als u aan ons spaarvarkentje zou denken'. Mensen zijn uiteindelijk niet verplicht van een cadeau te geven. Je trouwt niet om dat bedrag terug te verdienen. Een envelopje vind ik hetzelfde overkomen als een rekeningnummer. Je toont met allebei aan dat geld welkom is. Wij hebben wel ons rekeningnummer gezet omdat er mensen waren die niet kwamen en ook een bedrag wilden overschrijven. Sommige familieleden schenken ook hogere bedragen en lopen daar niet graag zomaar mee rond. Je zal ervan verschieten wat een bedrag aan cashgeld je na zo een receptie in handen hebt, ook al staat je rekeningnummer op de uitnodiging. Ik geloof dat er bij ons zo'n €7000 cash in de feestzaal lag. Echt op uw gemak zijt ge dan niet, want je hoort veel dat de 'enveloppendoos' ineens 'verdwijnt'. Ik vind op een andere manier geld zelf veel vrijblijvender als een lijst. Bij een lijst begin je vanaf een bepaald bedrag (en dat is geen €5 hé), op die manier dwing je hun eigenlijk in de richting van een bedrag, terwijl ze anders misschien zoveel niet zouden geven... Het is iets waar je kan blijven pro's en contra's voor ophalen hé. Doe wat jullie zelf het liefste hebben. Ik vind het zelf heel handig om voor een trouw niet te moeten zoeken naar een cadeau en gewoon geld te kunnen geven. Dan ben je zeker dat je geld in hun ogen goed besteed wordt.
|
|
Veronique
15-5-2009
|
27-11-2008 18:55:11
Hoi
Vroeger zag ik een rekeningnummer of zelfs een lijst (huwelijk of geboorte) ook als iets verplichtend. Maar nu vind ik dit zelfs heel gemakkelijk, vooral als je niet weet wat geven. Wij wonen al 10 jaar samen dus alle onze kasten zijn gevuld. Daarom gaan we ook gebruik maken van een envelopje maar ik zorg wel voor dat er 'Vrijblijvend' voor staat. Neemt zo wat dat verplichtende gevoel weg vind ik.
Groetjes Véronique C.
|
|
Nathalie
12-9-2009
|
28-11-2008 8:20:56
Hey
Maar gaan sommige mensen niet vergeten iets over te schrijven als je een rekeningnr vermeldt, er zijn toch veel mensen vergeetachtig en als je gewoon geld vraagt zijn ze verplicht om met iets binnen te komen en gaan ze het zeker niet vergeten! + als je een rekeningnr doorgeeft kan het misschien zijn dat ze nog met bloemen afkomen om toch maar iets af te geven als ze binnenkomen en gaan ze misschien minder geld geven??? Of zie ik dit allemaal verkeerd ...
Groetjes
Nathalie 12/09/2009
|
|
Evi
30-5-2009
|
28-11-2008 9:34:56
Ik heb het idd al gehoord van collega's hier op 'twerk dat er met vermelding van rekeningnr bepaalde mensen helemaal niets gestort hadden. Vind ik heel erg. Aan de andere kant, lege envelopkes blijken ook geen uitzondering te zijn. Toch kiezen wij voor envelopke en niet voor rekeningnr. Vinden rekeningnr te onpersoonlijk.
|
|
Sanne
22-8-2009
|
28-11-2008 11:17:14
wij gaan dus ook werken met envelopjes hieronder al vermeld. maar heb al gehoord dat het bruidspaar alle envelopjes in een doos had gestopt en die doos na de receptie in een keukenkast had verstopt. en zij hebben niets meer teruggezien. blijkbaar vond iemand zich een eerlijke vinder! geld is 1 ding, maar je hebt ook geen enkel kaartje van je gasten meer, wat toch wel een beetje een herrinnering is niet? dus ik pas daar heel erg met op. iedereen kan zich heel erg goed laten uitzien...
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|