Terug naar overzicht
Hoi!Ik kreeg m'n kousenband zo'n vier weken voor onze bruiloft, voor m'n verjaardag. Heb m lekker gehouden, maar normaal gaat ie per opbod weg... De heren bieden dan om het kleed omhoog te zien gaan, de dames bieden tegen om het kleed te laten zakken...Wie het laatste bod deed wanneer de kousenband zichtbaar is, die mag m 'zonder handen' gaan afhalen.Succes meid!Groetjes,Elswww.elsenphilip.bruiloftsite.nl
ik krijg mijn kousenband bij mijn kleed. een wit-blauwe kouseband van poirier. dus heb ik ineens something blue.
nog een ander traditie. De bruidegom neemt hem van het been... ook zonder handen! Dan gooit hij die naar de mannen, de man die hem pakt, trouwt als volgende. Eigenlijk hetzelfde als met het bruidsboeket...
Een andere traditie is dat je hem krijgt van een getrouwde vrouw, of van je getuige, of een goede vriendin, voor geluk.Ik heb hem aangehad (was mijn 'blauw' ding) en heb hem geleend van een getrouwde vriendin. Maar ik heb hem daarna gewoon teruggegeven hoor.Heb wel mijn boeket weggegooid.GroetjesHeidi13/09/2008