Terug naar overzicht
Hey,Wij zitten met dezelfde vraag.Als het van mijn vriend zou afhangen zou het zonder eucharistie zijn. Maar voor alle zekerheid ga ik het toch maar vragen aan de schoonouders en mijn ouders wat zei vinden. Voor mij persoonlijk zou het niet zo veel uitmaken.groetjes
hey IlseMet eucharistie is de echte kerkelijke trouw.Zonder eucharistie is maar een alternatief dat ze aanbieden om toch nog enkele trouwers extra te hebben.Ik heb respect voor ieders keuze, maar ik begrijp niet waarom je voor de kerk trouwt als je toch geen eucharistie doet...Met eucharistie ben je natuurlijk gebonden aan de communie en aan bepaalde bijbelse lezingen, maar daar kan je nog altijd uit een deel teksten zelf kiezen.Bevraag je idd goed en zie wat het beste bij jullie past.Voor de romantiek moet je geen kerk uitkiezen, dat moet je doen omdat je voor de kerk wil trouwen. Allé dat vind ik er toch van.Nog veel succes met de voorbereidingen en geniet ervan!
Volgense de kerkelijke leer moet je te biechten gaan voor je deel mag nemen aan de eucharistie. Heel veel mensen gaan niet meer te communie om onder andere die reden.Het is een alternatief dat de kerk biedt om mensen die toch in een gebedsdienst willen trouwen voor de kerk maar binnen hun geloofsbeleving de eucharistie reeds lang niet meer beleven hun wens toch te laten vervullen. Het is dus 100% de keuze van het koppel en ik vind dat iedereen daar vrij in is.Het belangrijkste is dat het jullie dag is en dat jullie zich allebei 100% voelen bij de ceremonie die je kiest.