Terug naar overzicht
hey KarenWij zijn in mei in de Sint-Martinuskerk in Lede getrouwd.Dat was door Deken Paul Van Sande, maar ik dacht dat die nu met pensioen ging, dus ik denk dat jullie iemand anders hebben?Wij hebben toen ook dat groene boekje gekregen om teksten uit te kiezen. Eigenlijk ben je niet verplicht om daar je tekst uit te nemen hé, maar als het één van die teksten is zit je zeker goed. Voor andere teksten moet je opnieuw goedkeuring vragen. Ik vind dat er in dat boekje wel nog redelijk wat mooie teksten staan.Wat je wil van muziek moet je bespreken met de koster. Wij hebben in der tijd enkel orgelmuziek gekozen, dus ik weet niet of die mens moeilijk doet of niet. Maar de meeste koppels brengen zelf liedjes aan, dus zolang die geen satanische teksten bevatten zullen ze wel niet moeilijk doen zeker? :-)Qua versiering hadden wij geluk. Wij trouwden in het noveen en de kerk was op zich al volledig versierd. Het enige wat de deken zei is dat bloemstukken die je op het altaar zet, niet opnieuw worden meegenomen. Bij ons had je ook de mogelijkheid om een rode loper te laten leggen. Er is een mevrouw die daarvoor zorgt in de kerk. Ik geloof dat wij daar een €38 ofzo voor betaald hebben.Voor de rest: ik vind het een hele mooie kerk om in te trouwen. Ze is wel redelijk donker, misschien handig dat de fotograaf dit weet?De eerste keer in het laatste anderhalf jaar dat ik hier iemand tegenkom die ook in de Sint-Martinuskerk trouwt!Geniet ervan!
Hallo Karen,Wij trouwen 28 augustus in de kerk van Lede. Heb je ondertussen al weet meer info omtrent het gebeuren in de kerk?Wij trouwen er 28 augustus en alle tips zijn natuurlijk welkom.Er is een andere deken, De Leenheer, als ik me niet vergis. 8 maart heeft hij ons uitgenodigd voor een bijeenkomst, misschien komen we daarm meer te weten.Groetjes,Nathalie
Wij hebben ons huwelijk aangevraagd bij de vorige deken en hij vertelde ons dat we in januari een uitnodiging gingen krijgen om een bezinningsmoment te volgen. Ik heb ook gehoord dat het nu iemand anders is. We weten eigenlijk nog niet veel meer en we wachten nog op onze uitnodiging. Wanneer hebben jullie de uwe gekregen?GroetjesKaren