Nu Online
Momenteel zijn er 366 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwringen

1-12-2008 17:42:03
Dag bruidjes in spe,
Wij zijn zaterdag voor trouwringen gaan zien. Enorm vermoeiend vond ik dat! En O zo moeilijk!!! zij hebben 2 u in die winkel staan passen. nu, ik hab nogal kleine handjes en vingers dus stond een smallere ring mij beter, mijn vriend stond dan weer veel beter met een breder exemplaar. met gevolg? geen enkel normaal paar te vinden die een smalle (vrouw) en een brede (man) had. na 40min hadden we daar onze keuze gemaakt! een mooie gouden ring met een brilliant van 4mm en 18karaat. perfect voor mij en mijn vriend!!!! maar... de prijs was voor het damesmodel 1015€ en 760€ voor het herenmodel, onze mond viel haast open.toch maar niet dus! nu hebben we een witgouden ring gevonden van aurodesign voor 760€ voor beide ringen en ook met een brilliant. zijn wij nu zo apart om niet zo'n dure ring te nemen? hebben jullie dit ook meegemaakt met de keuze van jullie ringen? als ik hoor van familie die hebben ringen gekocht van 100 tot max 300€. nu weet ik niet goed wat te denken, of het goed was die te nemen of toch nog goedkoper of toch duurder te gaan...

Sanne
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 423

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik1-12-2008 18:20:51

Hey Sanne,

Je moet eens kijken op de site van Wim Meeussen. Hij ontwerpt zelf trouwringen en ik vind ze persoonlijk heel mooi (smaak verschilt natuurlijk). De kans is heel groot dat wij daar onze ringen gaan bestellen. Als je hem mailt stuurt hij je zijn catalogus met alle prijzen erbij en je hebt daar toch al hele mooi dingen voor 450 euro (zeker als je geen hele brede wilt).

Veel succes nog!

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik1-12-2008 18:46:45

Daar geef je zelf aan wat je zelf wil.
Wanneer hebben je familie de ringen gekocht? Want de goudprijs is enorm gestegen he...
Wij hebben titanium ringen van aurodesign, die zonder korting 500 euro kosten.
Ik zou zelf nooit ringen kunnen kopen van 2000 euro per paar. Ook al zegt iedereen: die zijn wel voor heel je leven he. Ik geloof niet dat de iets goedkopere ringen niet een hele leven meegaan...

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Ilse
21-3-2009
 Meld misbruik1-12-2008 18:50:58

Hoi Sanne,

ik ken je probleem. Mijn vriend is landbouwer en heeft ook hele grote handen. Ikzelf heb maar kleine, fijne vingers. Wij zijn zeker op zes plaatsen gaan kijken. Ik ben ook erg geschrokken van de hoge prijzen. Uiteindelijk hebben we gekozen voor ringen van het merk Siebel - Insième. Via hun website kan je een brochure aanvragen. Het is een Nederlands merk en ze zijn dus 'maar' 14 karaat. Ach niemand die dat ziet hoor. Wij zijn er erg tevreden mee. Wij betalen +- 600 euro, voor twee ringen, in het damesmodel zit zelfs een kleine brilliant. Het herenmodel is iets breder als het damesmodel en past bij ons beiden perfect.

Groetjes en nog veel succes!

ps: beslis zeker niet te snel, je ringen moeten nog je hele leven mee!

s
1-6-2007
 Meld misbruik1-12-2008 18:51:00

Wij hebben ringen van Wim Meeussen. Je moet natuurlijk wel van zijn stijl houden, maar in dat genre vond ik zijn ontwerpen echt de mooiste!
Wij hebben voor de twee ringen 1100 euro betaald. Ik had 1 klein diamantje.

Waar je ook aan redelijke prijzen ringen kan bestellen is bij Fede di Oro. Dat was onze tweede optie. Daar maken ze naar mijn mening gewone klassieke eenvoudige ringen.
Het leuke aan dat bedrijf is dat je heel veel aan je ring kan kiezen, dus ook de dikte! Volgens mij is het daar mogelijk dat jij een fijne ring van 3-4mm neemt en je toekomstige een bredere mannelijkere ring van 7 mm. (ik zeg maar iets)

Persoonlijk vond ik dat de ringen wel iets mochten kosten. Ons oorspronkelijk budget was zelfs 2000euro, maar 1100 was dus genoeg.
Tenslotte wil je die ring heel je leven dragen!
Ik was nu wel geen heel typisch bruidje. Kleding vond ik minder belangrijk, terwijl dat nu net iets is waar heel veel bruidjes aandacht aan besteden. Ik ook, maar mijn soldenjurk van 370 euro (K. Tilley) was ook goed.
Maar ik vond het stom om een jurk van 1500 euro te kopen voor 1 dag en dan te letten dat het ringbudget van 500euro niet zou overschreden worden. Ik redeneerde omgekeerd dan wat ik hier vaak lees.
Dus als jullie die (te) dure ringen echt heel heel heel mooi vinden en je kan het betalen zou ik dat precies doen.

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik1-12-2008 19:16:49

Hoi Sanne

Bij ons is dit ook een hele zware bevalling geweest. Niet zozeer om ringen te vinden in de goede maten maar gewoon de materiaalsoort. Ikzelf zag het liefst geel goud maar mijn partner was daar niet zo voor te vinden. Hij ziet het liefst titanium. Enfin, we hadden nog wat oud goud liggen en wilden met dat oude goud onze trouwringen laten maken. Bij dat oud goud zat ook de trouwring van mijn overleden vader en ze konden ons niet garanderen dat dat goud in onze ringen zou verwerkt worden. Dus dat idee werd ook al afgevoerd. Na een tijdje verder te hebben gekeken op het internet, ben ik op een avond terecht gekomen op de website van een edelsmid/goudsmid/juwelier. Die man had toch wel mooie dingen en originele op zijn website staan dus hebben we dezelfde avond nog een afspraak gemaakt om eens langs te gaan. En nu, een dikke 2 maand verder zijn onze ringen klaar en mogen we er nog voor de feestdagen omgaan. En ja, het zijn handgesmede titanium ringen geworden :-) We hebben voor beide ringen 750 euro betaald en in mijn ring zitten 5 briljantjes. Wil je ook eens naar de website gaan: www.juwelenarnaud.be . Als je op het tabblad trouwringen klikt, de eerste foto zijn onze ringen :-)
Nog even meegeven dat we een treinreis van een dikke 3 uren hebben gemaakt maar het was zeker en vast de moeite waard.

Groetjes en nog veel succes met het vinden van jullie trouwringen.

Véronique C.

Sanne
22-8-2009
 Meld misbruik1-12-2008 19:25:45

ja, dat had ik ook, van ik doe mij kleed maar 1x aan... ik zou er ook geen 3000€ kunnen aangeven hoor al moet ik mijn kleed niet zelf betalen ik vind toch niet dat mijn ouders 3000€ moeten ophoesten. Ik vind wel dat het AF moet zijn maar de prijs hebben we beperkt. wij hebben die ringen van aurodesign genomen in witgoud en 2 kleine briliantjes. 760€ voor de ringen en 1200€ voor kleed, schoenen, juwelen, lingerie. das toch nog redelijk vermoed ik? zijn ook juist op het punt een huisje te willen kopen mar jah budgeteren en alles op zijn tijd zeker?

s
1-6-2007
 Meld misbruik1-12-2008 20:57:19

Oeps, ik had erover gelezen dat jullie nu toch jullie keuze hebben gevonden dat beter in het budget past.
Ik had daarnet precies totaal ernaast geantwoord. Sorry.
Alle, nu beetje antwoorden op de vraag. :-)

Je moet daar niet over nadenken of het goed was om die te nemen? Wat familie vinden? Is het niet te duur? Is het niet goedkoop?
Je moet doen wat jullie goed vinden en jullie hebben met z'n twee'tjes ringen gekocht van 760euro.
Denk alleen maar aan het goede en stop met twijfelen. Ik weet het: makkelijk gezegd.
Ik kan dat ook niet altijd goed, gedachten naast me neerzetten, maar bij ons huwelijk heb ik dat echt gedaan.
Wij hebben heel veel traditionele dingen laten vallen en aparte dingen gedaan. Daar krijg je hier en daar wel rare vragen of blikken over, maar als je met een grote smile antwoord dat je dat zo op die manier graag wilde, dan snappen ze dat meestal wel.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik2-12-2008 6:42:55

ik vind persoonlijk dat je niet het goedkoopste moet nemen. het is ten slotte het enige wat overblijft van je trouwdag!

Ann
21-2-2009
 Meld misbruik2-12-2008 9:00:37

Ik vind dat je vooral moet kijken naar wat je mooi vindt. Wijzelf houden helemaal niet van goud. Dus onze ringen zijn in titanium. En of je ring nu 500 of 2000 euro kost, ze gaan echt wel even lang mee hoor!

Lien
23-5-2009
 Meld misbruik2-12-2008 9:01:58

wij hebben onze ringen bij Fede di Oro besteld. Ze zijn van een verschillend setje, maar ze passen toch samen. De ring van mijn vriend is geel goud met een beetje wit goud, de mijen is volledig in wit goud. De zijne is dik, de mijne dun. We hebben gewoon onze zin gedaan, want daar draait het toch om?

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik2-12-2008 9:44:08

weet je wat nog het beste is? Het bedrag van je ringen tegen niemand zeggen. En als je er content van bent, straal je dat wel uit.
Bij ons weet bijna niemand hoeveel onze ringen kostten, en dus ook geen goedbedoelde raad gekregen...

Het belangrijkste is dat jullie ze mooi vinden!

Barbara
21-3-2009
 Meld misbruik2-12-2008 11:57:44

Wij hebben ook ringen van Wim Meeussen, en op 20 minuten hadden we ze gekozen :)

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik2-12-2008 13:42:30

Hey Sanne,

Wij zijn onze ringen gaan kiezen in de diamantwijk in Antwerpen, daar hebben ze superveel ringen die je kan combineren uit verschillende setjes.
Ik koos eentje met een diamantje en mijn verloofde een eenvoudige, beiden goud.
Wij betalen voor ons setje (inclusief graveren) 350 euro!

Scheelt echt veel in prijs want we hadden ook ongeveer die ringen gezien in een juwelenwinkel hier in de buurt en daar vroegen ze het dubbele!!!

Groetjes

Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik6-12-2008 19:28:26

Amai dat is idd een hoog bedrag. We hadden eerst een klassiek model op het oog. En op de site van de classics zie je naar hoe je je ring samenstelt (breedte, dikte en dus hoeveelheid goud). We hebben er nu van 6mm breedte en 2,4mm dik en bij mij zit er nog een diamantje in, we betalen 1300 voor alles, maar eigenlijk was dit ook wel meer dan we in ons budget voorzien hadden

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...