TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Heidi
13-9-2008
|
3-12-2008 8:56:37
Ik heb het risico genomen maar ben helaas niet zwanger getrouwd. Wij waren wel al langer bezig voor een kindje voor dat ik gevraagd ben, en toen wilden we ook alleen maar een pauze van 2maanden inlassen zodat ik zeker niet hoogzwanger zou zijn. Als jullie wens echt groot is zou ik niet wachten, wij wachten nu al 1,5 jaar...
Groetjes Heidi
|
|
Kirsten
9-5-2009
|
3-12-2008 9:04:14
hoi Sarah,
ik begrijp wat je bedoelt, maar ik wil echt niet zwanger zijn op mijn trouwdag of in de aanloop ervan. Ik klink misschien negatief, maar stel dat je een miskraam hebt (wat jammer genoeg in de 1e 3 maanden geen uitzondering is) vlak voor je trouw... Verder kun je ook niet op voorhand weten hoeveel last je zal hebben van zwangerschapskwaaltjes. Ik wil tijdens mijn (eventueel toekomstige) zwangerschap ook geen extra stress hebben, en eigenlijk wil ik ook van beide afzonderlijk genieten... Ik zou persoonlijk wachten tot na je trouw, die blijkbaar toch niet zo heel ver meer is, maar da's mijn idee natuurlijk...
groetjes Kirsten
|
|
Tiffany
14-8-2018
|
3-12-2008 9:06:18
Hey,
wij zitten met het zelfde... Het is niet makkelijk, wij trouwen in mei en zou stoppen januari-februari met de pil maar gisteren kreeg ik van een collega te horen dat zij van de eerste maand al zwanger was! Een andere collega na 5 maanden... Ik ben ook niet van de magerste maar je kan snel aankomen op een 2-tal maanden hebben ze me gezegd en ik zie dat niet zitten omwille van mijn kleed dat héél prijzig is en de eventuele symptomen... Wij staan zo hard in twijfel dat ik ook niet weet wat we moeten doen...
Groetjes Tiffany 20 mei 2009
|
|
Inge
24-4-2009
|
3-12-2008 10:41:01
Hey,
Ik ben vorige week gestopt met mijn pil en wij trouwen in april. Ik zou het fantastisch vinden als ik op onze trouwdag kan aankondigen dat we een kindje verwachten! Ik heb wel gewacht zodat we nog op huwelijksreis kunnen in mei, voor ik 6 maanden zou kunnen zijn. Om al die kwaaltjes maak ik me niet zo druk, dat hoort er nu eenmaal bij. En je moet het zo bezien, je bent nog druk bezig met de trouw en dan zijn die eerste maanden zo voorbij, want geef toe, voor mij zijn 9 maanden lang wachten. Ik heb al zo lang moeten wachten, als het aan mij gelegen had was ik 3 jaar geleden al getrouwd en bevallen. Het mag nu een beetje vooruit gaan. Wie weet zijn we wel meer dan een jaar bezig, ze zeggen toch dat dat tegenwoordig meer de regel dan de uitzondering is. Ik hoop natuurlijk van niet, want ik denk dat dat vreselijk is. Ik ben ook van mening als je er klaar voor bent, moet je er voor gaan. @ Heidi: Ik wens jullie snel een succesvolle maand! Wie weet zien we elkaar binnenkort op een babyforum! ;-)
Groetjes, Inge 25/04/2009
|
|
Evi
30-5-2009
|
3-12-2008 10:57:41
Ik deel de mening van Kirsten en zou wachten tot na de trouw en het risico niet nemen. Als alles goed en vlot verloopt is het natuurlijk een leuke gedachte dat je daar met drie staat ipv met twee. Maar wat als je verzwaard, wat als je misselijk bent, wat als je heel veel last hebt van acné? Bovendien moet je zoals kirsten rekening houden met eventueel miskraam (komt veel voor in eerste maanden), je mag ook niets drinken op je eigen feest, je zal laaste weken last hebben van stress wat ook slecht is voor de baby. In mijn opinie te veel risico's voor de mss paar maanden vroeger zwanger zijn.
|
|
Liese
9-5-2009
|
3-12-2008 11:01:48
Hoi Sarah,
ik sluit mij aan bij Kirsten, maar als je écht niet langer wil wachten en bereid bent om de ongemakken erbij te nemen, dan moet je ervoor gaan vind ik. Persoonlijk zou ik nooit al voor de trouw stoppen met de pil omdat ik op mijn trouwdag echt geen last zou willen hebben van al die kwaaltjes (en dan heb ik het nog niet over de gewichtstoename en de kans op een miskraam). Bovendien heb ik zoiets van: wat maken die paar extra maanden uit? Ik wil mij eerst concentreren op de trouw en daar ten volle van genieten, en dan op een zwangerschap. Maar zoals gezegd: dat is allemaal persoonlijk, je moet gewoon je gevoel volgen.
Groetjes,
Liese 09/05/2009
|
|
Ellen
23-5-2013
|
3-12-2008 11:18:49
Ik ga zelf terug starten met nuvaringen aangezien ik niet zwanger wil zijn. Het zou mij vreselijk lijken niet meer in mijn droomjurk te kunnen passen omdat ik zwanger zou zijn. En een lekker glaasje champagne dat moet je dan ook jezelf ontzeggen. En dan spreken we nog niet over alle kwaaltjes die je zou kunnen hebben..
Groetjes
Ellen
|
|
Kim
12-9-2009
|
3-12-2008 11:37:58
Hoi,
Bij ons net hetzelfde. Wij waren eerst van plan voor de trouw te stoppen met de pil, maar gaan dit uitstellen tot na de trouw. Vooral omdat ik enorme zenuwpees ben en wat bang ben dat dit niet ten goede gaat komen voor de baby. Ik zou het mijzelf nooit vergeven moest ik mijn kindje verliezen daardoor. Dan heb je nooit mooie herinneringen aan je trouw. Plus er zijn vaak vrouwen die zoveel mogelijk moeten rusten voor hun zwangerschap en met een trouw in het vooruitzicht is constant platliggen helemaal niet evident. Nu heb ik wel twee dingen om naar uit te kijken: Getrouwd zijn met de liefde van mijn leven en de moment dat ik byebye pil kan zeggen!
Groetjes Kim 12-09-2009
|
|
Heidi
13-9-2008
|
3-12-2008 12:00:50
wat je eventueel wel al kan doen is stoppen met je pil, om je eerste maandstonden af te wachten (eerste echte na de pil), want die kunnen soms ook lang op zich laten wachten. en toch nog veilig vrijen om je lichaam wat beter te leren kennen. Vergeet wel niet dat je je maandstonden eventueel kan hebben op je trouwdag en huwelijksreis... dat was mijn grootste angst, maar is niet uitgekomen... gelukkig...
hei inge: ik hoop het van harte dat we elkaar snel terug zien op een babyforum...
Groetjes Heidi
|
|
Inneke
19-9-2009
|
3-12-2008 12:56:46
Ik denk dat jullie vooral moeten doen waar jullie je het beste bij voelt. Niet iedereen is de eerste maanden misselijk ed. Ik ben tot op heden nog steeds niet gevraagd maar wij hebben al wel afgesproken dat ik ongeveer 2 maand voor de trouw stop met mijn pil. En dan zullen we het wel zien.
Veel succes !
|
|
sanne
25-7-2009
|
3-12-2008 13:03:56
Ten eerste moet je uiteraaard doen wat jullie het liefste willen. Als je echtniet meer wil wachten... Ik zou persoonlijk het risico niet nemen. Het idee dat mijn kleed niet meer past, dat ik opgezwollen rondloop, misselijk ben, acne heb, en al de rest.. nee, liever wachten dan. Ik moet er wel bij zeggen dat ik en mijn vriend totaal nog geen zin hebben in kinderen. Dus voor mij is makkelijk praten èh...
|
|
Katleen
1-8-2009
|
3-12-2008 15:14:04
Ik kan me voorstellen dat je niet te lang wil wachten om aan kindjes te beginnen. Wij zouden graag nog een derde hebben (hebben nu al twee dochtertjes) maar ik ben terug met mijn pil gestart toen we ons verloofden. Ik wil absoluut niet zwanger zijn op onze trouwdag. Van de eerste twee was ik echt mààndenlang groen van misselijkheid, moest overgeven van gelijk welke geur(zeep, waspoeder, parfum, alles was genoeg om over m'n nek te gaan :-) ). Ik zou echt niet kunnen genieten van mijn dag als ik zo ziek zou lopen, maar da's gewoon mijn persoonlijke ervaring.
De meeste van mijn vriendinnen hebben meer geluk en zijn nooit een spatje misselijk geweest.
Veel plezier op je trouwdag en succes met het zwanger worden!
|
|
Stefanie
20-9-2008
|
3-12-2008 18:12:08
Ik was 14 weken zwanger op mijn trouwdag (20/9). Ik voelde me gelukkig niet ziek, voelde me super en je zag nog niet dat ik zwanger was (al was mijn jurk een maatje groter omwille van een grotere boezem ;-) ).
Het maakte onze dag extra speciaal, met ons 3tjes getrouwd. Onze fotoreportage was heel persoonlijk, met af en toe zijn handen onopvallend op mijn buik. Terwijl dat het voor ons heel veel betekent...
Ik kreeg ook veel commentaar van vrouwen die nooit zwanger wilden trouwen hier op het forum, omwille oa van hun uiterlijk... Ok als je ziek zou zijn, dan raad ik dat niet aan al weet je dat niet op voorhand. Maar ik heb er geen spijt van gehad, integendeel... Ons liefdeskindje, ons zoontje (waar mijn man al zo trots op is), was er die dag bij. (Ik had de maand voor mijn zwangerschap wel een spontaan miskraam, dus misschien was mijn geluk daarom nog iets groter en zat ik minder in met de minkantjes?)
Geniet er van!
|
|
Severien
|
3-12-2008 19:03:57
Ik zou het je afraden. Waarom niet gewoon wachten tot na de trouw, of zoals hieronder vermeld ten minste veilig vrijen.
Ik ben ondertussen zwanger en ben in mei getrouwd. Awel ik ben blij dat de twee niet samen zijn gegaan. Ik geniet nu 100% van mijn tijd met zwanger zijn, daar zou het organizeren van een trouw niet bij passen.
Ik kon op 3 maand niet meer in mijn kleren. Niet dat ik dik ben geworden maar mijn borsten en buik groeiden nu eenmaal snel.
Ook ga je tijdens je trouw niet ongestoord kunnen genieten van het eten: geen glaasje wijn/champagne, geen vis, geen rauwkost, en de lijst van 'verboden dingen' kan zo lang zijn als je zelf wilt.
Trouwens ik had last van misselijkheid en acne. Dat wil je toch niet op je trouw? Ok, niet iedereen heeft er last van, maar niemand weet hoe jij er op zal reageren. Ook moet je de vermoeidheid niet onderschatten. Tijdens de eerste 3 maand viel ik om 9 uur al in slaap op de zetel.
Bon, een hele epistel. Het is je eigen beslissing natuurlijk. In ieder geval veel geluk ermee!
|
|
Kathy
23-5-2009
|
3-12-2008 21:27:36
Sarah,
Wij wilden al heel lang trouwen, maar het was er nog niet van gekomen. Toen ik deze zomer 12 weken zwanger was, bleek dat het al een maand dood was en heb ik het moeten laten weghalen. Door ons verdriet heen zijn we nog meer tot het besef gekomen hoe graag we elkaar zien en wat we betekenen voor elkaar, en daarom ons besluit om te trouwen. Nu wilde ik onmiddellijk weer zwanger worden, maar mijn verloofde wilde liever wachten om mij te sparen. Stel dat er weer iets misloopt, daar mag je eigenlijk niet aan denken, maar toch, ik dacht ook niet dat mij dat zo overkomen. En ook weet ik uit mijn vorige zwangerschap (van mijn zoontje dan, die nu al 4 is) dat de eerste 3 maanden, serieus vermoeiend zijn. Maar toch, voor mij is het is de ultieme romantiek: trouwen als je zwanger bent. Dus als je dat echt wilt, doe het gewoon. Je kleed zullen ze wel nog kunnen aanpassen en zo'n vaart gaat het niet lopen, toch niet op 3 maanden. Ik had bij mijn keuze van kleed wel vermeld aan de verkoopster dat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn. Ik heb een bustier en ze zei me dat de baleinen die erin zitten rond je buik gemakkelijk kunnen verwijderd worden.
En voor ons, wij gaan lekker een nieuw baby'tje maken op de huwelijksnacht, als er nog een nacht zal zijn. Dat is ook een leuke gedachte (van de vorige zwangerschappen was ik onmiddellijk zwanger, wat zelfs de dokter niet geloofde)
Veel succes met je keuze
Groetjes,
Kathy
|
|
Patricia
14-2-2009
|
4-12-2008 8:57:46
En nog iets waar je rekening mee moet houden: als je stopt met je pil, dan kan je toch niet op voorhand weten wanneer je regels terug 'normaal' zijn? Hte kan toch altijd zijn dat ze in het begin wat regelmatig zijn, en stel je nu voor dat je je regels hebt tijdens je trouw (of op huwelijksreis). Ik snap wel dat het kriebelt, maar ik wil alles een voor een doen. Dan heb je sowieso geen potentiele 'probleempjes' en kan je 2 maal genieten van alles.
|
|
Kim
1-8-2009
|
5-12-2008 13:25:51
Als je daar zin in hebt moet je er gewoon voor gaan. Ik heb zelf en dochtertje van een half jaar en zou ook graag binnen een paar maanden voor een tweede kindje gaan. Dat wil zeggen dat ik dan ook zwanger zou zijn op mijn trouwdag. In het begin kan alleen misselijkheid en moeheid je een beetje parten spelen, maar als je dan 3 maanden ver bent, is het ergste van misselijkheid meestal voorbij en anders bestaat er nog altijd medicatie die je tijdens je zwangerschap mag nemen.Ik zou dus zeker het risico nemen! Er is niets mooier dan mama zijn. En wat als je het niet doet en nadien ben je toch zwanger en je hebt bijna van niets last? Dan ga je er waarschijnlijk spijt van hebben... Gewoon voor gaan, als er toch probleempjes moesten zijn, zijn die dan ook nog op te lossen. Veel plezier!
|
|
Vanessa
21-3-2009
|
5-12-2008 17:50:45
Hoi, Ik zie dat je al heel veel antwoorden hebt gekregen, toch wou ik dit nog even zeggen. Ga ervoor! Ik trouw in maart en we zijn nu al 2 jaar aan het proberen voor een kindje, ik zou niet liever willen dan dat ik op mijn trouwdag zou kunnen vertellen dat ik zwanger ben. Ik wens je veel succes in je huwelijk en het moederschap. Groetjes Vanessa
|
|
Veerle
10-5-2008
|
9-12-2008 14:55:00
Hey
Ik wou ook nog even reageren. Ik ben in mei dit jaar getrouwd en heb in januari ook getwijfeld om te stoppen met de pil. Uiteindelijk het risico niet genomen en achteraf toch wel blij. Ik ben ondertussen 23 weken zwanger en de eerste vier maanden heb ik me echt niet "gelukkig zwanger" gevoeld. Ik had heel veel last van mijn darmen, vermoeidheid en misselijkheid. In mijn kleed had ik nog wel gepast denk ik. Maar het idee dat ik me op de trouw en de huwelijksreis niet happy had gevoeld, dat zou ik echt jammer gevonden hebben. Ik heb natuurlijk geluk dat ik onmiddellijk na de huwelijksreis zwanger ben geraakt. Je moet natuurlijk zelf beslissen of je het risico wil lopen maar ik ben achteraf gezien toch blij dat ik gewacht heb.
Groetjes,
Veerle 10/05/08
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|