Terug naar overzicht
Dk weet niet of je hier iets mee bent maar dit heb ik als evangelie gekozen: Jezus was met zijn vrienden op wandel. Hij wilde alleen zijn maar de mensen bleven Hem volgen, overal waar Hij heen ging. Voortdurend stelden ze Hem vragen, zo ook over het huwelijk. Hij luisterde aandachtig en sprak dan: “De schepper van hemel en aarde, van zon en maan, van bloemen en vogels, van dieren en mensen, heeft man en vrouw aan elkaar gegeven. De man, de vrouw, beiden zullen hun ouders verlaten, ze zullen zich aan elkaar hechten en de band die hen samenhoudt, de sterke band van de liefde, zal door geen mens verbroken worden. “Wat God derhalve verbonden heeft, mag een mens niet scheiden.”Zo sprak Jezus en zijn woorden maakten de mens stil. groeten Vanesssa
wij hebben omdat we niet gelovig zijn maar een stuk uit een evangelie van matheus gebruikt maaar de pastoor zal het wel herkennenGelukkig ben je als eenvoudig blijft, niet enkel in uiterlijke dingen, maar ook in innerlijke. Gelukkig ben je als je iets kan betreuren, want dan komt er ook een tijd dat je blij kan zijn. Gelukkig ben je als je vriendelijk en goed bent, want dan ligt heel de wereld voor je open. Gelukkig ben je als je eerlijk bent, want daar kan je alles mee bereiken. Gelukkig ben je als je wat voor een ander overhebt, Want dan zullen ze ook voor jou wat overhebben. Gelukkig ben je als je verwonderd bent over dingen rondom je, Het mooie in de wereld, in elkaarxxx Stephanie
wij hadden gekozen voor Matteüs 6,25-34. Ik wil mij nu niet moeien he, Stephanie, maar als alle 2 niet gelovig bent, waarom trouw je dan eigenlijk voor de kerk?