TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
funfoto
|
8-12-2008 11:32:09
|
|
Nele
10-10-2009
|
8-12-2008 11:44:55
Ik heb dit weekend Tiramisu met speculoos gegeten. Superlekker!!
Als voorgerecht: misschien iets als kaaskroketten (ipv de veelgebruikte garnaalkroketjes)... Ik moet toegeven dat je in de meeste menu's vooral vis als warm voorgerecht vindt, samen met pastei-achtige vleeswaren...
Groetjes Nele
|
|
Lindsey
13-6-2009
|
8-12-2008 12:31:19
Hallo collega-bruidje
Ik herken jouw probleem... bij ons is het net hetzelfde. Wij lusten ook geen vis of schaaldieren. Zelfs de zo geliefde scampi's komen bij ons niet op ons bord. Zelf hebben wij ondervonden dat het alleen maar een probleem is bij het voorgerecht en misschien een ietsiepitsie bij de aperitiefhapjes. Nu is het bij ons zo dat wij als voorgerecht voor de klassieke garanalencocktail hebben gekozen, het enige dat mijn ventje lust, voor mij vragen we dan wel iets anders ( kaaskroket, koninginnehapje,...) Voor het bruidspaar kunnen ze bij onze feestzaal een uitzondering maken. Natuurlijk de mensen die je voor de feest vraagt eten dan wel wat de pot schaft! Je kan niet alles hebben hé. Ik denk dat je het probleem wel best bespreekt met de kok.
Veel geluk!
|
|
sarah
17-5-2008
|
8-12-2008 12:33:12
lekkere kalfszwezerikken???? beikes...
|
|
Laetitia
19-12-2008
|
8-12-2008 13:30:43
wij hebben trio van pasta als warm voorgerecht :-) greetz
|
|
Anne
|
8-12-2008 15:32:55
Ik veronderstel dat kikkerbilletjes geen optie zijn voor jou? Misschien een kipsalade dat is koud en warm (kip wordt dan meestal wel warm geserveerd)
|
|
vanessa
23-5-2009
|
8-12-2008 15:44:21
trio van pasta klinkt volgens mij wel lekker, afhankelijk van wat er dan mee verwerkt wordt van sausjes of dergelijke, als we ergens op resto gaan, kiezen we beiden altijd kaaskroketten, maar dit is zo alledaags overkoment ... dus dit zien we ook niet zitten...
kikkerbillen absoluut ook niet neen :)
wil ook niet iets ander voor ons vragen, wil echt een menu die we zelf lekker vinden ... gelukkig hebben we nog even tijd om er over te denken, verdere tips blijven welkom!!!
groetjes
|
|
annelies
|
8-12-2008 21:47:48
Meloen met gandaham is lekker en fris kan momenteel niet direct nog iets bedenken maar laat het anders wel weten succes nog
|
|
Katrien
5-9-2009
|
8-12-2008 22:31:59
Grappig! Wij zitten met hetzelfde probleem! Ik dacht er zelf aan om ofwel vis/schaaldieren als voorgerecht te kiezen (dus zeker geen hoofdgerecht) ofwel een uitzondering te vragen voor het bruidspaar (ik denk dat mijn verloofde dit laatste zal verkiezen...). Je kan idd nooit volledig goed doen voor iedereen. Bij ons moet je ook een volledige menu kiezen; buffet is geen optie. xxx
|
|
Carolina
1-8-2009
|
9-12-2008 0:16:48
Ik ben ook zo'n viesneus. Ik 2 menu's opgesteld (staan nog niet vast, zijn nog voorstellen) die ik zelf ook lust. (of toch grotendeels)
1e: opwarmertje van de chef (=3mini gerechtjes) cocktail van noordzeegarnalen (krijg ik nog net binnen) mozzarellabolletjes met zongedroogde tomaat italiaanse ham met meloen (de ham is ook weer minder maar ja)
koniginnesoep (kip, bieslook, tomatenblokjes)
parelhoenfilet met seizoensgroenten en aardappelgarnituur (da's mor een kieken hé)
dessertenbuffet: gelegenheidstaart met verse vruchtensalade sabayon - chocolade en vruchtensaus chocolademouse, tiramisu, safraanrijst, bavarois, soezentoren
2e: geen voorgerecht
koniginnesoep
vis en vleesbuffet: (vis is voor de gasten hé) vis: waterzooi van vis en zeevruchten victoriabaars met groentenpuree en sausje van gerookte zalm penne met scampi
vlees: stoofpotje van gevogelte op oosterse wijze parelhoenfilet varkenshaasje
dessert: hetzelfde als hierboven
bij beide komen er 's nachts nog frietjes.
Beide menu's kosten mij evenveel. Bij het buffet is geen voorgerecht om de prijs te drukken. Ik was eerst voorstander om het menu met voorgerecht te nemen. (Het aan tafel geserveerde menu.) Dit verloopt wat rustiger. Maar ik heb dit voorgelegd aan verschillende mensen. Bijna allemaal kozen ze toch voor het buffet. Vaak omdat ze graag vis eten. Er zijn er bij die toch graag wat rondlopen en gaan rondneuzen. Maar ook heb ik de reden gekregen dat er mensen bij zijn met suikerziekte en andere ziekten die dan zelf kunnen bepalen wat ze eten. Bv. meer groenten, minder vlees.
Tiramisu kan inderdaad perfect met speculaas. Wat ook lekker is is appelcake met speculaas.
Ik hoop dat je er iets mee kunt doen.
groetjes, Carolina
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|