Nu Online
Momenteel zijn er 582 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Vinden jullie dat dit kan???

8-12-2008 14:42:17
Dag bruidjes,
ik heb zaterdag mijn eerste proefdrukje gaan laten maken, heel heel leuk maar ik heb er een dresscode opgezet, avondkledij gewenst maar nu zou ik er graag nog een opmerking opzetten dat ik niet van rood hou. Of ben ik dan te brutaal?? Ik hou helemaal niet van rood, niet voor kledij, niet voor bloemen, niet voor m'n interieur, niet voor een auto; ik griezel ervan. Ik zou het dan ook vreselijk vinden als er iemand van mijn genodigden zou komen aanzetten in een rode outfit !!!! Mijn gedachte is : het is mijn dag, ik mag het helemaal naar mijn zin hebben !!!
Komt ook nog bij dat wij alles zelf betalen ! ha ha ha
Of ga ik wat te ver?? ;-)
Nathalie
04/04/2009

Nathalie
4-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 42 | Gelezen: 609

vanessa
23-5-2009
 Meld misbruik8-12-2008 14:53:28

ik heb ook zo'n gruwelkleur; das oranje, nu denk ik niet dat er iemand in't oranje zal toekomen op ons avondfeest ...

rood daarintegen is weeral iets dat je vaker tegen komt in avondjurken ...

maar als ik eerlijk mag zijn, moest ik een uitnodiging krijgen waarop staat dat ik een bepaald kleur niet mag dragen dan zou ik dit er wel wat over vinden ...

voor onze suite-dames heb ik wel duidelijk gezegd dat ik géén zwart en geen volledig wit wil, oranje ook niet maar dit zouden ze zoiezo niet riskeren denk ik

sanne
25-7-2009
 Meld misbruik8-12-2008 14:57:13

voor de suite kan je het vragen, voor de rest van de gasten lijkt het er mij wat over...
maar ja, als jij het echt echt echt niet wil, zet het er dan maar op.
ik zou het vreemd, maar heel erg grappig vinden moest ik een uitnodiging krijgen waar een 'verboden' kleur op staat.

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik8-12-2008 14:58:11

Hoi Vanessa,
wel inderdaad, dat heb ik mij ook al eens bedacht, hoe ik er tegenover zou staan als ik zo'n uitnodiging zou krijgen ... maar evengoed weet ik uit ervaring dat mensen voor niks te betrouwen zijn, vandaar ook mijn dresscode.
Mijn verloofde vind het absoluut kunnen, waarschijnlijk omdat hij weet hoe'n hekel ik er aan heb ha ha ha

Leen
16-5-2009
 Meld misbruik8-12-2008 14:58:26

Ik vind ook dat je kan zeggen tegen suite welk kleur je wenst en niet wenst. Tegen genodigden vind ik dat dit zeker niet kan.

Sheron
2-2-2008
 Meld misbruik8-12-2008 15:02:17

Hey,

Sorry hoor, maar als ik als gaste een uitnodiging zou krijgen met een kleur op die ik niet mag dragen, dan zou ik toch serieus op mijn tenen zijn getrapt... Da is ni echt een thema of zo hé. Dus echt wel niet doen, is enorm grof...

Nog veel plezier met de voorbereidingen,
Sheron

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik8-12-2008 15:04:04

hoi,

Mijn eerste reactie was : kan niet.
Maar als je het op een leuke manier verwoordt zal het misschien wel aanvaard worden.
Als er een thema-feest wordt gegeven en ze vragen om in cowboy te komen, dan moeten de mensen dat ook maar doen.
En eerlijk gezegd : liever "geen rood" dan "cowboy".
Ik bedoel dus maar, als je het op een subtiele, vrolijke maar duidelijke manier kan verwoorden, bvb in de trant van : rood is de kleur van de liefde en die zien we liever niet in haar aanwezigheid ... blablabla
dan zullen de mensen het mss wel aanvaarden.
Hoe dan ook, commentaren zullen er ZEKER volgen, dus bereid je daar alvast op voor !!

Groetjes

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik8-12-2008 15:04:10

Super ! al zoveel reactie; inderdaad, ik zal het aan de suite wel zeggen maar voor de andere gasten zal ik dan maar op mijn tanden bijten.
Je ziet, het is meestal goed om hier zoiets te vragen !!!
Bedankt allemaal !
Nathalie

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik8-12-2008 15:05:36

Tja, ik vind het er toch ook een beetje over...

Niet iedereen heeft trouwens genoeg geld om voor elk feest een nieuwe outfit te kopen, dus gasten die al een rood kleedje hadden liggen dat ze dachten te dragen, gaan daar waarschijnlijk ook niet echt opgezet mee zijn.

Ikzelf ben nogal gemakkelijk van karakter, dus ik zou mij daar niet echt aan storen. Maar ik ken veel mensen in mijn omgeving die dat echt wel grof zouden vinden.

Misschien ben je dan beter af met vb. zwart/wit als kleurcode voorop te stellen? Dat lijkt mij beter dan kleuren te verbieden...

Groetjes
Nele

Anne

Meld misbruik8-12-2008 15:23:08

Grappig, ik heb juist aan iedereen in de suite gevraagd om wél in het rood te komen :) zo zie je maar smaken verschillen

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik8-12-2008 15:29:33

Dag Nathalie, ik ben een beetje (veel) verbaasd van je uitnodiging hoor.
Ik persoonlijk hou erg veel van rood en als iemand van de gasten zich er goed in voelt dan moet die dat kunnen dragen.
Ik hou niet van oranje en van mij mag iedereen in het oranje komen, gasten moeten zich goed voelen en vrij op mijn feest.
Sorry meid, maar ik vind het zelfs arrogant en veeleisend overkomen, je bepaalt toch niet waar een gast mee staat zeker, het is een deel van zijn of haar eigenwaarde. Je klinkt een beetje als een helse bruid.
Voor de rest veel succes en ik hoop dat je me mijn gedacht niet al te kwalijk neemt.
Groetjes.

Cynthia
16-5-2009
 Meld misbruik8-12-2008 15:32:01

Er zijn mensen die enorm goed met rood staan hoor :). Nu tegen de mensen in de suite moet je dat kunnen maken. Ze zijn dichtste familie en vrienden dus ze zullen dat ook wel respecteren, als je het goed overbrengt. Maar voor het hele feest vind k het er een beetje over, niet iedereen koopt ook iets nieuws en ik persoonlijk vind dat iedereen moet dragen wat hij/ zij zich goed invoelt, ongeacht k dat nu mooi vind. Maar uiteraard is dat mijn persoonlijke mening en wie ben ik. Het is jouw dag en jouw feest, dus je beslist. Alvast veel succes ermee, en veel plezier. Laat iets weten wat het geworden is, en als je rood verbiedt, of er zich toch mensen aan gewaagd hebben
bye

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik8-12-2008 15:40:23

Ik vind dit wel een beetje vreemd, maar ja wie ben ik?
De lievelingskleur van mijn man is oranje. Toen ik hem leerde kennen, vond ik dit ook vreemd. Ik kende niemand die dit een echt mooie kleur vindt. Hij had oranje T-shirts en pulls. Als er ergens ook maar een streepje oranje in komt, bv in sportschoenen of een uurwerk heeft het meestal zijn voorkeur. Met de jaren ben ik oranje te beginnen apprecieren en nu vind ik het zelfs mooi. Je kan misschien ook al beginnen wennen aan rood?

Tineke

Meld misbruik8-12-2008 15:54:15

Ik zou het niet doen...de kans dat je mensen beledigd is enorm groot.
Mijn lievelingskleur is roze en als ze tegen mij zeggen dat ik geen roze mag dragen zou ik dat erg vinden.
Nu moet je weten op mijn bruiloft was er een gast in het wit. Ja in het wit! Met kanten afwerking zelfs. Terwijl ik als bruid ook in het wit was.
Maar om eerlijk te zijn, het kon me totaal niets schelen! Mijn dag was perfect en daar heeft die gast in het wit niets aan veranderd. Ik dacht heel even van "zeg waarom doe je dat", maar daarna heb ik er geen aandacht meer aan besteed. Het waren meer de andere gasten die kwamen vragen, "zeg vind je dat niet erg dat zij in het wit is, het lijkt wel alsof ze zelf de bruid wil zijn"...dus ja...
Als er rood is zal dat echt je dag niet verpesten.
Ik kreeg zelfs een migraine aanval en heb moeten overgeven en was 1 uur volledig van de wereld, en toch was het nog de mooiste dag van mijn leven...
Maak je niet te druk om kleine dingen, maar geniet er van!
Succes nog.
Groetjes, Tineke

Marie
13-6-2009
 Meld misbruik8-12-2008 16:34:31

En wat ga je dan nog verbieden?
Mensen met rood haar, mensen die blozen, rode wijn?
Ik vind het eerlijk gezegd nogal belachelijk... en arrogant.

Dat jullie alles betalen doet totaal niets terzake, tenzij je je gasten (= mensen die JIJ op hun gemak moet stellen, niet andersom!) ook inhuurt en betaalt om aan jouw show mee te doen.

In ieder geval nog veel plezier... met of zonder rood.

Lindsey
1-5-2009
 Meld misbruik8-12-2008 17:07:52

Dag Nathalie,

Je bent niet de enige die wenst een kleur te verbieden hoor... Bij mij komt er op de uitnodiging : Blauw is voorbehouden voor de gasten in de suite. Mijn bruidsmeisjes komen namelijk in het blauw en ik zou het super vinden als ze in die kleur de show stelen. Ik had liever ook mijn eigen trouwkleed in het blauw gehad, maar daar is het jammergenoeg niet van gekomen. Maar het hele kleurthema is blauw-zilver.

Dus de reden is helemaal anders, maar het effect is wel hetzelfde.

En ik snap 100% dat je op jouw trouwdag alles perfect wil. Misschien dat je het niet op je uitnodiging kan zetten, maar bijvoorbeeld wel kan laten horen als je je uitnodigingen aflevert, dat je rood echt een lelijke kleur vindt... Gegarandeerd dat de meeste mensen, zeker diegene die je graag hebben, daar onbewust rekening mee gaan houden als ze nog iets nieuws gaan kopen!

Geniet er in ieder geval nog maar van,

Groetjes,

Lindsey

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik8-12-2008 17:24:15

Onlangs zag ik nog een uitnodiging met "all dress is appropriate, but red is reserved for the bride". Dee bruid had namelijk een rode trouwjurk en wilde dus absoluut de enige zijn. Het omgekeerde geval dus.
Naar mijn mening mag je dat voor de suite gerust vragen, en je kan de opmerking misschien eens laten vallen als je met dichte vrienden of familie spreekt.
Maar ik denk dat de meeste mensen zich op hun tenen getrapt zouden voelen als je het op de uitnodiging zet. Of zoals hieronder gezegd in een vrolijk versje, dat kan de pil misschien verzachten?

s
1-6-2007
 Meld misbruik8-12-2008 17:29:55

Ik vind het er een beetje over. Mijn mening, eh.
Ik ben wel altijd een hele grote verdediger van op 'je trouw moet je doen wat jij wil', maar je mag niet verwachten dat iedereen zo meeleeft in je grote dag en naar je pijpen wil dansen. (klinkt harder dan ik het bedoel, maar hopelijk snap je het, ik bedoel het niet slecht)

Melissa
19-9-2009
 Meld misbruik8-12-2008 17:53:14

Als ze tegen mij zouden zeggen dat ik niet in het rood mag komen, zou ik dat net wel doen, lol.

Bij mij mag iedereen komen zoals ze willen. Het is een feest, iedereen moet kunnen feesten en iedereen moet zich goed voelen, en dat doe je in de kleren waar je je het best in voelt. Is dat toevallig iets roods, dan is dat zo. Het belangrijkste is dat je gasten het óók naar hun zin hebben. En als ze dan net dat rode kleedje waar ze het best in staan niet mogen aantrekken...

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik8-12-2008 19:33:46

Ik ben van mening dat je dat idd niet doet.
Lijkt me een beetje puberachtig...:zoals je vroeger absoluut geen roos wilde zien.

je hebt wel veel negatieve posts gekregen :s maar ik geef hen wel gelijk!

veel succes nog!!

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik8-12-2008 19:34:26

Als ik dat zou lezen op een uitnodiging, zou ik denken dat de bruid in het rood is, en dus alle andere kleuren mogen, ook wit...
Dus vraag je even af wat je het ergste vindt...

Katrien
22-8-2009
 Meld misbruik8-12-2008 22:06:28

Je kan ook niemand uitnodigen want dan sta je zeker in de belangstelling! (Want dit is toch het gene wat je hiermee wil verduidelijken)

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik8-12-2008 23:34:07

Oei oei,
wat een negatieve reacties allemaal. We zijn toch hier om de mening van anderen te vragen over ideeën die we hebben. Of dit nu een goed of slecht idee is. Ik heb ook al vaker over iets aan het denken geweest waarvan ik achteraf denk, toch maar niet. Maar daarom moet je toch zo niet afgebroken worden. De vraag was toch of dit te brutaal is? Dit is toch een vraag als een ander. Nathalie denk er nog is over na en doe je zin. Het is en blijft jou dag.
groetjes,
Carolina

Stephanie
4-10-2008
 Meld misbruik9-12-2008 0:54:31

denk dat je daar enkel bij de mensen in de suitte mee ga wegkomen
ik denk niet dat ik mijn gasten zoiets had moeten verbieden want iedereen draagt toch waar ze het mooiste mee staan?
erger vond ik dan weer het fijt dat de vriendinvan mijn man zijn getuige een trouwkleed aanhad
zulke dingen beledigen veel meer dan mensen die hun favoriete kleur dragen

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik9-12-2008 9:00:23

denk je werkelijk dat uw dag verpest gaat zijn als er iemand in een rode blouse komt??

mijn god... ik weet niet eens meer wat de mensen aan hadden op mijn trouw. behalve van mijn moeder en mijn beste vriendin..

dat zie je amper op de dag zelf!

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik9-12-2008 9:20:05

Hoi allemaal, inderdaad, wat een hetze over een simpele vraag, en wees niet bang, ik kan wel wat verdragen dus no hard feelings.
INDERDAAD ik wil dat mijn trouwdag feilloos verloopt(zoveel mogelijk toch) en INDERDAAD had ik ook al gedacht dat er dan mensen zullen zijn die dan zeer zeker iets rood zullen aandoen. Maar zoals Carolina zegt, en ook mijn vraag helemaal had gelezen, was dit maar een idee van mij. 't Staat nog niet op de uitnodiging en 'k ga het er inderdaad niet opzetten, er zal al commentaar genoeg zijn omdat er avondkledij gewenst is. Ik weet ook niet of de uitdrukking helse bruid op mij van toepassing is ... veeleisend ben ik wel maar dat mag ik wel volgens mij op onze trouwdag. Een laatste bedenking; het is inderdaad zo dat er bij thematrouwfeesten waar ik jammer genoeg al ben voor uitgenodigd ben geweest (Sofie bracht dit voorbeeld ook) geen 2 keer word over nagedacht dat het MISSCHIEN niet echt de smaak van alle genodigden is. 't Zelfde geldt voor charleston style, thema gangster enzo ... dus dat ik een welbepaalde kleur spuuglelijk vind zou dan zo erg zijn?? Het fameuze thema van het trouwfeest was dan ook nog inderdaad cowboy en het schitterendste van de zaak was dat IK wel de moeite had gedaan om een cowgirl outfit aan te doen en samen met de bruid (nochtans slechts een kennis van mijn verloofde, geen vriendin van mij, zo goed ken ik haar niet)de enigen waren.
En zoals Sarah besluit, ik ga dat waarschijnlijk niet eens merken op die dag !!!
Veel groetjes van deze helse bruid aan jullie allemaal, evengoed allemaal hels hoor !!! ;-)
Nathalie

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik9-12-2008 9:41:45

Hoi Nathalie en rest,

Ik blijf erbij dat je moet doen wat jij wil.
En sorry voor degenen die dat dan een helse bruid vinden !!!
Trek de lijn door en dan mag je niets meer vragen op je eigen bruiloft.
Raar maar waar, tot nu toe heb ik geen voorkeuren, noch voor de suite, noch voor de gasten, maar dat neemt niet weg dat ik persoonlijk vind dat Nathalie op HAAR trouwfeest best mag vragen wat ze wil.
Ik ben trouwens degene die dat berichtje liet over themafeesten.
Sorry, maar daar zou ik veeeeeeeel meer problemen mee hebben dat dat iemand vraagt een bepaalde kleur niet te dragen.
Dit is inderdaad een forum waarop een MENING wordt gevraagd.
Sommigen hier gebruiken dat precies om hun eigen frustraties op een ander af te reageren.
Dit wil ook niet zeggen dat je het altijd eens moet zijn met iemand, maar er zijn toch wel andere manieren om een boodschap over te brengen...
Ieder zal voor zichzelf wel uitmaken of zij/hij zich aangesproken voelt of niet.

Vandaag de dag is het blijkbaar al abnormaal om ervan uit te gaan dat mensen zich toch iets of wat opkleden om naar een trouwfeest te gaan.
Sommigen zouden nog liever in een kapotte jeans gaan, wel ga dan niet !

Dus Nathalie zet maar gerust "avondkledij" op jullie uitnodiging, wij gaan dat ook doen en als jij je echt niet goed voelt bij de kleur rood, wel zet dat er dan maar bij.
Degene die op zijn tenen getrapt is is degene die meestal zelf de grootste eisen stelt bij een ander...

Groetjes

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik9-12-2008 10:42:16

Toch nog mijn bescheiden mening: ik zou het als gast ook minder moelijk vinden om een kleur uit te sluiten dan om in een bepaalde klederdracht of kleur te moeten gaan! Zelfs al zie ik dan graag rood, ik heb ook nog andere kleren waar ik me goed in voel! In een ludiek tekstje verwerkt, zou ik het best OK vinden. En ik zou er vooral wel rekening mee houden, anders getuigt dat maar van weinig respect vind ik (zulke mensen moeten bij mij niet op het feest komen).
Groetjes, veronique

Annelies
10-8-2007
 Meld misbruik9-12-2008 16:20:37

arrogant en compleet erover!!!!!!! Zoiets doe je gewoon niet. ik vind de dresscode er al serieus over. Ben je nog wel normaal? Avondkledij eisen. Misschien kan je ook de winkel opgeven waar men de kleren moet kopen, dan ben je zeker dat alles is zoals jij het wil

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik9-12-2008 16:31:26

Goed idee annelies, dank je voor je toffe bericht hé
ik ga dit forum maar laten voor wat het is denk ik.
Ik leer ook uit de bruiloften waar ik naar toe ga, en als ik daar zie wat ik zeker niet wil.

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik9-12-2008 16:37:36

hey Nathalie

Reacties zoals hieronder kan je dus zeker in je genodigdenkring ook verwachten. Je ziet duidelijk dat veel mensen daar aanstoot aan nemen.
Je doet wat je denkt dat goed is, maar door mensen dingen te verbieden is de kans groot dat je de stemming al wat drukt en dat mensen met bepaalde vooroordelen van jou naar je feest komen en daardoor de stemming mss wat breken. Hou er trouwens rekening mee dat mensen toch nog altijd hun eigen ding doen. Het is vergelijkbaar met vragen om geen bloemen mee te brengen. Wij hadden dat gedaan omdat we op huwelijksreis vertrokken en die bloemen dan toch kapot gingen en toch hebben we een 7 tal boekets gekregen en 8 plantjes ofzo...
Ik vind dat je enkel kan vragen om een kleur niet aan te doen als je die als bruid zelf draagt. Zoals hieronder al eens werd vermeld. Als bruid is het niet leuk als iemand een hele tenu in dezelfde kleuren draagt. De suite kan je wel kleuren opleggen natuurlijk in die mate dat ze bereid zijn om dure suitekleren te kopen natuurlijk.
Soit het is jullie trouw, dus jullie moet beslissen.
In ieder geval hoop ik dat als het erop aan komt je uw dag niet laat verpesten door een simpele kleur die iemand draagt. Hou dan dit in gedachten: iemand van op dit forum kreeg de ex-vriendin van haar man in trouwkleed op haar feest binnen. Dat is pas om een moord te begaan!
Geniet nog van je voorbereidingen en leef enorm naar je trouw toe, want het is zo gepasseerd!
Groetjes!

Kim
12-9-2009
 Meld misbruik9-12-2008 16:56:18

Hoi,

Ik kan mij volledig vinden in de commentaar van Sofie. Wij allemaal komen hier dagelijks om de mening te horen van andere bruidjes. Wat voor sommigen doodnormaal is kan anderen mss wel anderen storen.
Ik vind nog altijd dat je de meningen in een neutrale vorm moet houden'ik zou dat niet doen voor die en die reden', en sommige uitspraken vind ik er hier ook wel lichtjes over.
We zijn hier toch allemaal gewoon om elkaar een beetje te helpen bij onze voorbereidingen en niet om elkaar de grond in te boren?
Nathalie, ik vind dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als rood je echt stoort dan zou ik dit in een leuk tekstje gieten.

Groetjes en nog veel plezier met het plannen
Kim
12-09-2009

Liesbet
31-12-2009
 Meld misbruik9-12-2008 18:04:54

Amaaaaai! Ne mens zou bijna geen vraag meer durven posten op dit forum! Djeezes wat een reacties. 't Is niet omdat je achter je scherm zit en geen persoonlijk contact hebt met elkaar dat je alle beleefdheid moet laten varen he! Mensen abnormaal noemen, dat is er pas over.

Nathalie, als jij je er goed bij voelt om zoiets van je gasten te verlangen moet je dat doen. Mocht ik uitgenodigd worden op je trouw zou ik het hoogstens een rare vraag vinden, maar ik zou er voor de rest geen spel van maken (dit blijkbaar in tegenstelling tot andere bruidjes hier). Succes in ieder geval!

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik9-12-2008 19:17:05

hey,

wil niet meer olie op het vuur gooien, maar vind het er ook over.

Vind het zelf erg om mensen een pak ofzo te laten kopen.
bij ons is het het belangrijkste dat iedereen zich supergoed in zijn vel voelt... tis wel onze dag maar dat wil je delen met mensen die je graag ziet en die neem je zoals ze zijn... al dan niet in het rood.

Wat doe je dan bijvoorbeeld met je beste vriendin die een babbel komt slaan in een rood bloesje? griezelen :-)

lijkt een beetje een trauma :-)

niet slecht bedoeld hoor
groetjes

Sara
12-9-2009
 Meld misbruik9-12-2008 19:17:43

Hoi Nathalie,

persoonlijk zou ik het niet doen, of enkel aan de suite. Niet iedereen heeft dezelfde smaak, sommige mensen staan prachtig met rood, en het zal je feest niet vergallen denk ik. Maar als je er echt zwaar aan tilt, dan doe je dat toch gewoon! Ik zou daar niet lastig van zijn als ik zo een uitnodiging krijg, ik zou het mss wel een beetje vreemd vinden ;-)
Trek je die negatieve reacties niet aan. Sommige mensen kunnen blijkbaar niet een beetje vriendelijk zijn.

Groeten en nog veel succes!

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik9-12-2008 20:10:28

Grappig om al die reacties te lezen! Sommigen gaan er serieus over, maarja :-)
Ik denk eerlijk gezegd dat je die dag geen tijd gaat hebben om je aan rode outfits te storen! Zoiets kan je prachtige dag toch niet verknallen of toch? Ik zou die opmerking er persoonlijk niet opzetten om een antwoord te geven op jouw vraag.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik9-12-2008 23:00:10

Amaai,
35 reacties, das bekan een record denk ik. Ik dacht ik doe er nog maar eentje bij. (ik had eigenlijk al gereageerd)
groetjes,
Carolina

Kim
2-8-2008
 Meld misbruik10-12-2008 12:16:16

Ook hier nog even mijn mening.
Sommige reacties vind ik er ook inderdaad over! Iemand zomaar arrogant noemen, dat kan er bij mij niet in op een stom forum waarop je de mensen niet eens persoonlijk kent.
Nathalie, ik kan begrijpen dat je je stoort aan een bepaalde kleur, maar als je alleen al kijkt naar de reacties die je hier allemaal krijgt (zeer uiteenlopend) dan zal dat zeker niet anders zijn als je dit toch op je uitnodiging zet.
Ben je bereid om aan iedere gast die een reactie geeft hierop, telkens opnieuw je "verhaal" uit te leggen? Ik kan mij voorstellen dat je tegen dan toch al behoorlijk wat stress zult hebben, zonder je te moeten bekommeren over wat mensen je vragen? (en reacties gaan er sowieso komen).
Anderzijds, vind ik het ook behoordlijk veeleisend (sorry). Ik ben zelf in de zomer getrouwd en kan mij zelfs niet meer herinneren wat de mensen aan hadden. Je ziet het op dat moment echt niet hoor.
Nu moet ik zeggen, een goede vriendin van mij trouwt volgend jaar. Ik heb een kleedje dat ik voor de trouw van een familielid had gekocht en was van plan dat ook naar die trouw aan te doen. Als op de uitnodiging zou staan, liever niet in het rood komen, en de reden is niet dat zij zelf in het rood is, zou ik persoonlijk wat op mijn tenen getrapt zijn. Om budgetaire redenen (aankoop huis) kan ik mij geen nieuw avondkleed veroorloven... Dus dan zou ik wel met een probleem zitten. En ik denk dat er misschien nog wel mensen zijn die mij hierin kunnen volgen.
Dat je vraagt om avondkledij aan te doen, daar kan ik nog enigzins inkomen (in jeans op een trouw pas echt niet), maar de kleur daar kan ik me minder in vinden.
Groetjes
Kim

W.
28-8-2010
 Meld misbruik10-12-2008 13:12:51

Hallo Nathalie,
ik kan begrijpen dat je in volle voorbereiding van je huwelijk wil dat alles perfect is en zoveel mogelijk zaken in de hand wil houden. Maar ik denk dat je je in dit geval wat laat meeslepen in jouw drang naar de perfecte huwelijksdag. Ik zou een dergelijke opmerking dan ook niet op mijn uitnodigingen zetten. Ik denk dat je al van een succes zal mogen spreken als 90% van jouw gasten zich aan de dresscode zal houden en dus in smoking en avondjurk zal arriveren. Ik zou zeggen knijp een oogje dicht als iemand in die griezelkleur komt opdagen en geniet ten volle van het feest en het gezellig samen zijn, want daar draait het tenslotte om. En dat sommige mensen hier bot reageren, zegt meer over hen dan over jou.
Vele groetjes en nog veel succes!

Elly

Meld misbruik10-12-2008 15:49:55

ik vind dat dat kan !! het is jou dag en als je zo een afkeer hebt van de kleur rood wil je die niet zien op jou speciale dag.

joke
25-4-2009
 Meld misbruik10-12-2008 16:22:18

nathalie,

ik heb helemaal geen probleem met je stelling maar het enige wat je indachtig moet is, avondkledij= smoking voor de heren en dus ook voor de suite, dat wil zeggen dat als je suite 's namiddags een kostuum aan heeft, ze voor het avondfeest moeten wisselen naar een smoking voor de dresscode en de etiquette.Voor de dames betekent avondkledij avondjurk kort of lang.
Stadskledij= kostuum voor de heren en verzorgde kledij voor de dames.

Ellen
12-9-2009
 Meld misbruik10-12-2008 18:41:29

Misschien moeten we een twee aparte forums maken: eentje voor beleefde bruidjes en eentje voor de rest. :)

Het is maar een vraag hé, dames. Relax!

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik14-12-2008 12:01:52

Hey,

Ik vind dat je dit niet kan doen. Zelf draag ik ook nooit rood, maar op onze trouw was er iemand uit de suite met een rood kleed aan. En zij stond er prachtig mee.

Mensen kopen nog altijd zelf hun kledij en moeten het in de eerste plaats zelf mooi vinden.

Groeten,

Gerlinde

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info