Terug naar overzicht
heyDinsdag hebben wij onze eerste afspraak thuis bij ons met onze moreel consulente. De dienstverlening is gratis, ze komen bij jullie op huisbezoek. samen stellen jullie de viering samen. er wordt dus een grote inbreng van het koppel verwacht. Je kan ook beroep doen op Ann Verlinden van het Moment. deze vraagt wel een bijdrage. indien je meer info wilt, na dinsdag kan ik je wel helpen misschien. mail me gerust. fluffybeest@hotmail.com
Hoi LeenOok wij zaten in hetzelfde schuitje. Hadden gepraat bij het centrum morele dienstverlening maar het klikte daar niet 100% (en dat vond ik toch een voorwaarde). Ook was de weerstand van onder andere onze grootouders heel groot, om een gekke reden maar zij beschouwden 'de vrijzinnigen' als een sekte. Hun reacties maakten het er niet leuker op. We hadden er al geen zin meer in. Nu gaan we helemaal zelf iets in mekaar boksen, met de info die we bij het centrum morele dienstverlening hebben gekregen. Bij dit centrum werd ook veel eigen inbreng verwacht, zij praten enkel de stukjes aan mekaar, dus waarom zou je het niet zélf in mekaar steken? Veel origineler. En zelfs als het mislukt, heeft dat nog zijn charmes, vind ik. Mijn getuige leidt de ceremonie, en ik heb vrienden+ouders gevraagd ook hun inbreng te doen. Ik zie het compleet zitten, maar ik zou wel iemand als 'leider' nemen die je goed kent en die durft spreken voor groep.Veel succes nog!xxxElke
Trouw je met Rent-a-priest ook niet voor de Kerk? Dus niet vrijzinnig...