Nu Online
Momenteel zijn er 321 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kousenband

9-12-2008 21:22:22
Hallo bruidjes,

Brr, nog maar 172 dagen te gaan. Het nadert met rasse schreden en er moet nog zooooooooooooveel gebeuren.

Kan iemand mij de 'ware' toedracht uitleggen van de kousenband? Als ik me niet vergis, wordt daar dikwijls iets speciaals mee gedaan op het huwelijksfeest (door de mannen naturllijk).

Alvast bedankt.

Barbara

Barbara
30-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 975

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik9-12-2008 22:38:01

Wat ik al heb gehoord:

- mannen bieden (geld) om kleed van vrouw omhoog te laten gaan en vrouwen om het omlaag te laten gaan. De man die net bood als de kousenband zichtbaar is, mag die zonder handen gaan afdoen bij de bruid
- de bruidegom haalt de kousenband af bij de bruid (zonder handen) en gooit die tussen de vrijgezelle mannen
- kousenband wordt in stukken geknipt en verkocht voor een zakcentje voor het bruidspaar

Nog een traditie is dat je de kousenband van een gelukkig getrouwd iemand krijgt.
Een mogelijkheid is dat je meedoet met: iets nieuws, iets ouds, iets geleends en iets blauws, waarbij de kousenband een onderdeel kan zijn.

Ik heb mijn kousenband de hele dag aangehad, en geleend van een vriendin. Ik heb hem dus gewoon thuis uitgedaan en daarna teruggegeven.
Niemand zegt dat je er iets mee MOET doen he.
Gewoon doen wat je man en jij het leukst vinden.

Groetjes
Heidi
13/09/2008
ps: mijn bruidsboeket heb ik wel weggegooid

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik11-12-2008 10:49:54

Hoi Barbara,

Voor zover het bij ons het geval is :
De dames van de vrijgezellen geven een kousenband cadeau aan de bruid en zij draagt hem dan de ganse dag van het huwelijk.
Tot nu toe hebben wij enkel op de feest "bewijs" gevraagd maar werd de kousenband niet verkocht of zo.
Regio tot regio is dat misschien wel verschillend.

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...