Terug naar overzicht
Wat ik al heb gehoord:- mannen bieden (geld) om kleed van vrouw omhoog te laten gaan en vrouwen om het omlaag te laten gaan. De man die net bood als de kousenband zichtbaar is, mag die zonder handen gaan afdoen bij de bruid- de bruidegom haalt de kousenband af bij de bruid (zonder handen) en gooit die tussen de vrijgezelle mannen- kousenband wordt in stukken geknipt en verkocht voor een zakcentje voor het bruidspaarNog een traditie is dat je de kousenband van een gelukkig getrouwd iemand krijgt.Een mogelijkheid is dat je meedoet met: iets nieuws, iets ouds, iets geleends en iets blauws, waarbij de kousenband een onderdeel kan zijn.Ik heb mijn kousenband de hele dag aangehad, en geleend van een vriendin. Ik heb hem dus gewoon thuis uitgedaan en daarna teruggegeven.Niemand zegt dat je er iets mee MOET doen he.Gewoon doen wat je man en jij het leukst vinden.GroetjesHeidi13/09/2008ps: mijn bruidsboeket heb ik wel weggegooid
Hoi Barbara,Voor zover het bij ons het geval is : De dames van de vrijgezellen geven een kousenband cadeau aan de bruid en zij draagt hem dan de ganse dag van het huwelijk.Tot nu toe hebben wij enkel op de feest "bewijs" gevraagd maar werd de kousenband niet verkocht of zo.Regio tot regio is dat misschien wel verschillend.Groetjes