Terug naar overzicht
heyWij zijn 28 mei 05 getrouwd en hebben de tafels ingedeeld met speelkaarten. Op de tafels zelf hadden wij van die grote kaarten staan (zoals vroeger bij Hoger-lager) en we hebben per koppel dezelfde speelkaart gegeven (gewoon formaat) als ze binnen kwamen. Toen we aan tafel moesten werd er afgeroepen bv: tafel hartenaas. We hebben er veel positieve reacties op gekregen.Veel succes en geniet er van
Dit hangt veel van jullie interesses af, vind ik. Wat ik heel leuk vind (aangezien we allebei filmfans zijn) is per tafel een toepasselijke film / serie kiezen en dan de begintune van de film / serie laten spelen als de mensen van die tafel binnenkomen.Op een trouwfeest waar we recent naar toe gingen, was de bruidegom van beroep tuinarchitect. Daar waren alle tafels naar een bloem genoemd, de genodigden kregen een kaartje met de naam van de bloem op. De namen van de bloemen werden dan afgeroepen.
Wij zijn er nog niet 100% uit, maar we gaan waarschijnlijk de tafels noemen naar verschillende gebouwen in Monschau, waar mijn ventje mij ten huwelijk heeft gevraagd. Op de kerstmarkt. Onze tafel is dan das Roten Haus, want daarvoor is 't gebeurd. :-) Als de mensen binnenkomen moeten ze hun naam zeggen en dan krijgen ze een kleine afbeelding van dat gebouw of die plaats. Als het aperitief gedaan is laten we de DJ waarschijnlijk gewoon bescheiden iets zeggen van het gemmentehuis is nu open, je kan vanaf nu naar het brouwerijmuseum, ... enz. Wij hebben geen gezamelijke hobby en totaal andere jobs, dus ons daarop baseren is wel moeilijk.We hebben ook nog gedacht aan plaatsen in Mauritius - want daar gaan we op huwelijksreis - of verschillende landen, steden waar we al samen geweest zijn.Je kan natuurlijk ook gewoon vrienden, neven en nichten, buren, ... nemen. Tafels indelen volgens kleuren en dan met die kleuren verder iets uitwerken.Hebben ooit al gehad: films, insecten (zij was llerkracht biologie en hij etmoloog of hoe noemt zoiets), gereedschappen (hamer, boor, bouten,...) hij was eigenaar van een doe-het-zelf, foto's van koppel en dan moet je zelf zoeken waar je foto staat, ...Nog een idee voor als je veel tijd hebt: puzzelstukken - de mensen moeten dan zien of de puzzelstukken in elkaar passen (zoals jullie bij elkaar passen ;-) ) om te zien waar hun tafel staat.Mogelijkheden genoeg, je moet er alleen één vinden die helemaal bij jullie past.
Sinds gisteren hebben wij onze tafelindeling gevonden... We gebruiken de prenten van "liefde is..." er zijn er heel wat te vinden via het internet, en wij hebben die eruit gekozen die echt wel van toepassing zijn op ons... Succes nog bij jullie zoektocht !