Nu Online
Momenteel zijn er 276 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ondertrouw

11-12-2008 12:13:36
Hoi iedereen,

Hoe lang op voorhand doen jullie de ondertrouw?
Ik heb er geen idee van hoe ver op voorhand dat moet gebeuren.

Groetjes

Mandy
8-5-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 588

Inge
3-4-2009
 Meld misbruik11-12-2008 12:37:09

hey,

Het tijdstip van je ondertrouw mag je zelf kiezen. Maar moet denk ik minimum twee maanden voor het huwelijk plaats vinden om het huwelijkdossier gans in orde te krijgen.
Mijn vriend en ik huwen begin april en zijn helemaal rond met den ondertrouw. Avond gesprek met een verlovingskoppel en met de pastoor. Gedaan is gedaan en dan moet je er niet meer aan denken tijdens de laatste maanden van voorbereidingen.

Succes!
Inge

Daphne
20-9-2008
 Meld misbruik11-12-2008 12:47:32

Ik denk dat het ten vroegste 6 maanden op voorhand kan en tot 2 weken voor de trouw.

Groetjes,
Daphne

Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik11-12-2008 12:58:58

Jullie spreken over twee verschillende dingen: de wettelijke en de kerkelijke ondertrouw.
Voor de kerkelijke moet je een afspraak maken met de priester.
Voor de wettelijke lig het denk ik vast vanaf 6m tot 2 weken voor het huwelijk. Al kan je in sommige gemeenten je datum al vroeger laten optekenen.

Mandy
8-5-2009
 Meld misbruik11-12-2008 13:04:58

Moet je dat dan speciaal aanvragen?
Mijn vriend is nederlander en we trouwen in Sint Katelijne Waver.
Hij moet dus nog verschillende papieren halen in nederland.
Groetjes

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik11-12-2008 14:38:16

Hey,

Wij trouwen op 8-8-2009 en kunnen in ondertrouw gaan 6maanden en 2 weken op voorhand...dus 26-01/2009...zei die mevrouw van de huwelijken op het gemeentehuis...

groetjes,

Debby
8-8-2009

Arianne
1-8-2009
 Meld misbruik11-12-2008 14:50:05

Je moet hiervoor naar de burgelijke stand van het gemeentehuis. Bij ons staat op de website van de stad welke documenten je moet meebrengen om je huwelijksdossier samen te stellen. Ik neem aan dat jouw vriend een aantal extra documenten zal nodig hebben, ik denk aan een geboorte akte bijvoorbeeld...

Linsey
11-7-2009
 Meld misbruik11-12-2008 19:50:50

@ Arianne

Welke documenten moet je zoal meehebben? We kunnen deze dan klaarmaken voor we naar het gemeentehuis gaan.

Evelien
26-9-2009
 Meld misbruik11-12-2008 21:26:20

Bij ons zorgen ze op't stadhuis zelf voor alle documenten. Ze vragen de geboorteakte zelf op in de gemeente waar we geboren zijn.

Evelien

Fiona
16-1-2009
 Meld misbruik11-12-2008 21:27:58

Hoi Mandy,

Ik ben zelf ook een Nederlandse dus hierbij het lijstje dat uw vriend moet gaan halen in Nederland:

-Geboorteakte (in geboorteplaats maar kunnen ze ook toesturen)(+/- 16€)
-Internationaal persoonsregister (te verkrijgen in stad van laatste woonplaats kan niet op worden gestuurd)(+/- 20€)
-Gewoonterechtgetuigschrift (Geen idee wat het is maar kun je bij het Nederlandse Consulaat verkrijgen of in elke andere gemeente in Nederland)(+/- 20€)

Doe dit ruim op voorhand want al die papieren rompslomt in NL duurt nogal wij hebben op alles op het laatste nippertje kunnen laten doorgaan omdat de papieren uit NL zo verschrikkelijk lang hebben geduurd!

Ook de gemeente doet een achtergrondscontrole dus als uw vriend een strafblad mocht hebben dan wel een 3 weken extra rekenen boven op de gemiddelde maand die je zeker moet rekenen voor de papieren vanuit NL.

Veel succes!
Groetjes,

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...