TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
karen
22-7-2005
|
12-7-2005 22:34:33
Hoi Valerie,
Wij hadden hetzelfde probleem. We wilden de ouders niet aan de eretafel. Ondertussen zijn we twintig discussies verder en jawel, de ouders zitten aan de eretafel. Vrienden aan de tafel zetten is wel leuk maar ook weer zeer moeilijk. Ik heb het zelf ook meegemaakt bij een 'goede' vriendin. Verschillende van de vrienden zaten bij haar aan tafel. Ik (toen vrijgezel) zat aan een andere tafel bij haar broer. Ik was behoorlijk ontgoocheld. En de vriendschap is uiteindelijk verwaterd. Onze eretafel is wel wat groot uitgevallen (15 personen). Eigenlijk op te splitsen in 2 groepjes. Mijn ouders en mijn schoonouders telkens met enkele goede vrienden. En voor onszelf... tussen de maaltijden door lopen wij gewoon rond van de ene tafel naar de andere. En als het feest éénmaal begonnen, zal iedereen wel wat door elkaar komen te zitten. Veel succes groetjs karen,
|
|
Ingrid
21-5-2005
|
13-7-2005 8:20:48
Hallo,
Ook wij zaten met redelijk veel mensen aan de eretafel, maar ik ben blij dat we het toch zo gedaan hebben, het was heel tof. In het midden zaten mijn man en ik, naast ons onze ouders. Aan mijn kant zaten dan de grootouders en de getuigen (ik ben enig kind, dus geen broers of zussen). Aan de kant van mijn man, zaten zijn broers en zussen en aangezien dat zijn schoonbroer getuige was, was dat ook weer snel opgelost.
Ik denk niet dat het verplicht is om je ouders aan de eretafel te zetten, maar het is een mooi gebaar in hun richting, vind ik. Allez, voor mij was het evident dat zij aan de eretafel zouden zitten, maar dat moet je nu voor jezelf uitmaken ;-)
Groetjes, Ingrid
|
|
Barbara
4-11-2005
|
13-7-2005 9:42:15
Hallo,
Wij zullen aan tafel zitten met vrienden, 18 in totaal. Onze getuigen zijn namelijk mijn beste vriendin en Bart zijn beste vriend, en we vonden het zo gek om hen samen met onze ouders aan een tafel te zetten. We hebben het dan als volgt opgelost: 's middags gaan we op restaurant met ouders, broer en grootouders, zodat we toch ook een deel van onze dag "exclusief" aan hen kunnen besteden. 's Avonds zitten we dan naast onze getuigen, met andere vrienden. Dit komt goed uit, omdat veel van onze vrienden mekaar niet kennen, dus niet echt bij een groepje horen dat samen aan tafel kan zitten, dus daarom zit iedereen gezellig bij ons! Afgaande op de reacties die we al gehad hebben, vinden onze vrienden dit heel leuk, ze voelen zich speciaal. En onze ouders vinden het helemaal niet erg! Zij zullen toch veel rondlopen, en de grootouders gaan vroeg naar huis, dus wat heb je er dan aan om bij hen aan tafel te zitten?
Groetjes, Barbara
|
|
Tine
6-8-2005
|
13-7-2005 9:45:48
Wij hebben hetzelfde probleem... onze ouders hebben ook nog geen contact met elkaar gehad, en mijn toekomstige zijn moeder wil zeker niet in de belangstelling staan die dag. Dus... de ouders zitten bij hun broers en zussen, mijn broer en zussen bij de neven en de nichten. En aan onze tafel getuigen en vrienden. Als je eigenlijk nagaat zit iedereen liefst zo... dan is het voor iedereen gezellig. Bij mijn broer was het anders toen hij trouwde. Toen zaten de ouders en grootouders wel aan de eretafel, met als gevolg dat tussen de gangen door... iedereen op een ander zat te kletsen (en dat vind ik ook maar niks). Want met veel tafels heeft niet iedereen tegelijk eten. Ik denk dat het gewoon belangrijk is om te doen waar jullie je als koppel het best bij voelen ! Het is toch ook de bedoeling dat je je overal eens laat zien aan de tafels, dus dan zit je toch best tussen de mensen waar je je hte best bij voelt.
|
|
An
24-9-2005
|
13-7-2005 12:39:08
Je kan nog altijd ervoor een klein etentje bij jullie thuis organiseren voor beide ouderparen. Waarschijnlijk klikt het wel. Ze hebben dezelfde leeftijd en een wereld van verschil ertussen zal er ook wel ni zijn aangezien jij en je partner toch ook samen zijn. Klikt het echt niet, kan je nog twijfelen over je trouw. Uiteindelijk gaan de plaatsen aan tafel enkel maar over het eten. Daarna wordt er gedanst en gaat iedereen wat bij iedereen zitten. Een echte stoelendans. Enfin, een eretafel is echt wel de eenvoudigste oplossing. Wie ga je anders bij jullie aan tafel laten zitten en wie niet. Dan komt het volgende probleem.
|
|
Valerie
3-9-2005
|
13-7-2005 15:31:53
Eerlijk gezegd ann, een etentje voor onze ouders organiseren, dat zie ik niet zitten. We hebben zelfs geen tijd meer daarvoor. Op de schieting gaan ze elkaar ook nog zien en 's middags de dag van de trouw wanneer wij foto's zijn gaan nemen. Mijn schoonouders zouden zich nogal vervelen aan tafel, want mijn moeder heeft nogal een hele andere levensstijl en gedachte dan wij allemaal. Ik zet haar wel bij haar 3 zussen en mijn schoonouders bij hun broers en zussen. Denk, nadat ik al de tekstjes heb gelezen, toch zal kiezen voor vrienden aan tafel.
groetjes Valerie
|
|
Veerle
8-7-2006
|
13-7-2005 20:14:28
Wij hebben absoluut geen ouders aan de eretafel. praktisch onhaalbaar (ronde tafels voor 8 personen, en 4 ouders met partner want ze zijn gescheiden).
Oplossing: onze getuigen (en tevens beste vrienden) en de twee broers en hun vriendinnen van mijn a.s. er ook bij. Precies acht personen en we zullen zeker plezier hebben voor tien.
Alle andere tafels zijn zonder tafelindeling, dus dan zit iedereen bij wie hij wil. Zeer gemakkelijk met gescheiden gezinnen langs beide kanten ;-)
Succes met je beslissing!
|
|
An
24-9-2005
|
14-7-2005 14:42:49
Zo te lezen kom je toch best wel goed overeen met je schoonouders, vraag hen naar hun mening. Zij zijn ouder, hebben meer ervaring en dan voelen ze zich gewaardeerd omdat je het hen vraagt. Als je het zo uitlegt, snappen ze het waarschijnlijk ookwel dat ze niet bij jou aan tafel zitten.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|