Terug naar overzicht
Dag Heidi,Wij hebben zelfs 3 getuigen elk...mijn verloofde heeft 3 "beste maten" en vond het vreselijk om te kiezen, dus hebben wij er nu elk eentje voor de wet en elk 2 in de kerk. Schijnbaar is dat geen probleem want er heeft nog niemand echt raar van opgekeken. Ik vermoed dat je gewoon de namen moet doorgeven bij 't stad en de kerk. Beiden hebben weinig met elkaar te maken. GRoetjes,Amaryllis
hallokes!Mijn 2 broers zijn mijn getuigen.Ze zijn allebei mijn getuigen zowel voor de wet als in de kerkGroetjes,Marie
Ja, dat kan. Geen probleem. Getuige voor de wet moet wel meerderjarig zijn. Voor de kerk is dat niet nodig. En meerdere voor de kerk is normaal ook geen probleem.
Marie, vraagje:Kan dat voor de wet twee officiele getuigen? Mogen die beide hun handtekening plaatsen? Ik dacht dat de wet er maar eentje toestond. Alle, eentje voor de bruid en eentje voor de bruidegom. Maar misschien ben ik fout geïnformeerd of is dat in onze gemeente anders.
Voor de wet mag je elk slechts 1 getuige hebben, voor de kerk meerderegroetjes Kelly
Hey S!een van mijn broers is schepen in mijn gemeente en hij gaat ons trouwen. Mijn andere broer is mijn getuige dus eigenlijk heb ik er voor de wet ook maar 1. Ik heb echter juist naar mijn broer gebeld en hij bevestigt dat je voor de wet maar 1 getuige mag hebben.Sorry voor de misleiding...; het was bij mij inderdaad niet echt duidelijk...X-jes,Marie
Marie,AAAaah, ik snap het. Dat kon ik uit je berichtje niet opmaken. Ik dacht: ai ai, die weet niet dat je maar één getuige mag hebben voor de wet.Maar zo kan het wel natuurlijk. :-)
hey HeidiJe kan perfect voor de wet een andere getuige nemen als voor de kerk.Die twee huwelijk hebben met elkaar niets te zien, buiten het feit dan dat je verplicht voor de wet moet getrouwd zijn, vooraleer je voor de kerk kan trouwen.Je kan dus perfect voor de wet bijvoorbeeld je zus nemen (als die meerderjarig is) en voor de kerk een vriendin (moet niet meerderjaarig zijn).Zoals hieronder vemeld kan je idd maar 1 officiële getuige hebben voor de wettelijke trouwen.Voor de kerkelijk trouw zijn meerder getuigen mogelijk, maar ze vragen er natuurlijk ook geen toneel van te maken :-)Veel succes met de voorbereidingen!