Nu Online
Momenteel zijn er 743 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dilemma huwelijksreis canarische eilanden

12-12-2008 19:48:59
Hey daar allemaal!

Ik zit op dit moment vol frustraties i.v.m. onze huwelijksreis naar de canarische eilanden (rond 4 paril)en hoop dat jullie mij helpen met een beetje de weg tussen de vele bomen te vinden. We zouden graag een all-in hotel hebben met zicht op zee, mooie witte stranden maar toch wat winkeltjes in de buurt.Voorlopig hebben we het volgende nog op ons lijstje staan:
- gran canaria: clubhotel gran canria: dit hotel steek een beetje onze ogen uit maar de prijs vinden we super hoog voorons.
- gran canaria: hotel gloria palace san augustin: dit hotel heeft volgens de beschrijvingen geen zicht op zee.
- Fuerteventura: hotel paraja beach
- Tenerife: clubhotel riu buena vista.

Maar nu onze bemerkingen over de eilanden:
- gran canaria: is dit allemaal niet te toeristisch? Liggen de hotels rustig aan het mooie (?)strand en de drukte pas als je de deur van het hotel verlaat?
- fuerteventura: sommige zeggen hier naartoe te gaan omdat het er rustig is en er mooie witte stranden zijn(maar is dit dan weer niet te rustig?), andere zeggen dat het een stenen strand is en het er véél te winderig is.
- Tenerife: dit eiland kent niemand die ik ken dus weet het hier al helemaal niet wat ik ervan moet verwachten.

Heeft er iemand ervarig met een van de hotels/eilanden? Jullie mogen ook altijd nog hotels voorstellen.... alsze maar aan onze eisen voldoen.

hopelijk geraak ik er door jullie er een beetje uit!!!!

Groetjes

Imke

Imke
4-4-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 1514

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-12-2008 20:13:23

wij zijn op tenerife geweest. ik vond het wel heel commercieel, niet echt een super romantische bestemming wat mij betreft.

wij zijn daar in de jardin tropical geweest. hotel oke, ook zwembad aan zee

je moet eens kijken op www.zoover.nl en je vind alles terug van alle bestemmingen

Sophie

Meld misbruik12-12-2008 21:53:53

hey imke,

ik denk dat iedereen ander over een bepaalde vakantie denkt omdat er veel factoren meespelen... Je kunt vele reacties en gemiddelde scores over hotels en bestemmingen zien op www.vakantiereiswijzer.nl . Als ik op reis ga kijk er altijd naar toe en ik moet zeggen, het klopt (bij mij toch) in grote lijnen. minder positieve zaken als positieve zaken. Er waren natuurlijk ook mensen die klaagden dat er geen 'plasmatv' was dus sommige dingen moet je relativeren.

Ik vertrouw erop... mss kun je ook eens kijken, al is het voor de nieuwsgierigheid.
groetjes

Valerie
5-9-2009
 Meld misbruik12-12-2008 22:38:57

Hey Imke,

Ook wij zitten met dergelijk probleem. WIj trouwen 4 april en willen daarna op "droomhuwelijksreis". Ik nam met heel veel reisbureaus contact op om eens te weten te komen wat de meningen over bepaalde hotels waren...
WIj hadden ook gedacht aan een all-in formule, maar we kregen van verschillende reisbureaus te horen dat een all-in formule niet aan te raden is op de Canarische Eilanden, dat dit ten koste gaat van de kwlaiteit van het hotel - het eten. (en je vindt idd bitter weinig hotels op de Canarische eilanden die een all-in aanbevelen.)
Wij waren toen al van dat idee afgestapt en gingen voor half pension...

Kwestie van de eilanden gaven zo goed als alle reisbureaus Gran Canaria en Tenerife aan als aanrader. Ook naar het klimaat toe, is het op de andere twee eilanden kouder.
Maar wij zijn er nu nog totaal niet uit... We kennen iemand die als job verschillende hotels bezoekt en daar verslag over uitbrengt. We vroegen ook eens haar mening... Zij wist ons nu te vertellen dat het weer op de Canarische eilanden niet echt super is in april. Zij is daar al eens rond die periode geweest en weet dus uit ervaring dat het weer lelijk kan tegenvallen.... Ik weet niet of dat voor jullie een belangrijke
factor is. Maar ik zou het toch jammer vinden als het geen warm weer is op onze huwelijksreis. Da's voor ons één van de vereisten...
Wij zijn dus ook nog volop aan het afwegen... Misschien dat we naar Egypte op huwelijksreis gaan... We luisteren eens naar wat ze ons aanbevelen.

Het hotel dat door vele reisbureaus aanbevolen wordt is de Grand Anthelia. Onze kennis beaamde dit ten volle.
Ik weet nu wel niet wat jullie budget is....

Ik geef je alleszins als raad om hier en daar navraag te doen over de hotels. Reisbureaus hebben er vaak een percentje op als ze bepaalde hotels boeken... Dus is niet steeds echt objectief....

Groetjes en succes!
Laat zeker iets weten wat jouw bestemming geworden is. Ben benieuwd. Wie weet doen wij nog ideeën op...

Valerie

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik13-12-2008 6:57:24

ik was trouwens ooit op gran canaria met pasen en heb een hele week slecht weer gehad.

Imke
4-4-2009
 Meld misbruik13-12-2008 8:47:04

Hey daar!

Wij trouwen dus ook op 4 april en ze hadden ons aangeraden om naar de canarische eilanden te gaan omdat het juist de meeste garantie is opgoed weer. Naar egypte en turkije ofzo is voor ons uitgesloten vermits mijn vriend dit niet ziet zitten (te opdringerige mensen). pff weet het allemaal niet meer zene...we zouden graag een suite hebben en een all-in omdat we dit nooit in ons leven doen (of ook nooit nog zullen doen). Onze vakaties bestaan normaal uit met een tent op het vliegtuig stappen en ergens gaan kamperen. jaja... het gaat nog weleven duren voordat we eruit gaan geraken denk ik....

Imke

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik13-12-2008 10:56:02

Hey, ik vind Egypte net iets voor een huwelijksreis, romantisch, schoon weer...
Ben zelf al naar de canarische eilanden geweest en vind dit absoluut geen bestemming voor huwelijksreizen, véél te toeristisch en je komt er altijd wel bekenden tegen, en ik vond ze daar toch ook wel opdringerig hoor!!
Wij denken eraan om naar Cyprus te gaan, in de brochures spreekt me dat het meeste aan tot nu toe.
Je komt er wel uit, veel succes nog!
Groetjes.

cindy
26-6-2009
 Meld misbruik13-12-2008 14:02:39

gran canaria met het hotel lopesan costa meloneras is zeker een aanrader.

Marieke
22-5-2010
 Meld misbruik13-12-2008 14:50:14

Hey

In april heb je bijna altijd mooi weer op de canarische eilanden. Wij gaan altijd op reis in de krokusvakantie, dus meestal februari en wij hebben nog maar 1 keer slecht weer gehad. En zelfs dan viel het nog meer hoor, gewoon geen 25 graden.
Fuerteventura is een heel mooi land, maar wel erg veel wind. Vooral goed als je van sporten en wandelen houd.
Gran Canaria is ook een heel mooi land.
Tenerife is inderdaad het meest commerciële maar dan ook het grootste land. Je kunt er dan ook het meeste doen, veel meer dingen te bezoeken dan Gran Canaria en Feurteventura.
Maar ik ben zelf al ongeveer 6 keer naar de canarische eilanden geweest en ik moet zeggen, ik vind alle eilanden even mooi.
Ik hoop je toch een beetje verder geholpen te hebben!
groetjes

Marieke

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums