Nu Online
Momenteel zijn er 375 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

opgelet voor verkooptrucs

14-12-2008 0:30:50
Even een waarschuwing voor alle bruiden.
Vorig weekend ging ik voor de eerste keer naar een bruidswinkel. Het Bruidparadijs in Merksem. Ik zal beginnen met het goede nieuws: Ze hebben zonder zuchten 4u met me bezig geweest en me zeker een 30tal jurken laten passen.
Maar dan:De jurken van mijn smaak:romantisch met parels hadden ze blijkbaar enkel in maat 46, gezien ik maat 36-38 heb, hingen die jurken als tenten om me heen.Op de rug werden ze wel vastgespeld, maar ik kon me onmogelijk voorstellen hoe die jurk aangepast aan mijn maat me zou passen.Geen wauwgevoel dus ondanks dat ik de jurken best wel mooi vond.Veel getwijfel dus. Ik vroeg dus of ik nog eens met mijn schoonmama mocht langskomen.Geen enkel probleem maar ik moest wel 50euro betalen om 2jurken opzij te houden.Eens de jurk verkocht, kan die zogezegd niet meer besteld worden en het zou toch wel heel spijtig zijn als je jurk net verkocht is.Achteraf gezien was dit een knap staaltje van manipulatie, maar geloof me op het moment zelf sta je daar vol emotie jezelf te bekijken in de spiegel, je af te vragen of het wel DE jurk is en ja dan denk je niet helder meer.Die 50euro zouden ze in mindering brengen als ik de jurk kocht...eens de kassa gepasseerd, bleek dat ik 150euro extra moet betalen om het kleedje in mijn maat naar de winkel te laten komen en dan ben ik verplicht het kleed te nemen.Ik moet dus een kleed kopen waarvan ik niet weet hoe het me staat.
Totaal ontmoedigd en me in het nauw gedreven voelende, ging ik terug naar huis..dit moest een mooie dag geweest zijn...als een prinses jurken passen en de jurk van mijn dromen vinden. Gelukkig kon ik diezelfde middag ZONDER afspraak terecht bij Jagré.Een heel lieve verkoopster zag dat ik twijfelde en raadde me aan om een ander keertje terug te komen.In tegenstelling tot het bruidsparadijs waren de jurken hier wel in een normaale maat(40-42)wat een heel ander gevoel en uitzicht geeft bij aanpassen!
De jurken konden ten allen tijden besteld worden.Ze gaf me een kaartje met de namen van de jurken die ik gepast had. Ondanks mijn herhaaldelijke vraag bij de vorige winkel, kreeg ik dit niet.
Ik ben ondanks de negatieve ervaring toch teruggegaan met mijn schoonouders, ik had tenslotte 50euro moeten betalen en toen bleek dat mijn kleedje ineens 1620 euro kostte terwijl de 46 die ik aanhad slechts 1220 euro kostte!Maat 38 heeft minder stof en parels nodig dan maat 46 en toch is mijn jurk veel duurder!!!!!
De verkoopster die zogezegd verveeld zat hiermee, schoof me gauw een pasje toe (zonder dat iemand het mocht weten) dat ze hadden uitgedeeld op een beurs waardoor ik 10% korting zou hebben...Mooi gebaar!Maar weerom pure manipulatie en gepoush want de geldigheidsdatum verstreek de volgende dag!!! En dan moeten jullie weten dat ik pas trouw 10/10 en dus nog een zee van tijd heb om mijn droomjurk uit te kiezen!
En dan heb ik nog niet gezegd dat ze kwam aandraven met schoenen in mijn maat en lingerie terwijl ik die helemaal niet wou..
Bij bruidsparadijs -voor mij bruidshel!- zien ze me nooit meer terug!
Ze hebben 50euro van me gestolen, maar ik heb wel mijn lesje geleerd!Ik laat me niet meer bedotten door hun verkoopstechnieken.
Volgende week ga ik passen bij het bruidshuis en ook daar hebben ze me gezegd dat jurken ieder moment kunnen besteld worden en ze het ganse seizoen blijven hangen. Dus bruiden, laat jullie niet wijsmaken dat er zogezegd maar één jurk is en je dus snel moet beslissen.
Inge

Ludo
10-10-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 688

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-12-2008 3:13:42

Amaai, das niet plezant. Wij zijn daar ook gaan kijken. Meer dan drie kwartier hebben wij daar staan wachten en ronddraaien maar geen kat dat de moeite deed om ons te helpen. Zelfs nog geen goeiedag kon er af. Ik ben het toen ik collère afgebold. Dat was blijkbaar dan toch zo'n slecht idee nog niet.
groetjes,
Carolina

Heidi
4-7-2009
 Meld misbruik14-12-2008 10:52:52

Hoi, vind dit héél spijtig voor jou! Die 50 euro zou ik nooit betaald hebben, je trouwt pas over 2 jaar! Ik zou het hierbij niet laten bij die winkel hoor. Ronduit schandalig!!! Je bent eigenlijk nog véél te vroeg voor je kleedje, ik zou al rondkijken en pas een kleedje kopen uit deze collectie in september als er solden op zijn. Dan kun je mss ook al kijken voor de collectie van 2010. Zeeën van tijd!
Véél succes nog! Groetjes.

Kathleen
16-5-2009
 Meld misbruik14-12-2008 11:18:25

Ik denk dat Inge bedoelt dat ze op 10 oktober 2009 trouwt... en ze heeft wel nog tijd om een jurk te kiezen, maar sowieso is het beter om nu te kiezen...
De collecties komen steeds binnen sept/okt. Nu heb je dus nog bijna een volledige keuze... ipv te wachten tot bv. maart...

Maar idd, wij zijn in het Bruidsparadijs geweest voor een bruidegomskostuum... ook niet tevreden... de helft van kostuums kon niet besteld worden... hoe raar is dat? dan moet je toevallig geluk hebben met de maat die zij hebben hangen en een paskostuum nemen...

Ludo
10-10-2009
 Meld misbruik14-12-2008 11:47:23

Ik trouw inderdaad op 10/10/09, ik heb dus nog even tijd...ze hebben me aangeraden bij Jagré om ten laatste maart mijn jurk te bestellen.

natascha
12-9-2009
 Meld misbruik15-12-2008 8:57:17

Hoi

Misschien een negatief berichtje.
Ik zou misschien toch een beetje opletten met de maten, wat jij normale maten noemt.
Niet iedereen heeft de perfecte maten, en sommige zijn hier heel gevoelig voor
Gelukkig zijn er zaken die maatj 46 hebben.

Nog heel veel succes met je zoektocht.
Groetjes
Taschke

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik15-12-2008 11:28:41

Toen ik bij het Bruidsparadijs langsging had een collega mij gewaarschuwd dat ik duidelijk moest zeggen dat ik nog rondkeek en heel zelfverzekerd moest overkomen, want anders proberen ze alle mogelijke verkoopstrucs!
Ze hebben mij wel een klantenfiche opgemaakt met de jurken die ik mooi vond, en die heb ik trouwens elders aan veel lagere prijzen gezien nadien! (tot wel 300€ verschil!)
Ik had er gewoon de indruk in een "industrie" binnen te stappen. Ze hebben er misschien alles, maar je instinct zegt direct op te passen net omdat ze alles hebben.

Doe maar rustig aan met je zoektocht en laat je niet opwinden door de verkoopsters, je hebt er van alle slag en je zult zeker en vast zowel goede als slechte ervaringen nog opdoen.
Plus, de nieuwe collecties zijn dit jaar een pak romantischer, dus je zal zeker je gading nog vinden!
Veel geluk ermee!

aurelie
12-5-2009
 Meld misbruik18-12-2008 12:23:05

Amai, wat is dat allemaal bij diene winkel?
Ik ben gaan passen bij couture maxim, boetiek Liliane Claes en Boetiek Lief.
Nergens heb ik moeten betalen. Want bij Boetiek Lief had ik zelfs een kleedje laten afkomen om te passen omdat ze deze niet hadden. Dat was allemaal geen probleem!! Uiteindelijk heb ik toch nog een ander kleedje genomen.Die deed zelfs de moeite om een haltertje te maken aan mijn kleed, en ze deed ook juweeltjes aan: dat geeft meteen een ander zicht.
Ben er echt content van. Wat een geluk dat ik niet naar het bruidsparadijs ben gegaan want ik dacht daar ook naartoe te gaan i.p.v. naar Boetiek Lief!!

Nog veel succes in uw zoektocht.

Peggy

Meld misbruik25-12-2008 9:15:11

hoi Inge
het is daar inderdaad schandalig hoe ze met de bruidjes omgaan. Als ik in u plaats was liet ik die 50 € gewoon vallen en de slechte herrinering hieraan ook. Ik heb zelfs een proces tegen hen aangegaan. Toch zou ik u aanraden om een afspraak te maken bij Le Chapeau in Antwerpen. Daar zijn ze super lief en heel attent naar onze wensen als toekomstige bruidjes. Zij zijn van mening dat een kleedje kiezen een speciale dag is met veel emoties.We worden daar echt in de watten gelegd.
Nog veel succes en volg vooral uw hart
Groetjes

Vicky
3-7-2010
 Meld misbruik21-1-2009 16:07:27

Hei Inge,

Ik ben afgelopen zaterdag ook bij het bruidsparadijs geweest. Vooraf had ik hen een mailtje gestuurd om te vragen of ze de volledige collectie van Leijten Creations hadden. Omdat ze dit bevestigd hadden, ben ik er dus naar toe geweest. Wat bleek toen ik daar kwam, hadden ze de jurken van Leijten die ik wou passen niet meer en ze konden ook niet meer besteld worden. Ik had al direct zo'n gevoel van tja nu ben ik hier voor niks naar toegekomen.

Uiteindelijk na 2u passen, gelukkig had ik wel een zeer vriendelijke verkoopster, kwam ik wel bij een mooie jurk uit. Ik heb deze ook opzij laten leggen voor €50. Het zou volgens hen een jurk zijn van Brinkman Bruidsmode. Omdat ik nu toch aan het twijfelen ben en geen foto heb van de jurk, wou ik op de website van Brinkman de jurk nog eens bekijken. Alleen het rare is dat ik die jurk daar niet in hun collecties terug vind, zelfs niet in de collecties van 2008, 2007 of 2006. En dat vind ik toch wel héél raar. Je zou toch denken dat die jurk op hun website terug te vinden zou moeten zijn?

Heb nu ondertussen met Brinkman zelf contact genomen om hen te vragen of zij misschien een foto hadden en of ze sowieso héél hun collecties op de website plaatsen, en wat blijkt zij kunnen de jurk met het artikelnummer dat ik van het bruidsparadijs gekregen heb, niet terug vinden. Zij zouden contact opnemen met het bruidsparadijs, maar heb hen tot hier toe nog niet terug gehoord.

Normaal gezien als ik de jurk wil bestellen, moet ik nu voor zaterdag een eerste voorschot van €700 betalen.
Maar ik denk dat ik ga afhaken en naar andere winkels ga, dan heb ik wel die €50 verloren, maar liever dat dan veel geld te betalen voor een jurk die misschien geen originele Brinkman blijkt te zijn.

Het was wel een mooie jurk en ze stond me ook wel héél goed, dus wat dat betreft vind ik het wel een beetje jammer, maar als ik al de verhalen lees die hier de ronde doen over het bruidsparadijs, ga ik precies toch ook liever naar een andere winkel.

Groetjes
Vicky

Vicky
3-7-2010
 Meld misbruik21-1-2009 16:07:31

Hei Inge,

Ik ben afgelopen zaterdag ook bij het bruidsparadijs geweest. Vooraf had ik hen een mailtje gestuurd om te vragen of ze de volledige collectie van Leijten Creations hadden. Omdat ze dit bevestigd hadden, ben ik er dus naar toe geweest. Wat bleek toen ik daar kwam, hadden ze de jurken van Leijten die ik wou passen niet meer en ze konden ook niet meer besteld worden. Ik had al direct zo'n gevoel van tja nu ben ik hier voor niks naar toegekomen.

Uiteindelijk na 2u passen, gelukkig had ik wel een zeer vriendelijke verkoopster, kwam ik wel bij een mooie jurk uit. Ik heb deze ook opzij laten leggen voor €50. Het zou volgens hen een jurk zijn van Brinkman Bruidsmode. Omdat ik nu toch aan het twijfelen ben en geen foto heb van de jurk, wou ik op de website van Brinkman de jurk nog eens bekijken. Alleen het rare is dat ik die jurk daar niet in hun collecties terug vind, zelfs niet in de collecties van 2008, 2007 of 2006. En dat vind ik toch wel héél raar. Je zou toch denken dat die jurk op hun website terug te vinden zou moeten zijn?

Heb nu ondertussen met Brinkman zelf contact genomen om hen te vragen of zij misschien een foto hadden en of ze sowieso héél hun collecties op de website plaatsen, en wat blijkt zij kunnen de jurk met het artikelnummer dat ik van het bruidsparadijs gekregen heb, niet terug vinden. Zij zouden contact opnemen met het bruidsparadijs, maar heb hen tot hier toe nog niet terug gehoord.

Normaal gezien als ik de jurk wil bestellen, moet ik nu voor zaterdag een eerste voorschot van €700 betalen.
Maar ik denk dat ik ga afhaken en naar andere winkels ga, dan heb ik wel die €50 verloren, maar liever dat dan veel geld te betalen voor een jurk die misschien geen originele Brinkman blijkt te zijn.

Het was wel een mooie jurk en ze stond me ook wel héél goed, dus wat dat betreft vind ik het wel een beetje jammer, maar als ik al de verhalen lees die hier de ronde doen over het bruidsparadijs, ga ik precies toch ook liever naar een andere winkel.

Groetjes
Vicky

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info