Nu Online
Momenteel zijn er 325 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vervolg moeder getuige

14-12-2008 12:50:14
hallo allemaal,

ik weet niet of jullie het je nog herinneren maar een 3tal weken terug postte ik een berichtje over de moeder van mijn vriend zijn getuige die me heeft aangevallen.
awel, gisteren heeft het een staartje gekregen.

even opfrissen: heeft mij aangevallen dat ik bjorn afpak van haar zoon, dat ze nooit nog prive is met mijn vriend omdat ik er altijd bij ben, dat ze twijfelt aan mijn oprechtheid,dat ik iemand ben die hem zou kunnen bedriegen en dat ze niet naar het huwelijk ging komen omdat ze er niet achter staat....

enfin. gisteren komt ze haar exuseren wat ik ongelofelijk tof vond. ik zeg "zand erover, exuses aanvaard". ze stak het allemaal op den drank en op spierontspanners...
blijkbaar moet ze zo over mij denken want anders zeg je zo dingen niet.
alles ging goed tot op het moment dat ik zei dat bjorn eigenlijk meer haar exuses verdiend. toen is ze het afgebolt en gezegd dat ze zich niet ging exuseren voor 20 man.

10 minuten later krijgt mijn vriend een sms van zijn getuige" zijn madam, ik dus, moet haar wa inhouden en normaal doen tegen zijn ma."

die kerel komt binnen en nadien, om de lieve vrede zeg ik dat het zo niet bedoeld was en blablabla.
hij vind het al chic van zijn ma dat ze haar exuseert, ze is verdorie 20 jaar ouder dan mij... hoe moet ze zich wel niet gevoeld hebben??

ik zou van hem moeten bellen naar zijn ma en zeggen dat het allemaal zo niet bedoeld is, het goedmaken dus. en aja, ik moet ze ook uitnodigen voor den trouw (weet nu niet of hij receptie of feest bedoeld) maar dat doet er niet toe.
bjorn en ik waren al akkoord gekomen dat da mens dus niet komt naar receptie.

ik was zo van mijn melk dat ik zei dat ze niet komt naar den trouw. daarop: als mijn ma niet komt naar den trouw dan kan ik bjorn zijn getuige niet meer zijn.

straf he, heb hem gezegd dat hij dat maar in zijne maat zijn gezicht moet zeggen en als da echt zo is dat hij dan maar eens goed moet nadenken over hun vriendschap.

enfin...

wordt vervolgd. lijkt misschien banaal voor anderen maar jullie medebruidjes snappen dat he.

ben vrij koel tov het gebeuren, ga mijn vriend steunen in al wat hij beslist maar wil niet kontlikken en weet niet of die kerel nog te vertrouwen is als getuige.

Wat is voor jullie eigenlijk een getuige? wat betekent die in functie van het huwelijk?? in functie van de vriendschap???

mercikes he

ellen
4-7-2009
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 461

katelijne

Meld misbruik14-12-2008 14:06:56

amaai amaai, das wel echt niet tof om mee te maken. Dat zijn zo van die stomme misverstanden die elkaar blijven versterken hé. Ook wel jammer voor je vriend, hij zal dat ook wel nooit verwacht hebben!
Veel succes hiermee, en laat het niet teveel aan jullie hart komen hé,

grtjs

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik14-12-2008 14:10:43

Hoi Ellen

Jongens, jongens jongens toch, waar zijn die mensen allemaal met bezig.
Snappen die dat nu echt niet dat ze met zo'n puberaal gedrag jullie dag naar de knoppen aan het helpen zijn. Ik vind dit zo erg voor jullie en heel egoïstisch van de amokmakers.
Maar je bent niet de enige hoor. Bij ons loopt het ook niet zo van een leien dakje maar ik heb ze verwittigd, wie zich op ons huwelijk niet gedraagt, zet ik eigenhandig buiten, familie of geen familie. Verdorie, naar mijn trouwdag, daar kijk ik al 20 jaar naar uit (ben er 38 en nog nooit getrouwd geweest :-)), en als je een jaar bezig bent geweest met plannen, voorbereiden en al de rest wat er bij komt kijken. Neen ik pik het niet want ik voorzie ook problemen op onze dag. Het gaat zelfs zo ver dat mijn mammie niet bij ons aan tafel zal zitten want als er zich problemen voordoen, kan ze ze direct aanpakken. Ik vind dat wel heel mooi van mijn haar dat ze dat voor ons gaat doen maar ik zal haar toch missen aan de eretafel. Stom hé, maar ja, zo denk ik er over.
Ik kan je maar één raad meegeven, pik hun gedrag niet en verwittig ze, blij of kwaad. Het is jullie huwelijksfeest en een ander heeft het recht niet om dat te verbrodden. En als ik/wij moeten kiezen tussen een gast minder maar geen probs of een gast meer maar gegarandeerd ambras, njah, wij hebben de keus gemaakt en zijn nu ook eens egoïstisch geweest.

Groetjes en veel succes en denk aan de mooie momenten die jullie nog te wachten staan als het wat minder gaat.

Véronique C.
15/5/2009

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-12-2008 14:12:52

hey Ellen

Die moeder van diene gast heeft duidelijk een aandachtsprobleem en hij is het naïef zoontje dat zich door zijn moeder laat opstoken.
Wat heeft dat mensen in godsnaam aan jullie te zeggen? Ik aanvaard al sommige uitspraken van mijn bloedeigen moeder niet, laat staan van een vreemde die maar vindt dat zij even haar mening moet doordrukken.
Maar goed dwaze trienen vind je overal. Probeer er je zo min mogelijk druk in te maken en de dingen niet erger te maken. Probeer haar zo goed en kwaad mogelijk te negeren.
Wat de zoon betreft vind ik zijn uitspraak ongelooflijk grof. 'Als mijn ma niet komt, kan ik je getuige niet zijn'. Iemand die zo een uitspraak maakt voor zoiets debiel, is misschien de functie getuige helemaal niet waard. Ik wil hier helemaal niet stoken, maar mocht mijn getuige dat tegen mij of mijn man gezegd hebben dan kon die het afbollen. Getuige zijn is wel nog steeds een privilege. Als getuige moet je fier zijn dat je gekozen wordt en niet omgekeerd. De bruidegom moet niet content zijn dat die persoon getuige wil zijn. Zo zit het niet in elkaar!
Ik vind het enorm beu dat dergelijke belachelijke toestanden zich voordoen.
Als jij die moeder niet wil vragen, dan vraag je die gewoon niet. Wat heeft dat mens jou te bieden? Ik heb mijn getuige's ouders gevraagd omdat wij die mensen goed kennen en regelmatig op familiefeestjes tegenkomen (mijn man is peter van zijn kindje vandaar...) dus dat is toch weer helemaal iets anders hé.
Maar goed, dat het onnozel is daar komen we allemaal in overeen.
Mijn raad? Laat het nu rusten en probeer het te negeren. De soep zal koelen zonder te blazen zeggen ze wel eens. Probeer je doemp nu wat in te houden in de hoop dat die kakmadam je gerust laat en de vrede tussen jullie en de getuige herstelt.
Als die moeder dwaas blijft doen, maak er dan kortemetten mee. Niemand heeft het recht je zo te behandelen of te domineren.
In ieder geval nog heel veel succes en kijk naar de positieve dingen aan de voorbereidingen!
Groetjes!

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik16-12-2008 19:51:51

hallo allemaal,

bedankt voor jullie reacties.

ben al over de ergste shock geen. kweet van wie het komt...zowel moeder als zoon.

tja, niets aan te doen he. vind het wel jammer voor mijn vriend alhoewel hij ook aangeeft dat hun relatieal een flinke tijd aan het afbrokkelen was.

die kerel gaat vrijdag en zaterdag uit tot een kot in de morgen, terwijl wij eerder gewoon uit eten gaan met vrienden of alleen, gezellige avonden hebben met vrienden (pokeren, spelletjes spelen, etentje)

wij proberen hem zoveel mogelijk te betrekken maar is alleen en blijkbaar staat enkel uitgaan op zijn lijstje.

we zien wel wat het geeft. bjorn wil hem wel zeker niet meer als getuige ook al komt de vriendschap goed.
en ikzelf hoef hem de komende weken niet over de vloer te hebben.

groetjes ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...