Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

feest: kinderen ja of nee

14-12-2008 19:37:54
hey bruidjes (in spé),
ik heb een vraagje. Ik heb altijd gedacht om geen kindjes te vragen voor het feest, enkel onze eigen kindjes, maar die blijven ook niet zo lang. Mijn schoonzus vroeg dit vandaag en ik had de indruk dat het haar niet aanstond dat de kindjes niet konden meekomen. Maar kleine kindjes op een feest, volgens mij zijn de ouders dan ook geen moment gerust en is bovendien het feest vlug afgelopen want de kindjes zijn moe, lastig dus ze gaan naar huis.
Hoe doen jullie dit? Geen kindjes of wel? Of zetten jullie er een leeftijd op?

Groetjes en bedankt

Cindy

Meld misbruik

Reacties: 16 | Gelezen: 643

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik14-12-2008 20:08:51

wij hadden ALLE kindjes meegevraagd en het was een top-feest. We hadden wel een namiddagfeest tot 24 uur. En de kids waren eigenlijk allemaal wakker en niet lastig. We hadden wel 2 kindermeisjes, zodat de ouders de hele dag niet moesten omkijken naar de kinderen.

Hebben hier alleen maar positieve reacties op gekregen

daisy
25-9-2009
 Meld misbruik14-12-2008 20:21:21

hallo,
wijzelf hebben ook 2 kindjes.
die blijven de ganse tijd^op het feest, als we zien dat ze te moe zijn gaan ze met hun tante tintin naar huis.
voor de rest zijn er bij ons alleen maar kindjes tot na de receptie.
iedereen reageerde ddaar vrij goed op , behalve een zus van mij.
awel wij gaan daar zeker geen uitzondering voor maken.
het is ons feest en we doen het zoals we zelf willen

groetjes en nog veel succes met de voorbereidingen
lieven en daisy
25/09/09

Stephanie
4-10-2008
 Meld misbruik14-12-2008 20:37:43

mijn neefje van 6 en nichtje van 3 zijn thuis gebleven terwijl mijn ander bruidskindje van 9 kwam feesten .
maar nog voor het dessert lag dat kleintje van pure vermoeidheid te slapen en omdat de famillie uit limburg kwam en het feest in antwerpen was ,was het niet echt simpel hem even naar huis te doen
altijd rekening houden met de tijden en leeftijden
xxx Stephanie
alleenvanmij@live.be

s
1-6-2007
 Meld misbruik14-12-2008 20:55:16

Wij hebben geen kinderen uitgenodigd op de feest. Nu hadden we ook geen jonge kinderen in de naast familie, dus geen vervelende toestanden omdat we dat niet wensten.
Er was ongevraagd 1 baby van net 1 maand oud en die kreeg borstvoeding. Dus het was ofwel de mama + baby of wel geen van beide.
Een andere mama met baby van 4 maanden heeft er voor gekozen om niet te komen met haar baby. Ook zij gaf borstvoeding, maar zij moesten ook een eindje rijden. Enkel haar man is geweest.

Op de receptie waren kinderen wel welkom.

evelyn
10-7-2010
 Meld misbruik15-12-2008 9:09:08

Hallo,

Wij nodigen de kindjes ook uit van de dichtste familie,maar normaal geizen als je kleine kindjes hebt,neem je die niet mee..Ik spreek uit ondervinding!
De ouders zouden uit zichtzelf moeten weten dat de jkeintjes zo lang niet kunnne stil zitten en wakker blijven..

Groetjes Evelyn

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik15-12-2008 10:19:49

Hoi,

Bij ons GEEN kindjes.
Niet omdat ze niet welkom zijn, maar omdat we willen dat de ouders eens uit de bol kunnen gaan en ik ervan overtuigd ben dat kinderen daar bitter weinig aan hebben.
In onze familie zijn er allemaal samen 15 kinderen tussen 0 en 10 en iedereen weet dat het feest zonder kinderen zal zijn en tot nu toe reageert iedereen super enthousiast !
Uiteindelijk ligt de beslissing bij jullie, maar er komen heus nog wel gelegenheden genoeg waar de kids best welkom zijn EN zich kunnen uitleven.
Denk aan babyborrel, doop etc...

Groetjes

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik15-12-2008 10:28:51

Dag Cindy,
Geen kindjes. Enkel mijn bruidsmeisje maar zij is al 10 jaar dus niet echt een 'kleintje' meer.
Ik zit hier zelfs heel verveeld mee want mijn schoonzus heeft een baby'tje van 6 maanden maar zij vindt het zelfs eens meer dan welkom om hem naar de oma te brengen zodat zij ook mee kan feesten.
Groetjes,
Nathalie

heidi

Meld misbruik15-12-2008 10:32:42

ook bij ons geen kindjes, ook onze eigen kindjes van 3j en 2j gaan na de receptie weg, wij willen uit de bol gaan en het is toch een beetje onze dag, we zullen de kindjes achteraf wel eens goed verwennen, ook wij krijgen negatieve reacties maar het is en blijft ons feest

Evelien
17-10-2009
 Meld misbruik15-12-2008 10:51:19

Hey,
Even een vraagje. Ik wil ook liever geen kinderen op ons feest, maar hoe vermeld je dat? Schrijf je dat expliciet op de uitnodiging, en zo ja, hoe schrijf je dat?? of schrijf je gewoon enkel de namen van de ouders op de envelop en ga je ervan uit dat het dan wel duidelijk is?

Groetjes Evelien

eva
26-10-2008
 Meld misbruik15-12-2008 11:30:36

Is het niet duidelijk uit de aanspreking op de uitnodiging of de kindjes mee mogen komen naar het feest of niet? Wij hebben de uitnodiging geadresseerd aan Mr en Mevr ... als enkel de ouders uitgenodigd waren en Familie ... als de kinderen ook mee mochten komen.
Wij hadden dan wel geen twijfelgevallen. Alle kindjes waren minstens 10 jaar en hebben dus vrolijk mee gedaan heel het feest!

groetjes,
eva

Annelies
17-4-2009
 Meld misbruik15-12-2008 11:45:43

Bij ons zijn er zeker 3 kindjes (van mijn broer en getuige), de kleinste (anderhalf) vertrekt na de receptie en de andere twee (5 en 7) blijven voor het feest. De oudste is mijn metekindje. Onze zaal biedt een kindermenu voor hen aan. Maar we hebben een zaal waar er nog 2 kleine zaaltjes bij zijn. Als ze moe zijn kunnen ze daar lekker warm en rustig op een zetel slapen. Maar hen kennende zullen ze het uit pure sensatie tot middernacht zeker volhouden!
Bij ons zijn kinderen altijd welkom, maar ik weet dat de meeste van onze genodigden ze niet zullen meebrengen om eens een avondje uit de bol te kunnen gaan. Ik vraag wel wanneer ze bellen om te bevestigen of er kinderen meekomen en zo ja welke leeftijd. Zo kunnen we kindermenu's voorzien en als er genoeg kindjes zijn zorgen we voor een kindermeisje om op hen te passen, zodat de ouders rustig kunnen feesten.

Maar het is volledig jullie keuze! Het is jullie dag, en als jullie liever geen kinderen erbij hebben of enkel tijdens de receptie kan dat perfect. Ik ben zelf gewoon dol op kinderen, dus kan ik het niet inbeelden ze te weren op mijn feest.

In mijn ervaring wordt het feit dat kinderen niet gevraagd zijn meestal gemeld wanneer je een telefoontje krijgt om gasten te bevestigen, en wordt het niet zo expliciet op de uitnodiging gezet.
Wat je ook kan doen is de uitnodiging sturen naar Mr. bla en partner. En bij de vermelding van het feest iets zoals "U en uw partner worden verwacht vanaf...". Op die manier komt het ook wel al over dat het niet de bedoeling is dat ze met meer dan 2 zijn.

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik15-12-2008 14:40:34

Hoi,

Bij ons mogen de ouders zelf kiezen of de kinderen meekomen of niet.
Ik heb een neefje en nichtje van 8, en dan nog drie kleintjes die op onze trouwdag 2, 1 en 0,5 jaar oud zullen zijn. Ik denk dat de oudsten wel zullen meekomen en de kleintjes thuis blijven, maar zeker weten doe ik het niet. Wij maken er alleszins geen problemen van of ze er wel zijn of niet.

Maar ik denk wel, als we hadden geweten dat er een 15-tal mogelijke kindjes zouden geweest zijn, tussen vb. 4 en 8 ofzo, dat we dan wel zouden overwogen hebben om ze niet te vragen.
De twee die er nu zullen zijn, da's niet erg. Maar onze zaal is echt niet geschikt voor een grote groep kinderen, en buiten spelen kan waarschijnlijk ook niet (in oktober).

Maar hoe je 't ook draait of keert: jullie zijn degenen die moeten kiezen of er wel of geen kindjes bij mogen zijn. En uitzonderingen maken zou ik al helemaal niet doen!

Veel succes er nog mee!

Nele

SOFIE

Meld misbruik15-12-2008 19:10:28

Hallo,
Wij hebben ook 2 kindjes en zij zullen sowieso op het avondfeest aanwezig zijn. Ze zijn dan 5,5 en bijna 8jaar.
Ook de neefjes en nichtjes en enkele kindjes uit de straat zullen ook tot het einde van het feest blijven. In totaal zullen het er ongeveer een 10-tal zijn.
We zullen een kindertafel voorzien en er zal voor hen ook een kindermenu besteld worden.
We zullen ook op voorhand al een en ander in de feestzaal leggen om mee te spelen (kleurboeken, leesboeken, spelletjes,...)
De kinderen kennen elkaar allemaal en zullen zeker de hele avond met elkaar spelen.
Gezien we zelf kinderen hebben en hen ook op het avondfeest laten, vinden we niet dat de andere kinderen niet mogen mee komen.
Wat de vrienden betreft zullen zij hun kinderen niet meebrengen, gewoon om er nog eens tussenuit te zijn. Maar ze zijn zeker welkom hoor...

grtz
Sofie

SOFIE

Meld misbruik15-12-2008 19:13:50

nog vergeten te zeggen;

mijn ventje zijn jongste broer heeft 2 kleintjes (dan 2.5 en 9 maanden) en heeft al laten weten dat hij hen niet zal meenemen naar het avondfeest. In dit geval omdat ze nog te klein zijn en bijgevolg de hele avond achter hen moeten lopen.
Zo hebben ze er inderaad niets aan, maar de anderen zijn allemaal ouder (4 tot 10j) dus das geen probleem.

grtz

Barbara
10-4-2009
 Meld misbruik16-12-2008 13:54:25

Hoi,
Bij ons enkel kindjes op de receptie...
Op het avondfeest GEEN kindjes... We hebben iedereen daarvan al op de hoogte gebracht meer dan 6 maanden voor onze trouwdatum zodatniemand kan zeggen dat ze geen opvang vonden... Ook wij maken geen uitzonderingen... Ik deel de mening dat het een avond is voor vrienden en familie om zich te amuseren en als je constant weg en weer moet lopen achter je kindje... En zo zal ook niemand "vroeg" naar huis moeten omdat zijn kindje moe is... Tot nu toe nog geen negatieve reacties op onze beslissing gekregen, wel begrip!!
Groetjes Barbara

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-12-2008 14:03:23

Cindy

Het is ongebruikelijk om kleine kinderen voor een avonddiner en feest te vragen.
Meestal laten ouders hun kinderen vanzelf thuis. Bij ons waren kleine kinderen ook NO GO, tenzij het maar om een enkel exemplaar zou gaan.
Niet alle kinderen verstoren daarom de rust, maar ze vragen veel aandacht en zijn rap moe, wat inhoudt dat de ouders ook rap weggaat en jouw feest rapper stilvalt.
Ik zie geen enkel voordeel om kinderen op je avondfeest te vragen, noch voor het bruidskoppel, noch voor de ouders van de kinderen.
Trek je niet aan wat een ander vindt. Er zal wel altijd iemand zijn die het zus of zo wilt, maar het gaat om wat jullie willen.
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info