Nu Online
Momenteel zijn er 612 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwfeest en men hart eens luchten

15-12-2008 20:42:36
Vorig jaar waren met verloofde en ik aanwezig op men nicht haar trouw. Daar werden we niet echt als familie beschouwd ( we zijn maar de eenige familie die ze hebben)maar meer als gewone gasten. Die dag begon met dat ik (verloofde moest nog werken) met de fotograaf moest meerijden naar het stadhuis terwijl haar vriendin en haar vriend mooi mee mochten in de suite wagen (dat was nog niet zo erg)eenmaal aan het stadhuis aangekomen werden we verdeeld getuigen eerst en ouders wat normaal is dan kwam weer de vriendin eerst en die haar ouders ik moest maar wat achteraan bij de fotograaf en nog iemand die men nicht en haar man hun tattoos zette, bij de deur was het zo tegen me het is enkel voor familie en ze wezen me praktisch den uitgang van de zaal. ik vertelde hun dat ik wel familie was. in de zaal vant stadhuis was voor iedereen een stoel voorzien behalve voor me( was toen volop revaliderende van een rugoperatie) na het stadhuis, gingen ze foto's gaan nemen in een park plus een koekske gaan eten. terug de met de fotograaf en de tattooeerder mee in de auto naar de bestemming, in het park werd ik bij geen enkele foto betrokken. Ben me toen ook meer op de achtergrond gaan stellen want begon serieus op men teen getrapt te voelen en om geen ruzie te maken op men nicht haar dag. na de foto's was het tijd voor de receptie daar werd op een bepaald moment moesten de gasten ontvangen worden; daar stond ik weer achteraan de lijn na de vriendin en haar vriend. na de receptie was het feest, daar werd men vriend en ik aan tafel gezet met de thuisverpleegster en de fotograaf. terwijl aan de eretafel al haar collegas zaten. Voelde me toen echt zo van dat ze precies niet wilde dat ik gekomen was maar vraag me dan af waarom me dan uitnodigen. Heb die dag ook geen praat gekregen van haar nog van men meter (met haar collegas en ulder partner stond ze wel te lachen en te praten enzo), van men nonkel wel wat.
Ik trouw deze zomer en ga ze uitnodigen want het is en blijft familie alhe dat vind ik toch. Maar denk wel 10keer na over hoe ze me behandeld hebben op haar trouw. Bij me is een ding zeker aan de eretafel komen ze NIET. maar aangezien onze tafelindeling een grote U is ist zowat dat iedereen aan de eretafel zit vind ik ma swoit. Dus ik zet men nicht meter nokel en neef zowat bij de "onbetantste mensen" van men schoonfamilie, en de ouders van men verloofde zijn getuige. Eigenlijk tussen mense die als ze wat gedronken hebben het varken kunnen uitgangen.
Maar anderzijds denk ik ergens van ik nodig ze niet uit maar dan is er niemand aanwezig van men familie. Ze weten nog niet eens dat ik trouw.Wat zouden jullie doen in mijn situatie of wie heeft zo'n situatie al meegemaakt.

groetjes
sabrina 13/06/09

sabrina
13-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 428

SOFIE

Meld misbruik15-12-2008 21:02:51

hallo Sabrina,

ik vind het jammer voor jou dat je nicht haar enige familie op deze manier behandeld.
Misschien moet je jezelf enkele vragen stellen en het juiste antwoord hierop vinden. (vb. hebben jullie een goed contact, zien jullie elkaar als echte familie?).
Zo komen bij ons tantes en nonkels van mijn ventje enkel naar het dessertbuffet, met die reden dat wij hen nooit horen of zien (of tis op andere familiefeestjes of tijdens de komende feestdagen bij zijn grootmoeder). Als ze er niet tevreden mee zijn, moeten ze maar thuis blijven.
Misschien kan je haar ook enkele uitnodigen voor het dessertbuffet of de receptie. Op die manier was ze toch ook aanwezig op je huwelijk.

Maar ik begrijp je reactie hoor. Het is tenslotte de enige familie (ikzelf heb ook een heel kleine familie tov mijn ventje). En om de miserie en ruzies te mijden zou ik haar ook vragen, maar zoals je zelf zegt, ik zou haar inderdaad ook aan één of ander tafel in een ongelukkig hoekje zetten. Dat ze het ook es goed voelt!!

Vergeet niet; het is jullie dag en jullie kiezen wie jullie er wel/niet bij wensen op jullie grote dag!

grtz.
Sofie
29.08.2009

Veronique
15-5-2009
 Meld misbruik15-12-2008 21:54:07

Hoi Sabrina

Eerst en vooral vind ik het heel jammer voor jou dat je zo bent behandeld geweest.
Mocht ik in jouw situatie zitten dan zou ze van mij geen uitnodiging krijgen. Je kan ze inderdaad op dezelfde manier behandelen zoals ze met jou hebben gedaan maar gaat dat dan geen problemen geven op jullie dag zelf? En als je ze dan toch laat komen, ga je je niet ergeren? Ik weet het, het is moeilijk om de juiste beslissing te nemen (wij hebben ook problemen qua sommige gasten dus ik weet perfect wat je bedoelt) maar hou er rekening mee, je trouwt maar één keer en dat zou ik door niets of niemand laten vergallen, familie of niet.
Ikzelf heb ze verwittigd, wie zich niet gedraagt op onze dag, zet ik eigenhandig buiten. We zijn niet van plan om ons feest (en dus ook van de gasten) te laten verpesten.

Groetjes en succes
Véronique C.
15/5/09

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik16-12-2008 0:17:45

om eens even anders te reageren:
je kan je ook niet laten kennen en ze gewoon 'behandelen' zoals je ze zou behandelen als je geen voorgeschiedenis had met hun trouwfeest.
Je moet niet altijd denken 'poets wederom poets' en als jij je niet zo goed voelde op hun trouw, dan kan je anderzijds net hun wel goed laten voelen op jouw trouw.
Tis natuurlijk te zien welke band jullie hebben, maar verlaag je niet tot hun niveau, maar zie zelf wat je doet...

Rik

Meld misbruik16-12-2008 1:10:01

Zoals hier reeds gezegd, zou ik persoonlijk er niet zo zwaar aan tillen. Collega's waarmee je dag en nacht mee werkt, kunnen soms emotioneler dichter staan dan familie...je bent er constant mee omringt. Onderhou je relaties, ongeacht van je er ook van denkt of omgekeerd. Op een trouwpartij kun je je wel soms wat verloren voelen, wanneer je de meerderheid niet kent, da's normaal.
Blijkbaar ben jij een attentievol iemand, laat iedereen eens zien, hoe jij dit in praktijk doet. Altijd beter dan in wraak of negatieve spiralen te dwalen, dit maakt de wereld om je heen alleen maar minder leuk.
grtz DISCOVIDEO

Nathalie
4-4-2009
 Meld misbruik16-12-2008 9:57:10

Dag Sabrina,
heel vervelend dat je je zo als familie moeten voelen op een trouwfeest waarop je inderdaad toch bent uitgenodigd voor eender welke reden.
Ik heb een soortgelijk familie probleem; mijn neef is een paar jaar geleden getrouwd en enkel mijn ouders waren hierop uitgenodigd. Mijn zus en ikzelf niet, ook al zijn wij met hen wel close en zijn we grotendeels samen opgegroeid. Nu trouw ik zelf in april en heb ik er echt weken over nagedacht om hen wel of niet te vragen. Want inderdaad wou ik me niet verlagen tot hun niveau van ze niet te vragen maar aan de andere kant hebben zij er zeker en vast geen 2 minuten bij stilgestaan om mij en m'n zus niet te vragen. Dus zijn ze uitsluitend voor het avondfeest gevraagd. Komt nogeens bij dat zijn echtgenote een vreselijke troela is waarmee je altijd in affronten valt door haar gedrag en potsierlijke kledij dus wil ik zeker haar aanwezigheid minimaliseren.
Je moet gewoon doen wat je zelf wilt, wil je je familie er wel bij doe dat dan, maar als je je er een seconde slecht bij voelt moet je het niet doen. Het is jouw dag en je kiest wie je wel of niet wil zien. Hou er ook rekening mee dat er altijd een deel familie is die je wel 'moet' vragen maar die sowieso niet komen.
Succes
Nathalie

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik16-12-2008 12:15:44

Hallo,
In het al dan niet uitnodigen van mensen ben je volledig vrij. Jij bepaalt of je er iemand bij wil of niet. Je moet natuurlijk opletten dat je op die manier geen onnodige ruzies veroorzaakt. Sommigen houden hun feest heel klein en nodigen bepaalde familieleden niet uit. Wij bevoorbeeld, hebben onze nichten en neven uitgenodigd op de receptie en niet op het avondfeest. Wij wilden geen enorm groot feest en mijn neven en nichten zie ik niet zoveel per jaar. Wel zijn er een aantal goede collega's op het avondfeest geweest omdat ik daar echt een goede band mee heb. Je zult dus zelf moeten beslissen of je haar erbij wilt of niet. Ik weet het, het is moeilijk. Ik was ook heel lang aan het twijfelen over de beslissing om mijn neven en nichten niet op de feest zelf te vragen. Maar uiteindelijk heb ik niet horen klagen.

sabrina
13-6-2009
 Meld misbruik16-12-2008 12:40:42

@ iedereen

Men nicht nonkel en meter woonde recht over ons deur, dus contact genoeg gehad. Maar sinds men ma overleden is 2j geleden ongeveer is alles veranderd. Ik kreeg zelfs de schuld van men meter omdat ik 2u weg was om boodschappen te doen. ma dat ter zijde. Heb toen ook men vriend leren kennen en is alles nog naar beneden gegaan, men vriend was niet goed voor mij twas ne snotneus bla bla bla. Omdat men ma thuis overleden is wou ik niet meer thuis zijn in dat huis dus zat ik veel in gent bij men vriend en zijn ouders. Had katten die jammer genoeg niet mee konden naar men vriend, dus ik reed elke dag naar lokeren. Men meter vond dat niet kunnen dat ik daar zoveel zat, maar begreep niet dat ik me echt slecht voelde thuis, kreeg dan steeds het antwoord van je had maar thuis moeten zijn. swoit dat ter zijde.
Ergens wil ik me niet verlagen tot hun niveau en aantonen "ik ben beter" met het ontvangen van familie op het trouwfeest. Ma zelf weet ik moest ze die dag een ding verkeert zeggen of op men teen trappen dat ik haar ook eigenhandig buiten zet waarbij men vriend zéér graag mee zou helpen, en breek met hun. Want als ik ze niet uitnodig dan spreken ze toch schande over me.
Geraak er niet uit, van men vriend mag ik men plan trekken. Moest het aan hem liggen komen ze niet of enkel men nonkel en men nicht haar man. LIefst zou ik eigenlijk hebben dat ik ze uitnodig maar ze niet kunnen.
bedankt voor het luisteren
groetjes
sabrina 13/06/09

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik16-12-2008 13:37:28

hey Sabrina

Een hele lastig situatie is dat voor jou.
Je moet jezelf idd eerst volgende vraag voor ogen stellen: Hebben ze veel aan mij of vinden ze mij belangrijk? Jouw verwachtingen van haar trouw waren duidelijk veel hoger gesteld. Zij hebben je genegeerd en heel onvriendelijk behandeld. Waarom zou jij je dan in godsnaam verplicht voelen om hen uit te nodigen? Voor de schone schijn? Omdat het zo hoort? Ik geef je één raad: nodig echt enkel mensen uit die je erbij WILT. Mensen die nu niet vriendelijk tegen je zijn of je als minderwaardig aanschouwen die zullen dat na je trouwfeest ook nog doen. Een trouw kost zoals je natuurlijk weet veel geld, waarom dan zoveel centen steken in mensen die je niet waarderen? Doe het niet voor de cadeaus, want mensen die je zo behandelen zullen geen gulle gestes doen.
Het is JULLIE dag, niet die van jullie "familie".
Als er te feesten valt of grote dingen gebeuren dan zijn ze daar allemaal ineens om vriendelijk te doen en erbij te horen, maar zo werkt het nu eenmaal niet.
Nog veel succes met je keuze!

funfoto

Meld misbruik16-12-2008 13:56:44

daisy
25-9-2009
 Meld misbruik16-12-2008 15:12:47

hallo,
op onze trouw komen alleen de mensen waar wij ons goed bij voelen.
de familie waar het niet mee klikt vragen we gewoon niet en daarmee gedaan.
het is jullie feest en je bent toch niet verplicht van je ganse familie uit te nodigen.
ikzelf kom uit een gezin van 10 en daarvan komt ook zelf maar de helft.
mijn ventje zijn papa heeft ook nog eens 13 broers en zussen, dus die komen ook niet allemaal.
doe gewoon waar jij je het beste bij voelt zodat het voor jullie een onvergetelijke dag wordt.

Dais y en Lieven
25/09/09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...