Terug naar overzicht
ik heb net hetzelfde probleem, mijn jurk past perfect maar de rits sluit net niet op mijn rug. De verkoopster zei me dat eenh grotere maat zeker niet nodig was want dan moet er te veel aangepast worden. ik moet een maand voor de trouw naar daar en dan hetzetten ze de ritssluiting van mijn kleed ( er is altijd nog stof in de naad om dit te doen)dus moest ik mij geen zorgen maken.
Als het maar een klein beetje is kunnen ze dat makkelijk iets ruimer maken, er is altijd wat extra stof in de naden, dus je hoeft je geen zorgen te maken. Ze zouden inderdaad meer werk hebben om een kleedje dat een maat te groot is aan te passen, want daar kom je in de problemen met de verhoudingen.Wees gerust, als ze dit zien tijdens de 1ste pas dan hebben ze nog ruim de tijd om het in orde te brengen :)
bedankt, nu ben ik al wat meer gerust gesteld. Ik ga toch proberen om wat kilo's te vermageren denk ik. Het is heel moeilijk, met die kerstperiode enzo en wij trouwen al op valentijn.groetjes
Maak je echt geen zorgen. Ik heb net hetzelfde probleem gehad. 1e pasbeurt: de rits gaat dicht maar ik kan bijna niet ademen. Ik was lichtjes in paniek. De naaister vroeg: beetje verdikt? Niets verdikt! De maten waren hetzelfde, dus zij waren fout geweest in het maken van het kleed. Ze zei me dat alles in orde ging komen. 2e pas: kleed past goed, enkel aan mijn borst sluit het niet perfect aan. Ze hebben het dan nog op het moment zelf aangepast + nog een aantal kleine dingen. En uiteindelijk kon ik het bij mijn 2e pas meenemen naar huis, perfect in orde.
Dag Sharon,Zoals je weet had ik ook hetzelfde probleem! Mijn prachtige jurk kon ook niet meer dicht op mijn rug. Wat was de conclusie: een beetje gewicht verliezen. Ik dacht ook: dat gaat geen verschil geven op mijn rug, maar integendeel: op het laatste vroegen ze me om het kleedje wat in te nemen. Dus als je wat wilt vermageren (want veel moet het niet zijn) dan kan je eventueel de weight watchers methode proberen. Je mag goed eten, maar met mate en anders dan je gewoon bent. Ik vind een trouwkleed toch een perfecte reden om gewicht te verliezen. Mijn trouwkleed was trouwens het enige wat me ooit al heeft kunnen doen letten op mijn voeding ;-)Vele groetjes en succces!Je schoonzusjeAl 196 dagen gehuwd!!